Wrocławskie MPK wspiera młodzież zmagającą się z problemami
800 12 12 12 – ten ważny numer widnieje także na przemierzającym wrocławskie ulice tramwaju, dyskretnie przypominając, że nawet w teoretycznie beznadziejnej sytuacji jest ktoś, kto może pomóc.
- My też mamy dzieci i wiemy, że trzeba je wspierać, bo sytuacje są różne. Może jakaś młoda osoba dostrzeże ten numer, zadzwoni i uzyska pomoc – mówi Radiu Wrocław Krzysztof Balawejder, prezes MPK:
Tramwaj informujący o możliwości uzyskania pomocy jeździ od ubiegłego roku. Nie ma wyznaczonej stałej trasy, tak by mógł pojawiać się w różnych rejonach miasta. Wrocław był pierwszym miastem, które umieściło numer telefonu zaufania na jednym z pojazdów komunikacji miejskiej. Śladem stolicy Dolnego Śląska poszły inne miasta, takie jak Toruń czy Łódź.
- Wszyscy chcielibyśmy zapewnić dzieciom beztroskie dzieciństwo. Ale pamiętajmy, że młodych ludzi też mogą dotknąć problemy, z którymi same mogą sobie nie poradzić – mówi Mikołaj Pawlak, Rzecznik Praw Dziecka:
Dziecięcy Telefon oraz specjalny czat internetowy pełnią rolę „poradni pierwszego kontaktu” dla dzieci i młodzieży w całej Polsce. Z pomocy może skorzystać każdy młody człowiek zmagający się z problemami, depresją, samotnością czy aktami agresji. W planach wrocławskiego MPK jest oznaczenie kolejnych pojazdów informacjami o możliwości uzyskania wsparcia.
POSŁUCHAJ:
Część I
Część II
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.