Konsultacje ws. kształtu wrocławskiej Strefy Czystego Transportu

GN | Utworzono: 2023-11-17 13:58 | Zmodyfikowano: 2023-11-17 13:58
Konsultacje ws. kształtu wrocławskiej Strefy Czystego Transportu - zdjęcie ilustracyjne: fot. RW
zdjęcie ilustracyjne: fot. RW

Planowane narady to ostatnia w tym roku szansa wrocławian na wyrażenie swoich opinii o przedstawionej koncepcji strefy. Zakładany wariant wyklucza możliwość przejazdu 20-letnimi dieslami i 25-letnimi autami benzynowymi przez obszar obejmujący 8% powierzchni Wrocławia.

- Proponujemy rozwiązanie zrównoważone, dotyczące rejonów zdominowanych przez przedwojenną zabudowę w ścisłym centrum i na Śródmieściu. Nasze wyliczenia wskazują na pozytywne efekty, jakie możemy osiągnąć - mówi Radiu Wrocław Tomasz Sikora z Urzędu Miejskiego:

- To przestrzeń ograniczona z jednej strony nasypem, z drugiej strony rzeką. Gdybyśmy wprowadzili tutaj strefę, ograniczylibyśmy o 6% liczbę samochodów w mieście przy jednoczesnym ograniczeniu 60% emisji tlenków azotu.

Strefa ma objąć takie osiedla jak Szczepin, Stare Miasto, Kleczków, Nadodrze i Ołbin, oraz obszar od Placu Grunwaldzkiego przez Stare Miastoi Przedmieścia Oławskie i Świdnickie.

- Mamy ten komfort, że to od nas zależy ostateczna forma projektu, jaki wejdzie w życie. W różnych miastach wygląda to inaczej i chcemy znaleźć złoty środek - mówi Radiu Wrocław Tomasz Sikora z magistratu:

- Kraków wymyślił, że cały będzie strefą, Warszawa podobnie działa jak my, czyli byłby tylko zakaz wjazdu do strefy dla aut starszych i to jest ta podstawowa koncepcja, ale teraz będziemy o tym rozmawiać w drugiej części konsultacji z wrocławianami.

Konsultacje odbędą się w Strefie Partycypacji Odlot przy ul. Piłsudskiego, a każde ze spotkań ma potrwać około 3 godzin.


Komentarze (4)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Wolny Wrocław2023-11-19 21:37:04 z adresu IP: (2a01:112f:43a3:6200:8032:x:x:x)
Konsultacje bez mieszkańców? I czym to się rożni od żadów Putina?
~Łukasz Sz2023-11-17 17:54:21 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
SCT we wrocławiu to bardzo szkodliwe rozwiązanie, którego przepisy nie wymagają by wprowadzać. Jeśli już, to szkodliwe rozwiązanie miałoby powstać to SCT mogłaby co najwyżej objąć obszar rynku i okolic. Jeśli SCT zostanie wdrożona we wrocławiu to jestem w stanie iść obstawiać że mieszkańcy "oddolnie ją zlikwidują"
~Nowy ład2023-11-19 21:39:09 z adresu IP: (2a01:112f:43a3:6200:8032:x:x:x)
Niestety tak tworzy się wykluczanie mieszkańców. Bez UE i Rządu w Warszawie nie o zrealizowania?
~rafka2023-11-17 19:44:11 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Wprowadzenia strefy czystego transportu wymaga program ochrony powietrza przyjęty przez władze województwa. Ponadto obowiązek jego utworzenia w miastach z przekroczoną normą NOx przewiduje KPO. Więc jeśli Wrocławiowi zależy na środkach np. na rozwój komunikacji miejskiej, powinien wdrożyć taką strefę. Nie jest też prawdą, że może on zostać wyznaczona w rynku. Celem SCT jest osiągnięcie wskaźników emisji zgodnych z normami, a wdrożenie strefy w rynku nijak się do tego nie przyczyni.