Czy nowe Mosty Chrobrego usprawnią komunikację miejską na Swojczyce?
Mieszkańcy Swojczyc, Strachocina i Wojnowa liczą, że sytuację poprawią autobusy przegubowe, mogące zabrać na pokład prawie dwukrotnie więcej osób. Ich wykorzystanie wykluczał dotychczas niewystarczający 15-tonowy udźwig przepraw nad odrzańskimi kanałami. Dla nowych Mostów Chrobrego, o nośności rzędu 40 ton, przejazd dłuższego i cięższego pojazdu nie stanowi problemu – Większe autobusy dałyby pozytywny efekt - mówią Radiu Wrocław pasażerowie linii łączących wschód Wrocławia z centrum miasta:
"Czekamy na przegubowe, bo te pojedyncze zupełnie nie sprawdzają się, nieraz nie można wejść; - Parę razy nawet ja nie wsiadłem, bo był tak nabity, że nie było szans się wcisnąć; - Stanowczo powinny być autobusy przegubowe, bo taki tłok, jaki panuje powoduje, że ludzie mdleją."
Inicjatywę podjęła już w imieniu mieszkańców miejscowa Rada Osiedla. Najpierw jednak urzędnicy muszą poznać wyniki prowadzonej analizy natężenia panującego tam ruchu i rzeczywistej liczby osób korzystających z komunikacji zbiorowej. Prowadzone od dwóch tygodni pomiary nie przyniosły jeszcze jednoznacznej odpowiedzi, a wpływy na modyfikację składu jeżdżącej tam floty zależą także od innych czynników.
- Wpływ na to będą mieć postępy wymiany taboru - na przykład linii K - na pojazdy elektryczne. To może pozwolić na przeniesienie części autobusów przegubowych na trasę przez mosty Chrobrego - mówi Radiu Wrocław Katarzyna Pawlak, rzecznik MPK:
"Są badane różne brygady, które można przenieść z innych kursów na nowe mosty Chrobrego. Kiedy to się stanie? Dokładnie nie mogę powiedzieć, ale cały czas trwają intensywne prace, zarówno ze strony MPK, jak i strony miasta."
Warta ponad 83 mln złotych budowa nowych przepraw między Sępolnem a Swojczycami trwała prawie dwa lata. Obecnie kursują tam trzy linie autobusowe, z czego dwie pozwalające dotrzeć na pl. Grunwaldzki. Rozkład ich jazdy może ulec zmianie po otwarciu alei Wielkiej Wyspy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.