19 firm chętnych na rewitalizację linii Piława – Łagiewniki
Przetarg dotyczył rewitalizacji ponad 17 kilometrów linii kolejowej nr 310, na której ruch pasażerski zawieszono w 1996 r., a linię całkowicie zamknięto w 2001 r. Dzięki inwestycji pociągi pasażerskie będą mogły ponownie jeździć tą trasą z prędkości 80 km/h. Odbudowane mają zostać także perony i obiekty obsługi podróżnych.
- Wszystkie złożone w przetargu oferty są wyższe od kwoty, którą Dolnośląska Służba Dróg i Kolei przeznaczyła na to zadanie. Teraz, zgodnie z procedurami, DSDiK dokona oceny ofert pod względem formalnym i przeanalizuje całą sytuację - powiedział członek zarządu województwa dolnośląskiego Tymoteusz Myrda. Dodał, że wznowienie ruchu na linii kolejowej nr 310 Kobierzyce - Piława Górna poprawi jakość połączeń Dzierżoniowa i powiatu dzierżoniowskiego z Wrocławiem.
Obecnie linia kolejowa nr 310 nie posiada już torowiska z wyjątkiem fragmentów na przejazdach drogowych oraz mostach. Całą, liczącą ponad 38 km, trasę samorząd województwa dolnośląskiego przejął w 2019 r.
Według założeń rewitalizacja linii kolejowej nr 310 ma się zakończyć w maju 2024 r.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.