Jest propozycja Strefy Czystego Transportu we Wrocławiu
Na tej podstawie przygotowano propozycje kształtu strefy czystego transportu, w tym kryteriów wjazdu. Chodzi głównie o rocznik auta. Te benzynowe, według „optymalnego scenariusza”, będą musiały być wyprodukowane po 2000 roku, a diesle po 2005. Wszystko, żeby oczyścić powietrze, którym oddychamy.
- To naturalna aktualizacja przepisów - mówi Tomasz Stefanicki z Biura Zrównoważonej Mobilności:
Oficjalny kształt strefy poznamy po konsultacjach społecznych, które będą przeprowadzone w kwietniu przyszłego roku. Na ten moment są trzy propozycje, jak mogłaby ona wyglądać. Najbardziej zrównoważony wariant, poza Starym Miastem, objąłby swoimi granicami m.in. Szczepin, Kleczków, Plac Grunwaldzki i Przedmieście Świdnickie.
- To ostatnia szansa, żeby zacząć działać - mówi Maciej Mazur, dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA):
A to wynika z badań, które przeprowadzono we Wrocławiu. Okazało się, że misja tlenków azotu i pyłków zawieszonych przekraczała europejskie standardy nawet trzykrotnie. Ustanowienie strefy, do której mogą wjechać samochody benzynowe od 2000 rocznika i z napędem Diesla od 2005 roku spowoduje, że emisja zostanie zmniejszona o prawie 60 proc. w ciągu pierwszych trzech lat jej działania.
POSŁUCHAJ WIĘCEJ:
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.