Jeden z najstarszych wrocławskich mostów zyska nowe oblicze - projekt już powstaje
Spinający brzegi Odry Południowej przy Kępie Mieszczańskiej Most Sikorskiego we Wrocławiu, zostanie wyremontowany. 148-letnią przeprawę, jedną z najstarszych w „mieście stu mostów”, czeka gruntowna renowacja, która wraz z poprawą jej stanu technicznego, zadba też o estetykę tej zabytkowej konstrukcji. -Ten błękitny senior na emeryturę się nie wybiera, bo jest zbyt cenny architektonicznie i niezwykle istotny komunikacyjnie. Długo już czeka na lifting, którego projekt właśnie powstaje – mówi Radiu Wrocław Tomasz Jankowski z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.
-Ostatnie takie prace były wykonywane 40 lat temu i chcemy o ten most kompleksowo zadbać. Czas na wymianę kap chodnikowych z odrestaurowaniem istniejących balustrad, renowację podpór, naprawy antykorozyjne na tej konstrukcji.
Wyłoniony właśnie wykonawca projektu całej koncepcji remontu mostu, na ukończenie prac kreślarskich ma 12 miesięcy. Oznacza to, że ekipy techniczne na przeprawie pojawią się nie wcześniej, niż w 2025 roku. Dziś trudno oszacować koszt samego remontu, jednak pewien obraz może dawać kwota, jaką miasto zapłaci za jego projekt. Najkorzystniejszą cenowo ofertą okazała się ta opiewająca na ponad 638 tys. złotych. Stalowa konstrukcja zostanie przy okazji mocno zmodernizowana, by nie tracąc walorów historycznych spełniać współczesne standardy. -Dostosujemy most do warunków XXI wieku, tak w kategorii wytrzymałości, jak i bezpieczeństwa – mówi Radiu Wrocław Tomasz Jankowski z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.
-Wymianę płyty pomostowej oraz jezdni, wymianę torowiska i sieci trakcyjnej, podniesienie nośności obiektu do klasy „B”, dzięki czemu otworzą się kolejne perspektywy komunikacyjne dla tej przeprawy.
Po wykonaniu remontu most będzie w stanie udźwignąć pojazd o wadze 40 ton. Nim to nastąpi konieczne jest terminowe wykonanie dokumentacji. Samego projektanta udało się rozstrzygnąć dopiero w piątym podejściu. Początkowo miasto chciało przeznaczyć na opłacenie stworzenia wizji inżynierów około 250 tys. złotych, lecz najtańsze oferty opiewały na niemal 800 tys. Zwycięzca przetargu oczekiwał tym razem około 50 tys. złotych mniej niż zakładany przez ZDiUM budżet projektowy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.