Wrocław rusza z kampanią "Nie sprzedawaj alkoholu mojemu dziecku"
7 na 10 sklepów we Wrocławiu nie weryfikuje wieku młodych klientów, kupujących alkohol. Miasto chce ten trend zmienić i rozpoczyna kampanię "Nie sprzedawaj alkoholu mojemu dziecku", a w przestrzeni miejskiej pojawią się m.in. plakaty przypominające o obowiązku weryfikacji wieku.
- Dzięki tej metodzie dotrzemy do większej liczby mieszkańców - mówi Radiu Wrocław dyr. Departamentu Spraw Społecznych, Bartłomiej Świerczewski:
We Wrocławiu koncesję na sprzedaż alkoholu ma ponad 600 sklepów, ale tylko 30% z nich reaguje przepisowo, kiedy przychodzi zweryfikować wiek młodych kupujących - wynika z badania przeprowadzonego przez Ratusz.
- To ma się zmienić dzięki kampanii "Nie sprzedawaj alkoholu mojemu dziecku" - gwarantuje Jadwiga Ardeli-Książek z Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych UMW:
W Polsce chociaż raz w swoim życiu piło ok. 80% uczniów w wieku 15-16 lat i 93% między 17 a 18 rokiem życia. Upicie się przynajmniej raz w życiu raportowało ok. 47% młodszych oraz 76% starszych uczniów.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.