MPK stawia na ekologię - do floty dołączą kolejne elektryki
Joanna Jaros, MC |
Utworzono: 2022-07-22 07:13 | Zmodyfikowano: 2022-07-22 07:14
fot. archiwum radiowroclaw.pl
Wrocławskie MPK zdecydowało się w tym tygodniu na zakup dwóch dodatkowych autobusów elektrycznych. Zdecydowaliśmy się już zawrzeć umowę, mówi Krzysztof Pieszko - rzecznik spółki:
Pierwsze autobusy trafią do Wrocławia w połowie przyszłego roku.
Koszt zakupu tych 13 pojazdów to ponad 52 miliony złotych. W cenę wliczony jest także sprzęt do ładowania i przeszkolenie kadry.
Komentarze (12)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~wrocławianin2022-07-23 20:31:55 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Odpowiedz
Walkę ze smogiem trzeba zacząć nie od kupowania elektrycznych autobusów, ale od podłączenia kamienic komunalnych do elektrociepłowni. Od początku kadencji $utryk niewiele zdziałał w tej materii. I nic dziwnego bo jego prezydencka uwaga zwrócona jest na utrzymanie większości w Radzie Miasta, na lansowanie się w mediach i w Internecie, na stadion i kopaczy, na spotkania w gronie samorządowców i na przeróżne bzdety.
zgłoś do moderacji
~jozek z bagien2022-07-22 15:06:23 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Trzeba pamietac ze, slowo - Ekologia, ma dwa oblicza Pod ktore dzisiaj, wszyscy lubia, sie podlanczac Zadam pytanie A co z utylizacja, zbednych juz, bateri bedzie? Bo wiadomo, ze ich ogniwa To bomba ekologiczna, z opoznionym zaplonem! Tylko pytam Bo wiadomo, jak w dzisiejszych czasach Jest z problemem skladowania i pozarow, skladowisk odpadow...
~Panicz2022-07-22 13:28:36 z adresu IP: (2a02:a318:c039:cf80:945:x:x:x)
Słuszna koncepcja. Sprawność silnika diesla w optymalnych warunkach (tzn ,że teoretycznie są możliwe) to do 45% benzynowego 35% Oznacza to ,że w grzejnik zwany potocznie "chłodnicą" idzie 65% energii a w poruszanie mechanizmami 35..Od tego należy odliczyć straty związane z przeniesieniem napędu tzn skrzynia biegów mechanizm różnicowy półosie wał napedowy jeśli jest itp Do tego kupa olejów filtrów smarów świec i innych śmieci które są do niczego nie potrzebne tylko zanieczyszczają środowisko. No i najnowsze filtry do euro7..to już jest wisienka na torcie..Miłośnikom paliw płynnych polecam rezygnację z latarek i przejście na lampy naftowe..trochę konsekwencji nie zaszkodzi!!
~Mechanik2022-07-22 12:37:30 z adresu IP: (185.32.xxx.xxx)
Produkcja takiej baterii to zabójstwo dla środowiska, a potem trzeba ją jeszcze zutylizować... UE ma ostatnio niezgodność bo po przeprowadzeniu dokładnych wyliczeń wychodzi, że 20-sto letnie 1.9 TDI jest wciąż BARDZIEJ EKOlogiczne niż hybrydy i elektryki. Zastanówcie się ile potzreba materiałów i energii na produkcję tych elektrośmieci (wyposażeń, ekranów, tabletów itp..) Ekologia to produkcja jednego auta które starczy na 25 lat jazdy, a nie takich co po 3 latach się rozpadają, a jakiekolwiek naprawy są nieopłacalne
~Do Panicz2022-07-26 16:02:05 z adresu IP: (185.32.xxx.xxx)
Dzieciaku - DPF odpowiada za zatrzymywanie drobinek pyłu PM a nie NOx. Za to odpowiada SCR - ale to trzeba wiedzieć. I nie masz racji. Dlatego jest zmiana w przepisach, że jak auto wyjechało z fabryki z DPF to musi je mieć na przeglądzie rejestracyjnym. Sprawny silnik (ze sprawnym osprzętem, turbo i wtryskami) - przejdzie testy emisyjne nawet bez DPF!!! Dlatego to jest tak trudne do wykrycia.
~Panicz2022-07-22 17:11:13 z adresu IP: (2a02:a318:c039:cf80:945:x:x:x)
Sprawny diesel bez DPF nie spełnia norm nawet sprzed 10 lat. To , że nie widać dymienia to jedno a obecność NOxów to osobna sprawa. W Niemczech stare diesle bez DPFu nie dostają plakietki ale po zamontowaniu filtra jest OK. Przy euro 7 zwykły DPF nie załatwi sprawy..
~Diesle2022-07-22 12:41:21 z adresu IP: (185.32.xxx.xxx)
A dla nieznających się w temacie - sprawny diesel który wyjechał z fabryki bez DPF nie kopci - czarny dym oznacza problemy z dawką paliwa/powietrza, a nie wycięty DPF. I jeszcze jedno - 15 letni samochód diesel - średnie spalanie z trasy wakacyjnej 1200 km - 5,2L/100 km. TO JEST EKOLOGIA! Ultranowoczesne samochody hybrydowe - średnie spalanie ok. 7,5 L/100 km + ekologiczny koszt produkcji baterii i całego osprzętu tych elektrośmieci...
~Andrzej 642022-07-22 12:30:53 z adresu IP: (2a00:f41:28cf:df7c:0:x:x:x)
Ta wasza j..... ekologia zygac się chce j...... Unię europejska
~taaaaaa............2022-07-22 12:17:32 z adresu IP: (77.253.xxx.xxx)
Stawiają na ekologię :) Pewnie tak jak w kurorcie zwanym Świeradów-Zdrój. Hahahahah
~Ekościema2022-07-22 10:37:27 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
I ładowarki na dworze, żeby się nie zapaliły, jak w Niemczech.
~Jaa2022-07-22 08:40:09 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Mogliby postawić na klimatyzowane. To by ludziom naprawdę pomogło, a nie 76 stopni w środku i zero ruchu powietrza
~Gość2022-07-22 07:56:08 z adresu IP: (2a00:f41:7055:789a:b464:x:x:x)
Wkrótce blackout - więc przynajmniej się nie zużyją
Zobacz także