Dzierżoniów chce promować się przez... grę planszową
Tak powstała strategiczno-ekonomiczna gra planszowa, poświęcona historii Dzierżoniowa, czyli zakładom DIORA. Miasto liczy, że tą nietypową formą promocji dotrze m.in do młodzieży, mówi Magdalena Zalewska z Biura Promocji:
- Chcemy spróbować tę młodzież odciągnąć od tych gier komputerowych, na tabletach. Mamy nadzieję, że ta gra będzie takim bardzo dobrym początkiem, aby zaciekawić tą przemysłową historią miasta. Zaszczepić takiego bakcyla ciekawości, troszkę też wiedzy, bo oczywiście już z tej naszej planszy się co nieco o Diorze dowiedzą.
Historia Diory została przeniesiona do gry typu EURO, wyjaśnia jeden z autorów, miłośnik planszówek Karol Stawicki
- Gry EURO to jest taki typ, gdzie jest właśnie dużo takich elementów logicznych, ekonomicznych, strategicznych, więc było to moim zdaniem dosyć łatwe, aby przenieść ten klimat właśnie Diory. Do samego końca nie wiadomo kto wygra i dlatego właśnie bardzo lubię tę niepewność w grach planszowych.
Gracze wcielają się w kierowników, których zadaniem jest właściwe poprowadzenie zakładu do sukcesu. Zwycięzca zostaje prezesem, wyjaśnia Magdalena Zalewska:
- Jest to gra strategiczno-ekonomiczna. Z jednej strony przywołujemy tę historię Diory do życia, z drugiej strony pokazujemy jak działały i nadal działają pewne mechanizmy rynku. Czyli z czym mierzy się każdy pracodawca? To, że on zatrudnia pracowników, musi im wypłacać wypłaty, czasami oni żądają podwyżek, czasami się buntują, strajkują, brakuje surowców na rynku.
Plansza gry odwzorowuje prawdziwy układ fabryki widzianej z lotu ptaka. Fabuła obejmuje wiele wydarzeń z prawdziwej historii firmy, w której pracowało wielu dzierżoniowian.
POSŁUCHAJ CAŁEGO MATERIAŁU:
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.