Zmiany w komunikacji kolejowej na trasie Wrocław - Jelenia Góra
Wykonawca przekazał inwestorowi, że natrafił na zmienne warunki geologiczne przy zabezpieczaniu istniejącej obudowy tunelu kolejowego w Trzcińsku. Konieczne są dodatkowe prace. Zakres prac wymaga dłuższej niż początkowo przewidywano przerwy w ruchu pociągów. Informacje o zmianach są dostępne dla podróżnych w rozkładach jazdy na stacjach i przystankach oraz na www.portalpasazera.pl.
Przebudowa tunelu w okolicy Trzcińska obejmuje wzmocnienie i poszerzenie obiektu, co zapewni sprawne przejazdy pociągów między Wrocławiem a Jelenią Górą. Wewnątrz tunelu rozebrana będzie kamienna obudowa, którą zastąpi mocniejsza i bardziej wytrzymała żelbetowa konstrukcja. Przebudowany obiekt pozwoli na przejazd większej liczby pociągów - możliwe będą, nierealizowane obecnie, równoczesne przejazdy składów po obu torach. Renowacja obejmie ściany oporowe i odwodnienie. Wymienione zostaną tory i sieć trakcyjna.
Zasadnicze prace zostaną zrealizowane z wykorzystaniem nowoczesnej technologii, która pozwoli na maksymalne utrzymanie przejezdności linii. Użyta zostanie maszyna typu „TEM" w technologii robót „tunel w tunelu". Maszyna umożliwia skucie materiału skalnego, poszerzenie tunelu do wymaganych wymiarów oraz „natryskanie" betonu na ściany. Obudowa maszyny tworzy wolną przestrzeń do bezpiecznego przejazdu pociągów bez zabudowy dodatkowych osłon toru.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.