Budowa autostrady z Wrocławia do Berlina na ostatniej prostej
fot. GDDKiA
Prace polegały głównie na wymianie zdegradowanej nawierzchni i dostosowaniu nośności drogi, tak by spełniała parametry autostrady. Kierowcy z Wrocławia cieszą się, że to koniec jeżdżenia po tzw. "płytach":
Przebudowa przyniosła zmiany, mówi Anna Jakubowska z lubuskiej GDDKiA:
- Polegała głównie na wymianie zdegradowanej nawierzchni betonowej na nową. Poszerzono jezdnię z 9,5 m do 11 metrów, pojawiły się nowe obiekty mostowe, m.in przejścia dla zwierząt.
Do budowy nowej nawierzchni wykorzystano ponad 142 tysiące ton betonu - można byłoby nim wypełnić prawie 18 basenów olimpijskich. Po remoncie podróż z Wrocławia do Berlina samochodem powinna zająć 3 godziny. Łączny koszt inwestycji to ponad 900 mln zł.
Komentarze (1)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~wowka54r.2023-10-09 16:09:49 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Odpowiedz
Jechałem aż wierzyć się nie chce! Jest super!
zgłoś do moderacji
Zobacz także