Lawina skarg i telefonów po nowych umowach za prąd od Taurona
Słuchacze Radia Wrocław w programie Reakcja 24 opowiadali, że w nowych umowach niespodziewanie ta opłata wzrosła z 20 złotych do 160 i to niezależnie od tego, ile prądu się zużyje. Rzecznik konsumentów Hubert Plichta podpowiadał w Radiu Wrocław, aby pisać skargi do UOKiK.
Trzeba rzeczywiście zweryfikować, czy tutaj nie mamy jakiegoś zbiorowego naruszenia interesu konsumentów. Dla mnie to jest sytuacja anormalna, że do nas w ciągu kilku dni zgłasza się tak wielu klientów i wszyscy podnoszą jeden temat: płaciliśmy kilkadziesiąt złotych, teraz dostajemy faktury na kilkaset i ta opłata handlowa z 20 na 160.
Osoby, które w porę nie zareagowały na pisma w sprawie nowych umów i nie wybrały odpowiedniej
dla siebie opcji, dostają dużo wyższe rachunki. Jak się okazuje, umowy przedłużyły się automatycznie z wielokrotnie wyższą, comiesięczną opłatą handlową. Agnieszka Głośniewska z Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje, że skargi klientów zostały przekazane do UOKiK-u.
Wpływały do nas skargi odbiorców, którzy zawarli umowy z przedsiębiorstwem Tauron i byli zaskoczeni tym, że bardzo zwiększyła się jedna z opłat, z 15 złotych do około 150. Te wszystkie skargi, które do nas trafiły zostały przekazane do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
W ostatnich dniach Tauron rozsyła do swoich klientów pisma z informacjami o decyzji prezesa UOKiK, jednak są one niezrozumiałe. Rzecznik firmy na razie nie odpowiedział na naszą prośbę o wyjaśnienia w tej sprawie. W jednym z załączników jest mowa o bezpłatnej możliwości odstąpienia od niekorzystnej umowy. Trzeba wypełnić załączony w mailu formularz.
POSŁUCHAJ WIĘCEJ:
W odpowiedzi na nasze pytania i pytania słuchaczy Tauron przysłał do naszej redakcji wyjaśnienie
TAURON od kilku miesięcy zachęca klientów z gwarancją ceny do zmiany umowy, by mogli skorzystać z oszczędności w ramach rządowej Tarczy Solidarnościowej.
Spółka umożliwia bezpłatną zmianę.
Wielokrotnie przypominaliśmy Klientom korzystającym z gwarancji stałej ceny energii elektrycznej, która była przygotowana przed wejściem w życie Tarczy Solidarnościowej, że mogą korzystać z innych ofert, dzięki którym zostaną objęci działaniem Tarczy Solidarnościowej.
Umożliwiamy tym klientom bezpłatną zmianę oferty na taką, która jest objęta niższymi cenami wynikającymi z rządowej Tarczy. Jest to na przykład oferta z gwarancją rabatu.
Z gwarancji stałej ceny prądu chętnie korzystali w ostatnich latach klienci, którzy chcieli uniknąć corocznych aktualizacjami cen prądu. Taki produkt był oferowany w innych, niż aktualne warunki rynkowe. W TAURONIE korzystanie z gwarancji ceny nie jest już możliwe przez nowych klientów.
Jak w przypadku każdego z produktów, klienci, którym zbliżał się w ubiegłym roku termin wygaśnięcia cennika przewidzianego umową, otrzymali ofertę z kilkoma opcjami do wyboru. Była wśród nich informacja o nowej stawce opłaty handlowej w przypadku produktu z gwarancją stałej ceny, obowiązującej od 1 stycznia 2023 roku, a także inne opcje do wyboru, w których opłata handlowa jest niższa. W zależności od rodzaju posiadanej zgody na kontakt z klientem, klienci z tej grupy otrzymali dodatkowo komunikaty o zakończeniu cennika poprzez wysyłki mailowe, SMS oraz wysyłkę powiadomień w serwisie Mój TAURON.
Klienci, którzy skontaktują się z nami i przejdą na ofertę z gwarancją rabatu mogą dodatkowo otrzymać zwrot kosztów w wysokości odpowiadającej różnicy zapłaconych opłat handlowych pomiędzy ubiegłym rokiem a obecnym.
Cenniki, które nie zostały objęte korzyściami Tarczy Solidarnościowej mają w nazwie skrót „GAC” (Gwarancja Atrakcyjnej Ceny) albo „GSC” (Gwarancja Stałej Ceny).
Ofertę można zmienić dzwoniąc na infolinię 555 444 555. Konsultanci pomogą wybrać klientom najkorzystniejszą cenowo ofertę, dostosowaną do indywidualnych potrzeb.
Wszystkie oferty grupy Tauron dostępne są na stronie internetowej www.tauron.pl.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.