Wrocław rusza z kampanią "Nie sprzedawaj alkoholu mojemu dziecku"

AO | Utworzono: 2023-02-10 21:54 | Zmodyfikowano: 2023-02-10 21:56
Wrocław rusza z kampanią "Nie sprzedawaj alkoholu mojemu dziecku" - fot. Straż Miejska Wrocławia
fot. Straż Miejska Wrocławia

7 na 10 sklepów we Wrocławiu nie weryfikuje wieku młodych klientów, kupujących alkohol. Miasto chce ten trend zmienić i rozpoczyna kampanię "Nie sprzedawaj alkoholu mojemu dziecku", a w przestrzeni miejskiej pojawią się m.in. plakaty przypominające o obowiązku weryfikacji wieku.

- Dzięki tej metodzie dotrzemy do większej liczby mieszkańców - mówi Radiu Wrocław dyr. Departamentu Spraw Społecznych, Bartłomiej Świerczewski:

We Wrocławiu koncesję na sprzedaż alkoholu ma ponad 600 sklepów, ale tylko 30% z nich reaguje przepisowo, kiedy przychodzi zweryfikować wiek młodych kupujących - wynika z badania przeprowadzonego przez Ratusz.

- To ma się zmienić dzięki kampanii "Nie sprzedawaj alkoholu mojemu dziecku" - gwarantuje Jadwiga Ardeli-Książek z Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych UMW:

W Polsce chociaż raz w swoim życiu piło ok. 80% uczniów w wieku 15-16 lat i 93% między 17 a 18 rokiem życia. Upicie się przynajmniej raz w życiu raportowało ok. 47% młodszych oraz 76% starszych uczniów.


Komentarze (3)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~oj tam!2023-02-12 09:16:31 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
A może wystarczy zatrudnić (choćby wrocławskich) cwelebrytów, aby zaczęli uświadamiać, jak zgubny potrafi być alkohol? Równie dobrze Radio Wrocław może wystartować z kampanią antyalko, zamiast bawić się w politykę, a nie czekaj... kasa musi się zgadzać.
~Mieszkaniec2023-02-11 20:58:31 z adresu IP: (89.71.xxx.xxx)
Zrobili by lepiej kampanie - SUTUS NIE ZADŁUŻAJ MI MIASTA I NIE ROZDAWAJ KASY SWOIM KOLESIOM!!!
~Tytuł oryginału 2023-02-11 10:25:02 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
... robali i preparatów w ampułkach dr . Mengele