Tunel kolejowy jakiego nie było w całej Polsce
Za około 85 milionów złotych netto, w jego wnętrzu, w miejscu dwóch torów, wybudowany zostanie stalowy tunel na suwnicy z jednym torem. Obecnie jego komora jest zbyt wąska, by mogły się w niej minąć dwa pociągi.
- Wewnątrz będą jeździć pociągi, a w jego zewnętrznej części będą drążone skały tak, by mógł zostać powiększony - mówi dyrektor firmy, która będzie realizować prace Jan Chmiel:
- Poprawa sytuacji nie skróci znacząco podróży, ale ją ułatwi. Pociągi będą mogły jeździć częściej - mówi wiceminister infrastruktury Andrej Bittel:- Prace są zaplanowane tak, żeby wyłączenie tunelu na miesiąc, na czas przygotowania prac, było jak najmniej uciążliwe - dodaje Jan Chmiel:
Tunel w Trzcińsku powstał pod koniec XIX wieku i nie był modernizowany od stu lat. Łączy Jelenią Górę z Wrocławiem i Wałbrzychem. Po przebudowie pociągi będa jeździć przez tunel pod górą Tunelową z prędkością 120 km/h.
POSŁUCHAJ CAŁOŚCI:
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.