W 1,5h z Wrocławia do Warszawy?
Krzysztof Horwat |
Utworzono: 2011-02-11 12:52 | Zmodyfikowano: 2014-05-01 00:12
Fot. archiwum prw.pl
Podobnie jak we Francji pociąg pomknie 350 km/h. Taki jest plan.
Urbaniści, władze województwa i Polskie Linie Kolejowe zaczęły dyskusje nad projektem linii dużych prędkości. Tory mają pobiec po zupełnie nowych terenach, dlatego najpierw trzeba ocenić wpływ inwestycji na środowisko.
Propozycje mają jeszcze w tym roku trafić do parlamentu. Ale do ropoczęcia budowy jeszcze daleka droga.
- Pełną parą ruszymy w 2013 roku - mówi Zbigniew Ciemny, dyrektor Centrum Kolei Dużych Prędkości:
Tory pobiegną przez 4 województwa. Połączą Wrocław, Poznań, Łodź i Warszawę. Pieniądze na nie musi wyłożyć rząd.
Przyda się też pomoc Unii Europejskiej i spółek prywatnych, bo koszt wybudowania 1 kilometra korytarza może kosztować 10 mln euro!
Komentarze (5)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~kryst.2011-02-14 09:50:32 z adresu IP: (77.170.xxx.xxx)
Odpowiedz
coz zycie byloby warte bez marzen??????????
zgłoś do moderacji
~palacz2011-02-12 18:41:23 z adresu IP: (95.40.xxx.xxx)
Ile zarabia dyrektor Kolei Nieistniejących Duzych Prendkości któś wie?
~mania2011-02-12 18:39:20 z adresu IP: (95.40.xxx.xxx)
A ja chce TGV do Węglińca, Warszawa mi wisi
~pawel2011-02-12 11:55:47 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
obiecanki cacanki, chyba w 2050r będzie ta inwestycja zakończona znając nasze cudowne PKP, gdzie każda spółka odpowiada za inną część toru
~w2011-02-11 14:12:32 z adresu IP: (78.133.xxx.xxx)
jeżeli 1 km kosztuje 10 mln euro, to 400 km do Warszawy kosztowałoby 4mld euro, czyli 16mld PLN. Czyli 4x tyle co AOW. To chyba nie dużo?