Po ponad 20 latach wraca linia kolejowa Wrocław-Sobótka-Świdnica

MC | Utworzono: 2022-05-17 06:58 | Zmodyfikowano: 2022-05-17 06:59
Po ponad 20 latach wraca linia kolejowa Wrocław-Sobótka-Świdnica - fot. Aleksander Ogrodnik
fot. Aleksander Ogrodnik

Kończy się, przeciągający się od grudnia, remont linii kolejowej 285, na której ruch, jak zapewnia PKP PLK, finalnie powrócić ma, wraz z wakacyjną korektą rozkładu, w weekend 12 czerwca. Jak zapewniał w rozmowie z Radiem Wrocław rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec to data pewna, pod koniec maja ruszyć mają bowiem jazdy testowe.

-Zakładamy, że pod koniec maja będzie tym momentem, kiedy będą się odbywały jazdy zapoznawcze przewoźników, którzy na tej trasie będą realizować kursy no i w połowie czerwca wraz z korektą rozkładu jazdy pociągi będą mogły już tą trasą wozić pasażerów.

Na dobry początek trasę obsługiwać ma 11 par pociągów dziennie, w tym także pośpiesznych, które zatrzymywać będą się tylko na jednej stacji w każdej gminie. Linia ta sięga jednak dalej niż do Świdnicy czy Sobótki. Co z odcinkiem górskim do Jedliny Zdroju? O to zapytaliśmy rzecznika PKP PLK Mirosława Siemieńca.

-Ta trasa jest przygotowywana do uruchomienia pociągów na koniec roku. Odcinek około 20 kilometrowy, bardzo nasycony obiektami inżynieryjnymi, tam mamy ponad 100 obiektów. Sądzimy że wszystkie dokumenty będą właściwe, linia kolejowa będzie przygotowana pod względem toru, pod względem urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Na tę trasę wyjedzie 11 składów dziennie, wszystkie połączenia obsługiwane będą hybrydowymi pociągi Impuls, które Koleje Dolnośląskie kupiły między innymi specjalnie z myślą o linii 285.

 


