Nadzieja dla protestujących przeciw centrum logistycznemu w Malinie

BM | Utworzono: 2023-10-24 05:38 | Zmodyfikowano: 2023-10-24 05:40
Nadzieja dla protestujących przeciw centrum logistycznemu w Malinie - Fot: archiwum Radia Wrocław
Fot: archiwum Radia Wrocław

Nadzieje mieszkańców Malina koło Wrocławia zostały rozbudzone! Od wielu miesięcy walczą o zablokowanie budowy wielkiego centrum logistycznego w pobliżu ich domów. Firma Develia chce postawić trzy ogromne hale za 1,5 mld złotych. Teraz pojawiło się światełko w tunelu, że inwestycja nie powstanie, bo GDDKiA nie zgodziła się na proponowane przez firmę połączenia hal z węzłem Kryniczno i drogą S5. Dlaczego? Wyjaśnia rzecznik Magdalena Szumiata:

-Nasza negatywna ocena wynika z uwagi na prognozowane pogorszenie warunków ruchu na węźle Kryniczno w roku 2045.

Mieszkańcy liczą na to, że negatywna opinia GDDKiA zniechęci gminę do wprowadzenia zmian w studium zagospodarowania przestrzennego. -Na razie teren jest przeznaczony pod budowę mieszkań, mówi Aleksandra Marciniak:

Protestujący mówią, że centrum logistyczne spowodowałoby paraliż ruchu w okolicy. -Opinia GDDKiA pokazuje dokładnie, że ktoś w końcu poszedł po rozum do głowy i zastanowił się na tym, że taka ogromna inwestycja i wiążący się z nią ogromny ruch nie może miejsca w centrum wsi, obok domów mieszkalnych. Jest to duże zagrożenie, a w Krynicznie już jest niebezpiecznie. 

GDDKiA podkreśla, że faktycznie bezpieczeństwo mieszkańców i płynny ruch na S5 są dla niej priorytetem. Firma Develia zapewnia jednak w mailu do RW, że wzięła pod uwagę obawy GDDKiA i opracowała nowe koncepcje dróg dojazdowych, które zagwarantują płynny ruch. 

Inwestor nie zgodził się na rozmowę z naszą redakcją, ale wysłał oświadczenie. 

 

Oświadczenie firm Develia i Hillwood

Informujemy, że społeczność wsi Malin jest podzielona w kwestii realizacji centrum logistycznego i duża liczba mieszkańców popiera plany realizacji inwestycji.

Ostatnie spotkanie, które protestujący zorganizowali w świetlicy wiejskiej w Malinie 29 września 2023 r. nie miało większego odzewu i zgromadziło zaledwie ok. 35 osób.
Wśród protestujących są osoby, które nie zamieszkują wsi Malin, jak na przykład liderka tej grupy, p. Aleksandra Marciniak która nie ukrywa swoich ambicji politycznych i nagłaśnianie protestów jest częścią jej kampanii przed przyszłorocznymi wyborami samorządowymi.

Inwestycję w Malinie planują dwie firmy Develia i Hillwood, które prowadzą swoją działalność w sposób w pełni transparentny i zgodny z regułami zrównoważonego rozwoju. Projekty, które mogą oddziaływać na życie okolicznych mieszkańców są z nimi konsultowane na wszystkich etapach realizacji. W przypadku parku magazynowego w Malinie oprócz nowej drogi dojazdowej i ekranów dźwiękoszczelnych, inwestorzy wybudują dla mieszkańców dodatkowe studnie, które pomogą rozwiązać problem okresowych niedoborów wody we wsi. Powstaje też blisko 2-kilometrowy pas zieleni, który nie tylko zasłoni teren inwestycji od strony Malina, ale w przyszłości – dzięki intensywnym zadrzewieniom i elementom małej architektury – będzie dogodnym miejscem do rekreacji i wypoczynku dla okolicznych mieszkańców. Jednocześnie podkreślamy, że planowany (maksymalny) ruch generowany przez centrum logistyczne wyniesie około 3 tys. pojazdów, a nie 6 tys.




Komentarze (4)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~z Malina2023-11-08 15:19:12 z adresu IP: (212.30.xxx.xxx)
No właśnie, w artykule tym czytamy, że w Krynicznie jest niebezpiecznie, zgadza się i to bardzo. Nie dość że tłok okropny, to jeszcze ludziom budynki się sypią od drgań.Dlatego to rozwiązanie z nową drogą i to przy halach byłoby dobre, raz że dla mieszkańców bo jechałoby się szybciej no i w Krynicznie byłoby spokojnie. Czy w Malinie niektórzy tego nie widzą?
~Krystek2023-11-02 12:03:46 z adresu IP: (2a02:a312:c446:f00:8df5:x:x:x)
Mam rękę na pulsie i obserwuję pewne zagrywki. Magazyny będą obok wsi z zachowaniem wszystkich procedur środowiskowych. Na pierwszym etapie inwestycji będzie droga łącząca się z S5 (już zapowiedział), teraz jest już zielony pas. Jak na razie się z tego wywiązuje. A ja tu widzę, że kilka osób, które się emocjonują chce chyba zaistnieć medialnie
~Dorota Jasińska2023-11-01 18:15:01 z adresu IP: (109.206.xxx.xxx)
Śledzę pewne działania. Hale staną obok wsi, myślę że w myśl procedur środowiskowych. Na pierwszym etapie inwestycji planowane jest wybudowanie drogi, która połączy się z S5 (Hillwood już zapowiedziano to), aktualnie przy terenie widzę zielony pas, który nawet fajnie zaczyna wyglądać. W tamte okolice chodzę sobie na spacery i widzę, że jak dotąd wszystko idzie zgodnie z planem. Jednak niestety widzę też przeciwników i niektorzy z nich mają chyba ochotę na zdobycie chwili sławy w mediach.
~Juliusz2023-10-27 21:35:49 z adresu IP: (212.30.xxx.xxx)
Zauważam tu ważny fragment mówiący o tym, że zarówno Develia, jak i Hillwood swoje projekty, które mogą oddziaływać na życie okolicznych mieszkańców, konsultują z nimi na wszystkich etapach realizacji. Daje to jasny przekaz i jasność sytuacji. To też wyraźny czynnik na plus. Dlaczego? Bo to pokazuje, że ci inwestorzy nie knują za plecami i po cichu nie robią, a podejmują rozmowy na poziomie partnerskim, tak jak na solidnego partnera przystało, a do tego może dać okolicznym mieszkańcom m.in. nową drogę dojazdową, w przyszłości teren rekreacyjny, studnie, by we wsi wody nie brakowało mieszkańcom, a co też ważne wpływy do budżetu gminy