Nadzieja dla protestujących przeciw centrum logistycznemu w Malinie
Nadzieje mieszkańców Malina koło Wrocławia zostały rozbudzone! Od wielu miesięcy walczą o zablokowanie budowy wielkiego centrum logistycznego w pobliżu ich domów. Firma Develia chce postawić trzy ogromne hale za 1,5 mld złotych. Teraz pojawiło się światełko w tunelu, że inwestycja nie powstanie, bo GDDKiA nie zgodziła się na proponowane przez firmę połączenia hal z węzłem Kryniczno i drogą S5. Dlaczego? Wyjaśnia rzecznik Magdalena Szumiata:
-Nasza negatywna ocena wynika z uwagi na prognozowane pogorszenie warunków ruchu na węźle Kryniczno w roku 2045.
Mieszkańcy liczą na to, że negatywna opinia GDDKiA zniechęci gminę do wprowadzenia zmian w studium zagospodarowania przestrzennego. -Na razie teren jest przeznaczony pod budowę mieszkań, mówi Aleksandra Marciniak:
Protestujący mówią, że centrum logistyczne spowodowałoby paraliż ruchu w okolicy. -Opinia GDDKiA pokazuje dokładnie, że ktoś w końcu poszedł po rozum do głowy i zastanowił się na tym, że taka ogromna inwestycja i wiążący się z nią ogromny ruch nie może miejsca w centrum wsi, obok domów mieszkalnych. Jest to duże zagrożenie, a w Krynicznie już jest niebezpiecznie.
GDDKiA podkreśla, że faktycznie bezpieczeństwo mieszkańców i płynny ruch na S5 są dla niej priorytetem. Firma Develia zapewnia jednak w mailu do RW, że wzięła pod uwagę obawy GDDKiA i opracowała nowe koncepcje dróg dojazdowych, które zagwarantują płynny ruch.
Inwestor nie zgodził się na rozmowę z naszą redakcją, ale wysłał oświadczenie.
Oświadczenie firm Develia i Hillwood
Informujemy, że społeczność wsi Malin jest podzielona w kwestii realizacji centrum logistycznego i duża liczba mieszkańców popiera plany realizacji inwestycji.
Ostatnie spotkanie, które protestujący zorganizowali w świetlicy wiejskiej w Malinie 29 września 2023 r. nie miało większego odzewu i zgromadziło zaledwie ok. 35 osób.
Wśród protestujących są osoby, które nie zamieszkują wsi Malin, jak na przykład liderka tej grupy, p. Aleksandra Marciniak która nie ukrywa swoich ambicji politycznych i nagłaśnianie protestów jest częścią jej kampanii przed przyszłorocznymi wyborami samorządowymi.
Inwestycję w Malinie planują dwie firmy Develia i Hillwood, które prowadzą swoją działalność w sposób w pełni transparentny i zgodny z regułami zrównoważonego rozwoju. Projekty, które mogą oddziaływać na życie okolicznych mieszkańców są z nimi konsultowane na wszystkich etapach realizacji. W przypadku parku magazynowego w Malinie oprócz nowej drogi dojazdowej i ekranów dźwiękoszczelnych, inwestorzy wybudują dla mieszkańców dodatkowe studnie, które pomogą rozwiązać problem okresowych niedoborów wody we wsi. Powstaje też blisko 2-kilometrowy pas zieleni, który nie tylko zasłoni teren inwestycji od strony Malina, ale w przyszłości – dzięki intensywnym zadrzewieniom i elementom małej architektury – będzie dogodnym miejscem do rekreacji i wypoczynku dla okolicznych mieszkańców. Jednocześnie podkreślamy, że planowany (maksymalny) ruch generowany przez centrum logistyczne wyniesie około 3 tys. pojazdów, a nie 6 tys.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.