Komentarze (81)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Małgorzata 2022-12-25 19:21:10 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Cześć, mija pół roku od uruchomienia linii 285. Jak wygląda obłożenie, rentowność linii 285?
~marek2022-07-29 19:08:16 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Jestem ZA przywróceniem linii ale PRZECIW staroświeckim metodom. Wobec powiększających się korków należało linię poprowadzić nad Buforową i pod Rydza-Śmigłego aż do wylotu z Wrocławia na Klecinie. Może chwilowo większa kasa ale mniejsza ingerencja w rozwijające się miasto.
~Robert2022-05-20 10:04:50 z adresu IP: (89.71.xxx.xxx)
Polecam skrzyżowanie Karkonoska - Zwycięska od 15 do 17 albo rano, taka sama katastrofa, a jeszcze nie jeździ kolejka, może niech się urzędniki przeniosą z tym swoim urzędowym bałaganem na Zwycięską to doświadczą tych atrakcji osobiście:D
~Kierowca2022-05-23 20:26:06 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Polecam przeczytać jeszcze raz swój komentarz i odnieść się do tego, jak jeden pociąg raz na 1-2h może "zwiększyć korki". Gdy dojeżdżałem do AOW przez Zakrzów, pociąg z i do Trzebnicy nie powiększał już istniejącego korka, bo szlabany odcinające miejsce na góra 3 osobówki robiły to na góra równowartośc czasową jednego cyklu świateł. "Podziwiam" logikę tych, co jeżdżąc tylko po kilka km "koło komina", a nie jak ja po min. kilkadziesiąt km poza miasto, gdzie nie da się dojechać niczym innym niż autem, swój brak planowania logistyki, lenistwo i egoizm, próbują zwalić na jedyne sensowne rozwiązania transportowe przy tak dużym ruchu xD Umiejętność prostego planowania trasy dobie janosika, google maps, jakdojade, to jednak kwestia dobrej woli i zdolności intelektualnych...
~Turysta2022-05-20 10:13:54 z adresu IP: (185.32.xxx.xxx)
Właśnie wiesz co jest najlepsze - przejrzałem sobie rozkład - jeden pociąg koło 7:00 a następne dopiero kolo 9:00 wiec poranne korki omija :)
~Nie ma szamba :o2022-05-19 17:17:46 z adresu IP: (2a00:f41:70dc:4c3:0:x:x:x)
Gdzie jest troll lwówecki?
~Lwówecka Kolej Konna2022-05-25 18:51:56 z adresu IP: (2001:67c:2660:425:29:x:x:x)
Skyscrapercity, Info Kolej, Rynek Konny, Gazeta Żydowska Wrocław - teraz tam się udziela
~BratPit2022-05-19 16:37:01 z adresu IP: (78.11.xxx.xxx)
Przydałoby sie przywrócić bocznicę, która wchodziła (z linii kolejowej do Sobótki) na teren dawnej jednostki wojskowej (lewa strona ul Zwycięskiej). Stamtąd byłby możliwy pociąg (większy tramwaj) bezpośrednio na Główny w ca 15 minut... obok jest petal autobusów - skomunikowaniwe fajne. Jakiś niedouk rozebrał tą bocznicę... Nie wiem czemu...
~@ BratPit2022-05-29 17:09:51 z adresu IP: (93.181.xxx.xxx)
Linie kolejowe to PKP PLK, a PKP to firma podległa bezpośrednio rządowi. Zatem pytania do Vateusza.
~W miejscu bocznicy2022-05-19 22:34:15 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
ma być szkoła jakaś.
~PIS OBIECUJE2022-05-19 16:11:29 z adresu IP: (2001:67c:2660:425:4:x:x:x)
ASFALTOWĄ ŚCIEŻKĘ ROWEROWĄ w śladzie rozkradzionej linii kolejowej nr 283, o którą od lat walczą społecznicy (CYKLOSTRADA DOLNOŚLĄSKA - Trasa Doliny Bobru) i nic... Takie są fakty.
~Budowa ścieżki2022-05-19 16:49:00 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
jest w kompetencjach władz gminy i wójta z Platformy, którego wybrałeś.
~PLATFORMA NISZCZYŁA 2022-05-19 13:41:41 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
POLSKĘ I ZLIKWIDOWAŁA SETKI POŁĄCZEŃ KOMUNIKACYJNYCH. Za czasów PIS linia 285 została odbudowana i wkrótce pociągi ruszą na szlaki. Takie są fakty.
~ciekawe2022-05-28 12:18:09 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
co wciągasz, bo jest niezły odjazd
~Ukrom w 2022-05-19 01:13:24 z adresu IP: (37.249.xxx.xxx)
graj , biorę złote i relaks
~Ireneusz2022-05-18 22:26:14 z adresu IP: (185.135.xxx.xxx)
Za komuchów z SLD I za złodziei z.PO wszystko likwidowali a dzięki PIS odbudowują.Brawo PIS !!!
~marco2022-05-20 13:38:06 z adresu IP: (31.6.xxx.xxx)
Bardzo dobrze tylko rachunek ekonomiczny jest wazny aby była inwestycja rentowna, Juz wybudował PIS OSTROŁEKE i wyrzucili w błoto miliard 300 milionow a my podatnicy płacimy w podatkach.
~tara2022-05-19 12:17:52 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
„Rządowe dokumenty, a konkretnie sprawozdania ministerstwa skarbu wskazują, że gdy w 2007 r. PO przejmowała władzę od PiS, państwo miało udziały w 1343 spółkach. W 2015 r. było ich już tylko 393”
~Michu2022-05-19 06:50:47 z adresu IP: (178.36.xxx.xxx)
Komuchy teraz rządzą, zobacz jakie masz ceny w sklepie !!! Typowy wyborca pisowski
~Hmm2022-05-18 13:03:26 z adresu IP: (176.221.xxx.xxx)
Mnie tylko zastanawia "fenomen" dwóch peronów na stacji Wrocław-Partynice. Tor niby jeden, a osobno peron kierunek Wrocław i peron kierunek Sobótka... ;)
~Jerzuś Cieślański2022-05-18 22:06:25 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
I przejście podziemne nie potrzebne.. ????AlboTam chyba dobudują drugi tor?
~Robo2022-05-18 18:17:42 z adresu IP: (62.89.xxx.xxx)
Te dwa perony zmniejszą czas zamkniętych szlabanów na przejeździe i tak juz nieźle zakorkowanym w niektórych godzinach. Pociąg podjedzie na peron i tylko na chwile będzie zamknięty szlaban podczas odjazdu...od taki fenomen????
~Mercedes w 2112022-05-18 12:18:30 z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Dziekuje jeszcze niedawno nie miałem czym powrócić do domu zostawiając auto do naprawy u pompiarza w sobitce myślę że jest to spóźniony prezent dla mieszkańców tamtego regionu
