Byliśmy na budowie S3. Tak wyglądają tunele [ZDJĘCIA]
Odcinek od Kamiennej Góry do granicy państwa zostanie oddany szybciej, bo w drugiej połowie roku, a odcinek z tunelami w roku przyszłym. - Prace są zaawansowane. Widać już tablice kierunkowe, oznakowanie poziome. Widać postępy z tygodnia na tydzień, z dnia na dzień nawet. Cieszę się, że połączymy granicę Polski na północy, z granica na południu - mówi Magdalena Szumiata:
Kontynuacja drogi po stronie czeskiej ma być już po zakończeniu polskiego odcinka. Obecnie przy budowanych tunelach trwa nie tylko ich wyposażanie, ale też szkolenie ludzi którzy będą dbali o bezpieczeństwo podróżnych. - W tej chwili przygotowaliśmy trenażer, na którym przyszli operatorzy systemu już trenują różne scenariusze, by mogli w przyszłości z automatu reagować - mówi Piotr Sarnowski z firmy PORR, realizującej prace:
Prace przy budowie dolnośląskich tuneli drogowych były trudne przede wszystkim z powodu niestabilności skał. Tunele mają dwie warstwy obudowy, zewnętrzną i betonową, wewnętrzną. Ma im to zapewnić stabilność na co najmniej 100 lat.
Na drodze S3 między Kamienną Górą a Bolkowem powstają dwa tunele drogowe. Jeden ma 2,3 km długości, a drugi o długości 320 metrów. Pierwszy był drążony technikami górniczymi, drugi metodą odkrywkową.
POSLUCHAJ WIĘCEJ:
cz. I
cz. II
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.