Mieszkańcy gminy Kąty Wrocławskiego nie chcą autostrady w starym śladzie

Beata Makowska, BM | Utworzono: 2023-04-12 14:24 | Zmodyfikowano: 2023-04-12 14:27
Mieszkańcy gminy Kąty Wrocławskiego nie chcą autostrady w starym śladzie - Fot: Beata Makowska
Fot: Beata Makowska

Ich zdaniem to nie rozwiąże, a tylko pogorszy sytuację komunikacyjną w tej części regionu. Już teraz - nawet większe natężenie ruchu powoduje, że auta zjeżdżają z A4, i wybierają drogę wojewódzką prowadząca przez niewielkie wsie. - Podczas wtorkowych problemów na a4, zadzwoniliśmy - jako zwykli użytkownicy dróg, na Infolinię GDDKiA. I co usłyszeliśmy? „Jest duży ruch - proszę omijać autostradę mniejszymi drogami” - Opowiada Bogdan Michajluk, sołtys Sadkowa i organizator protestu:

- Boimy się o nasze dzieci, które wracają ze szkoły pomiędzy samochodami – dodają mieszkańcy:

Do protestujących wyszła Lidia Markowska, dyrektor GDDKiA, zapraszając uczestników do rozmowy wewnątrz budynku:

Protestujący zapowiedzieli, że wezmą udział w rozmowach - po publicznym zaprezentowaniu swojego stanowiska.


Komentarze (18)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Polskie marudy2023-04-20 08:38:06 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Widzę że w komentarzach puterkowcy z mietkowa atakują, pilnują tylko swojej prywatnej sprawy żeby nie mieć nowej drogi niedaleko domów. A podobno na zachodzie tak dobrze, tyle autostrad i nowych drog, szybko i wygodnie się jeździ, po co nam to w Polsce, lepiej narzekać że to ciemnogród ;D
~Tylko stary ślad A4 2023-04-15 23:50:38 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Wszystkie analizy pokazały, że jedyne rozsądne rozwiązanie to autostrada A4 w starym śladzie. Autostrada w nowym śladzie miałaby o wiele mniejsze natężenie niż w starym, co czyniłoby ją bezsensowną inwestycją. Przy nowym śladzie kierowcy z Wrocławia i z A8 będą rozjeżdżać okoliczne miasteczka, bo jakoś do nowej autostrady w nowym śladzie będą musieli te 30 km dojechać. I po to właśnie trwały przez długi czas analizy.
~Kierowca2023-04-15 00:07:23 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Nowa S4 która po zakończeniu budowy już będzie ciasna !!!
~DEMOKRATA 2023-04-14 13:17:22 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Widać nagonkę medialną po układzie, artykuł na zamówienie. Prawdę pokazały ankiety przeprowadzone przez Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w który zdecydowana większość mieszkańców Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie opowiedziała się za A4 starym śladem!
~Balcerowicz 2023-04-13 00:22:19 z adresu IP: (37.249.xxx.xxx)
Ta ja byłem i jestem agentem płatnym NWO
~Łasiu2023-04-12 22:56:18 z adresu IP: (2a00:f41:70d6:7343:22db:x:x:x)
Rozbudowa A4 do 3 pasów w każdą stronę nic nie do co widać po A8 która jest najniebezpieczniejszą autostradą w Polsce. Najpierw należy wybudować drogę tranzytową wzdłuż istniejącej A4 aby dać jakiekolwiek podstawy do modernizacji starej A4. Rozbudowa A4 pod obecnym ruchem to będzie jakiś obłęd a nik nie da dziś gwarancji, że nie skończy się tak jak Lubin - Polkowice czyli dwa dodatkowe lata poślizgu przez problemy z wykonawcą.
~Spokojny Polak2023-04-12 22:01:02 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Tylko w nowym śladzie. Zalety: - budowa nie spowoduje utrudnień w funkcjonowaniu głównej arterii komunikacyjnej południowej Polski, - przy dawnej A4 będzie można ulokować dziesiątki firm korzystając z obecnych zjazdów, - mieszkańcy Dolnego Śląska dojeżdżający do pracy będą bezkolizyjni z ruchem tranzytowym, - nie trzeba będzie wyburzać zabytkowych stacji paliw i mostów z czasów Reichsautobahn, Kto może niech naciska na władze.
~Djjd2023-04-12 22:48:24 z adresu IP: (77.255.xxx.xxx)
Budowa w starym śladzie przyspieszy pracę i to mocno. Droga w nowym śladzie, to dużo bardziej zaawansowane projekty,badania geologiczne, ponadto wykupywanie gruntów, wysiedlenia mieszkańców, protesty innych gmin wydłuż to pracę o paręnaście lat. W starym śladzie droga za parę lat mogła by już funkcjonowac.
~Mieszkaniec Wrocławia2023-04-12 20:41:08 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
100% poparcia A4 tylko w nowym śladzie
~Fkg2023-04-12 17:19:29 z adresu IP: (46.205.xxx.xxx)
Przy tak dużym natężeniu ruchu rozbudowa starego śladu z wyburzeniami wiaduktów i budynków firm nie ma najmniejszego sensu. Konieczna jest nowa droga w nowym śladzie. Beznadziejnym pomysłem jest również likwidacja zjazdu w Pietrzykowicach. W jaki sposób auta ciężarowe i dostawcze bez tego zjazdu miałyby dojechać do firm? Przez centrum okolicznych wsi??
~Tom2023-04-12 16:43:30 z adresu IP: (2a00:f41:804b:a4c:c9bf:x:x:x)
6 pasów w nowym śladzie ma być droższe tylko 15% od 2 dodatkowych pasach w starym śladzie , jakiś wałek ?
~hmmmmmmmmmmmmmmmm2023-04-23 23:55:52 z adresu IP: (88.199.xxx.xxx)
nie wałek, ale przy starym śladzie pobudowano magazyny i fabryki ... i to będzie kosztowało. oraz remont i rozbiórka a w praktyce budowa wszystkich starych wiaduktów na nowe. Według mnie tylko nowy ślad, bo inaczej to będzie następne kilka lat bardzo trudnej budowy, z ciągłym zamykanym i przerzucanym ruchem przez budowę.
~bryk2023-04-12 21:42:57 z adresu IP: (194.177.xxx.xxx)
Pretensje do Tuska , to za jego rządów modernizowano A4 w kierunku Wysowej
~Pan Futerko2023-04-12 18:42:08 z adresu IP: (45.11.xxx.xxx)
Rzeczywistość. Czasem remont jest droższy niż budowa nowego.
~Fido2023-04-12 16:03:56 z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
Oczywiście że w Nowym śladzie a A4 zrobić drogą ekspresową
~hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm2023-04-23 23:52:08 z adresu IP: (88.199.xxx.xxx)
no to by było fajnie, ale na takie rozwiązanie nie pójdzie GDDKiA, bo wówczas opłaca im się remontować stary ślad, zyskać niewiele, bo jeden pas, a ludzi utruć w 10 latach remontów.
~Polak2023-04-12 14:43:34 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
A gdzie ma być jak nie w starym śladzie? Nikt nie chce mieć autostrady bardzo blisko zabudowań mieszkalnych. Nic nie wskurają!
~Pan Futerko2023-04-12 18:43:59 z adresu IP: (45.11.xxx.xxx)
Czy tu chodzi o spór kto ma jaki widok za oknem, czy chodzi o rozwiązanie problemu komunikacji. Dodatkowy pas będzie kosztował krocie i niewiele zmieni.