Wrocław i Długołęka testują hybrydowy autobus

WK, inf. prasowa | Utworzono: 2023-11-07 11:59
Wrocław i Długołęka testują hybrydowy autobus - fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe

Już od najbliższej środy tj. od 8 listopada 2023 roku pasażerowie linii strefowych 911, 921 i 924 będą mogli pojechać do szkoły czy pracy autobusem hybrydowym.

- Będzie to 12-metrowa hybryda, która posiada znane pasażerom linii aglomeracyjnych systemy bezpieczeństwa, czyli między innymi asystenta skrętu w prawo oraz aktywnego asystenta hamowania, które istotnie zwiększają bezpieczeństwo najmniej chronionych użytkowników drogi, czyli pieszych – mówi Paulina Tyniec-Piszcz, dyrektor Wydziału Transportu.

W testowanym autobusie silnik spalinowy jest wspomagany przez silnik elektryczny zasilany między innymi z energii odzyskiwanej podczas hamowania autobusu. Oznacza to również, że praca silnika jest cichsza. Autobus również wspomaga kierowcę poprzez zautomatyzowane hamowanie w przypadku niebezpieczeństwa kolizji. System ostrzega o kolizjach z poruszającymi się pieszymi i rowerzystami oraz przed obiektami nieruchomymi i poruszającymi się. Dzięki współdziałaniu radaru przedniego, radaru bliskiego zasięgu i kamery przedniej, na bieżąco skanowany jest obszar do 250 metrów przed autobusem. Wsparcie jest gwarantowane do prędkości 60 km/h. W przypadku wykrycia ryzyka kolizji, autobus może zostać automatycznie zatrzymany

Hybrydowy Citaro, którego wersję konwencjonalną znają wrocławianie, bo to obecnie podstawowy model autobusu spotykanego we wrocławskim MPK, we Wrocławiu po raz pierwszy będzie wyposażony w system Mirror Cam zastępujący kamerami tradycyjne lusterka zewnętrzne. System zapewnia rozszerzone pole widzenia i zapewnia dodatkowe informacje dla kierowcy, zwiększając tym samym poziom bezpieczeństwa dla innych uczestników ruchu drogowego i pieszych.

Inny system wspomagania bezpieczeństwa, to asystent skręcania i zmiany pasa ruchu. System pomaga w wykrywaniu przeszkód poruszających się w granicach zasięgu systemu. Dzięki temu systemowi zmniejsza się ryzyko kolizji z pojazdami znajdującymi się w martwym polu. System radarowy precyzyjnie rejestruje ruchy i ostrzega kierowcę o możliwych kolizjach.

Testy będą prowadzone od 8 do 19 listopada 2023 roku. Autobus będzie obsługiwał wybrane kursy linii 911, 921 i 924.

 


Komentarze (1)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Bravo Wy2023-11-07 20:06:46 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Od kiedy to mercedes specjalizuje się w hybrydach? Chyba pożyczył technologie z japonii ewentualnie z Chin