Wieczór z Dolnego Śląska: Nowa autostrada A4. Co wiemy?
Elżbieta Osowicz, KM |
Utworzono: 2022-11-23 21:24 | Zmodyfikowano: 2022-11-23 21:42
fot. archiwum radiowroclaw.pl
Goście:
- dyrektor wrocławskiego oddziału GDDKiA Lidia Markowska
- Marek Bacała projektant S5
- Arkadiusz Palka projektant A4
- Dr inż. Justyna Świeboda, prezes zarządu Polskiego Instytutu Transportu Drogowego
- Rafał Plezia wójt Legnickiego Pola
POSŁUCHAJ:
Wariant numer 1 zakłada przebudowę autostrady do przekroju 2x3. Oznacza to powstanie dwóch jezdni po 3 pasy ruchu wraz z pasami awaryjnymi.
Wariant numer 2 to oddalenie drogi od miasta i powstanie węzłów Olbrachtowice, Wierzbice i Stary Śleszów. Ta opcja pozwala na połączenie trasy z drogą ekspresową S5, która miałaby przebiegać przez Wałbrzych i Świdnicę. Połączenie obu z nich miałoby nastąpić w Olbrachtowicach.
Z ankiet przeprowadzonych przez GDDKiA wynika, że aż 65% mieszkańców chce rozbudowy starej trasy, a 31% budowy nowej drogi.
Komentarze (8)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Jacek2023-02-04 11:26:33 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Odpowiedz
Po co nowy ślad? Według badań autostrada A4 w nowym śladzie spowoduje gigantyczne korki mieszkańców Wrocławia na starym A4, którą będą dojeżdżać do nowego śladu A4. Według tych samych badań A4 w nowym śladzie będzie prawie pusta, bo ruch głównie generuje aglomeracja Wrocławia. Rozsądnie będzie rozbudować A4 w starym śladzie, jak chcą tego mieszkańcy, tym bardziej, że ziemia pod rozbudowę jest wykupiona.
zgłoś do moderacji
~tpp2022-11-24 21:47:06 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Markowska chce nas przekonać, że należy budować równoległe autostrady. Bo jak się jedna zapcha, to drugą będzie można jechać. Pomysł przedni. Zbudujmy w takim razie dwie drogi A4 od Korczowej do Zgorzelca.
~tej2022-11-28 22:07:50 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
pani trzeba już podziękować
~xx22022-11-24 21:44:24 z adresu IP: (195.140.xxx.xxx)
16 lat temu przybyłem so wroclawia i mieszkam do tej pory. wtedy słyszałem o planach i konsultacjach w sprawie a4 oraz dworca swiebodzkiego. w roku 2022 nadal trwają. chyba nie doczekam żywy realizacji.
~BratPit2022-11-30 08:06:22 z adresu IP: (78.11.xxx.xxx)
Tak samo jak poczekamy na tramwaj na Psie Pole i Jagodno, jak na tunel pod Odrą, trasę WZ w tunelu, tramwaj na Partynice i do Bielan, tunel /wadukt miedzy Grabiszyńską, Teczową a Legnicką i wiele temu podobnych
~tpp2022-11-24 21:34:51 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Kanty na dolnośląskich autostradach. Geniusze połączyli autostradą aglomerację Lubawki z aglomeracją Bolkowa. Poszło kilka miliardów, a Czesi może zbudują swoją drogą, a może nie zbudują....
~~StopIt2022-11-24 16:16:55 z adresu IP: (185.219.xxx.xxx)
Bardzo jednostronna relacja, dlaczego pani Prowadząca nie zaprasza do studia mieszkańców? Pani prezes Świeboda mówi jak uczennica ze szkoły podstawowej, a od osoby na takim stanowisku oczekuje się wiedzy. Ta pani nie jest w temacie, planowana droga ekspresowa S5 nie ma uzasadnienia. S5 ma odciążyć DK35, a ta w ostatnich latach wykazuje stabilny poziom ruchu w zakresie 10..11 tys. pojazdów dobowo. Jednak droga ekspresowa jest zaprojektowana pod ruch minimum 20 tys. pojazdów. Z tego powodu studium jest silnie naciągane (w trakcie prac projektowych podniesiono założenia parametrów ruchu dla drogi S5 z 19 do 35 tyś). Ma to udowodnić zasadność budowy tej trasy, która de facto dubluje idącą równolegle drogę krajową. S5 jest czystym wymysłem politycznym.
~G. Wiemy 2022-11-24 09:03:26 z adresu IP: (46.77.xxx.xxx)
System operacyjny tym kieruje
Zobacz także