Koleje Dolnośląskie z dodatkowymi 24 mln
Jak poinformowała we wtorkowym komunikacie spółka, inwestycje taborowe Kolei Dolnośląskich były współfinasowane ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Początkowo kwota dotacji wynosiła 85 mln zł. W ciągu ostatnich kilku lat przewoźnik zakupił 18 pojazdów, w tym 12 pociągów elektrycznych oraz 6 hybrydowych. Teraz kwota dofinansowania została zwiększona z pierwotnych 50 proc. do 64 proc. i wynosi obecnie 108,9 mln zł.
Prezes Kolei Dolnośląskich Damian Stawikowski podkreślił, że dzięki dodatkowym środkom spółka będzie w stanie zmniejszyć swoje zobowiązania kredytowe związane z inwestycjami taborowymi. „W elastyczny sposób podchodziliśmy do umowy z bankiem, dzięki temu nie będziemy musieli wykorzystać całości zakontraktowanej sumy. Pozyskane środki wpłyną na dalszy rozwój spółki, dlatego cieszymy się z pozytywnej decyzji CUPT” – dodał.
Pozyskane dofinansowanie zostało wykorzystane przez Koleje Dolnośląskie w projekcie „Aglomeracyjna Kolej Dolnośląska – zakup taboru kolejowego do obsługi ruchu pasażerskiego we Wrocławskim Obszarze Funkcjonalnym”. W ramach projektu zakupione pociągi obsługują zrewitalizowane, wcześniej niedostępne dla mieszkańców Dolnego Śląska trasy: Jelcz-Laskowice – Wrocław Główny oraz Trzebnica – Wrocław Główny – Świdnica przez Sobótkę.
„Widzimy, jak działania podjęte przez samorząd w ostatnich latach pozytywnie wpłynęły na rozwój kolei na Dolnym Śląsku. Zwiększenie taboru o nowe jednostki oraz reaktywacja linii spowodowały, że zainteresowanie transportem kolejowym w naszym regionie ciągle wzrasta” - powiedział Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa dolnośląskiego.
Ocenił, że pieniądze pozyskane z ogólnopolskiego programu to wspólny sukces zarządu Kolei Dolnośląskich oraz samorządu województwa. „Jest to kolejna cegiełka dla walki z wykluczeniem komunikacyjnym na terenie Dolnego Śląska” – dodał.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.