Przebudowa zabytkowego tunelu w Trzcińsku coraz bliżej
- Przejazd kolejowy pod Górą Tunelową od 12 maja od godziny 12:00 będzie poszerzany, co umożliwi przejazd pociągów w dwie strony jednocześnie i z prędkością dużo wyższą niż obecnie - mówi Arnold Bresch z PKP PLK:
- W tej chwili weszliśmy w fazę, gdy jeździmy pociągami przez czynny plac budowy, więc pociągi jeżdżą z dużym ograniczeniem prędkości. Wcześniej, przed rozpoczęciem prac to też było kilkadziesiąt kilometrów na godzinę, a chcemy tu mieć ponad 100 km/h dla pociągów.
Tunel kosztuje 85 mln złotych, choć kwota ta prawdopodobnie zostanie zrewaloryzowana z uwagi na wzrost kosztów. Ma on być gotowy na początku przyszłego roku.
Jest to obecnie jedyny zabytkowy tunel w Polsce, który jest powiększany metodą tunelu w tunelu.
W środku został wybudowany drugi tunel, którym jeżdżą pociągi, więc na czas robót nie trzeba go zamykać dla ruchu pociągów.
Będzie jeszcze zamknięty na około 2 tygodnie, tuż przed ostatecznym otwarciem.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.