Poszerzany tunel kolejowy na linii Wrocław - Jelenia Góra prawie gotowy
- Prace pochłoną około 130 milionów złotych, ale dzięki nim pociągi będą mogły jeździć jednocześnie w obie strony, na co dotąd tunel był za wąski - tłumaczył wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel:
- Celem przebudowy tunelu jest usunięcie wąskiego gardła na linii kolejowej 274 po to, żeby dwa pociągi mogły jednocześnie przez ten tunel; przejeżdżać, jednocześnie i w tym samym czasie, dzięki temu uzyskujemy efekt poprawy obsługi tego regionu dolnośląskiego.
Do wydrążenia pozostało już ok. 30 m z liczącego ok. 300 m obiektu. - W listopadzie tory w Wojanowie zostaną zamknięte na około 2 tygodni, by można było odtworzyć tory wewnątrz nawy tunelu - mówi Jan Chmiell z firmy PORR realizującej przebudowę tunelu:
- Jesteśmy już na 283 metrze, za kilka dni zakończymy najtrudniejszy etap inwestycji i już w drugim kwartale 24 roku, przekażemy nowoczesny, pełnowymiarowy obiekt zamawiającemu.
XIX wieczny tunel kolejowy w Trzcińsku ma 300 metrów długości. Nie mogły się w nim bezpiecznie mijać pociągi, bo po modernizacji torowiska zostało dla składów zbyt mało miejsca. Stąd konieczność modernizacji tunelu.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.