Z Prochowic do Ścinawy na rowerze
Już jesienią dojedziemy z Prochowic do Ścinawy na rowerze. Jest umowa z wykonawcą na realizację drogi rowerowej wzdłuż nieczynnej linii kolejowej na odcinku Wielowieś - Prochowice. - To część większego projektu - mówi Alicja Sielicka burmistrz Prochowic, która nie ukrywa, że to długo wyczekiwana przez mieszkańców inwestycja.
- Urzeczywistniają się te plany, ścieżka ma walory rekreacyjne, ale też turystyczne, chodzi o to, by promować Dolinę Odry. To jest bardzo ważne przedsięwzięcie oczekiwane przez mieszkańców. Prace rozpoczną się zaraz i będą się działy w zawrotnym tempie.
Połączenie dwóch gmin nie byłoby możliwe bez podpisanego w 2020 roku przez włodarzy obu ośrodków listu intencyjnego. Koszt budowy ponad 5 km ścieżki to blisko 4,5 mln złotych. Niewykluczone jednak, że na tym się nie skończy. Linia kolejowa prowadzi aż do Szczytnik. Są prowadzone rozmowy z magistratem w Legnicy, a także w Kunicach. Inwestycja wpisuje się w strategię rozwoju turystyki nad Odrą, a także w koncepcję planowanej Cyklostrady.
Rowerzyści podkreślają, że ścieżki rowerowe ze względów nie tylko krajobrazowych, ale i bezpieczeństwa rowerzystów powinny powstawać przede wszystkim wzdłuż nieczynnych linii kolejowych, a jak najrzadziej wzdłuż zatłoczonych dróg:
- Masę torów kolejowych, które kiedyś służyły nam są niewykorzystane. Mamy tam podstawę, bazę mamy. Zdjąć tory, wyasfaltować i mamy piękne dojazdy do każdej miejscowości. A nam zależy na takich ścieżkach poza miastem. Cudowny pomysł, by wykorzystać to.
Po ścinawskiej stronie trasa jest już gotowa. Kończy się w okolicach Wielowsi i Gromadzynia. Wybudowanie 5 km trasy do Prochowic pozwoli nie tylko połączyć rowerowo dwie gminy, ale przyczyni się znacząco do promocji Doliny Odry. Prochowicki magistrat na budowę ścieżki pozyskał dofinansowanie z Dolnośląskiego Urzędu Marszałkowskiego. Koszt budowy trasy to 4,5 mln złotych.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.