~tak..2022-05-18 12:03:36 z adresu IP: (85.128.xxx.xxx)
teraz tylko czekać na pierwsze kolizje
~Rk.2022-06-04 15:52:03 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Niech ci kierowcy ktorzy zrobili PJ i nie wiedza ze na znaku,, stop" trzeba sie zatrzymac, zapisza sie na kurs doszkalajacy. Nie będzie kolizji.
~Lady Svelge2022-05-18 06:03:39 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Pociągi początkowo będą może i pustawe. Z czasem ludzie nauczą się , że szybciej, wygodniej do Wrocławia dojechać pociągiem. Ludzie narzekają na ocieplenie, złe powietrze a nie chcą się przesiąść na komunikację zbiorowa. Czy z miejscowości podmiejskich czy mieszkańcy Wrocławia.
~Wrocław 2022-05-18 10:01:54 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
No tylko problem jest taki ze durne PKP stwierdziło ze w najbardziej newralgicznych godzinach czyli od 8 do 9 pociagi nie beda sie zatrzymywać na przystankach na bielanach, partynicach i wojszycach. Także nwm dla kogo ten pociag jest robiony ale napewno nie dla mieszkańców Wroclawia, bo do pracy dalej beda musieli jechac samochodem
~Mister2022-05-18 06:15:22 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Dokładnie tak.
~Szczera prawda 2022-05-18 05:05:29 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Zobaczymy ilu ludzi dzienni będzie jeździło ta linia kto to wymyślił tyle pieniędzy w błoto ktoś jest chory na głowę
~Kierowca2022-05-23 20:28:42 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Rozumiem, że południe aglomeracji wrocławskiej jest równie mało zakorkowane, jak była północ przed reaktywacją linii do Trzebnicy? Czy może masz jakieś inne, równie "sensowne" argumenty?
~Kika2022-05-18 08:53:34 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
W Wałbrzychu też krytykowali uruchomienie lini Wałbrzych-Kłodzko ,Wałbrzych -Adrśpach teraz ludzie jeżdżą z dziećmi z psami w tłoku uśmiechnięci zadowoleni polecam
~Rmf fm 2022-05-18 08:17:48 z adresu IP: (87.245.xxx.xxx)
Chora na głowę to jest osoba co takie rzeczy wypisuje
~BARDZO DOBRZE2022-05-18 00:22:43 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
że w końcu ruszy kolej !
~Turysta2022-05-17 23:30:50 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Huraaa narescie bedzie można zaplanować wycieczke z dziećmi
~Rezolutek2022-05-18 07:07:45 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Tylko jedną? Mam nadzieję, że na początek jedną.
~Jar.2022-05-17 23:24:42 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Popieram tylko hybrydowe w końcu działacze zauważyli że mamy dwudziesty pierwszy wiek szkoda że dopiero w czerwcu albo grudniu ..
~Żelazny Koń2022-05-17 22:20:05 z adresu IP: (2001:67c:2660:425:26:x:x:x)
Nareszcie! Wybierzemy się w dzień otwarcia, nasze dzieci bardzo chcą zobaczyć, jak wygląda prawdziwy pociąg.
~Fak2022-05-17 21:55:50 z adresu IP: (83.142.xxx.xxx)
Wyp... Z ta zasraaana kolejka dla wsiurow!!! Juz obecnie sa korki to j...thebille jeszcze dodają to g...
~anon2022-05-18 07:23:18 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Raczej odciąży to ruch drogowy ze względu na to że turyści weekendowi będą wybierać kolej która jest szybsza i tańsza niż wypad autem
~Szejk2022-05-17 21:53:04 z adresu IP: (2a00:f41:7019:e0a1:156c:x:x:x)
To jest obiecanka ?
~Zdzich2022-05-17 21:21:40 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Super pięknie
~Opolskie2022-05-17 20:25:06 z adresu IP: (178.216.xxx.xxx)
????????????
~Dgh2022-05-17 19:27:14 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
A co będzie z dojazdem do Oltaszyna gdy zamkną szlaban
~N. Z2022-05-18 07:11:40 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Nic nie będzie.., gdy się zamknięte.. Po 20 sek. Szlaban się otworzy.. A Ty będziesz tam dalej "kwitnął" w korku.. Bo tam zawsze są korki.
~Gdy2022-05-17 23:33:27 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Jak to znany jest objazd od Ołtaszyna w kierunku Auchan Bielany i powrót do wjazdu autostradowego na Karkonoską i wojszyce z tej strony omijamy szlabany no kolej jeździ po estakadzie.a gdy boisz się korka pozwiedzać miasto i wróć Borowską gdy szlaban podniosą po co robić kolejki po benzynę czy gaz a nawet prąd jeżeli jedziesz elektrykiem.
~Dulebson2022-05-17 21:24:00 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Będzie korek
~Wrocławianin2022-05-17 18:04:59 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Pan Siemieniec znowu zapewnia że pociągi do Sobótki ruszą i który to już raz nie zobaczę to nie uwierzę. Ten ściemniacz tylko potrafi nawijać makaron na uszy i powtarza te same pierdoły. Dajcie już spokój ponad półtora roczne opóźnienie i czy to będzie koniec zobaczymy.
~Olo2022-05-17 17:41:12 z adresu IP: (2a01:112f:900:2900:ac30:x:x:x)
A kiedy ulegnie odbudowie linia kolejowa Jaworzyna Śląska -Marciszow przez Strzegom , Bolków czas przejazdu z Wrocławia do Jeleniej Góry wynosiłby niewiele ponad godzinę
~cora2022-05-19 12:07:53 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Linia jest ale tylko dla kamieniołomów. Potrzeba odbudowy Marciszów - Malczyce przez Jawor
~Gfdd2022-05-17 16:38:55 z adresu IP: (178.36.xxx.xxx)
Nareszcie, nie mogę się doczekać aby sobie przypomnieć jak przez 10 lat dojeżdżałam do pracy że Strzeblowa do Wrocławia
~Joker2022-05-17 15:40:04 z adresu IP: (173.15.xxx.xxx)
Z ponownym otwarciem linii kolejowej potrzebne jest poszerzenie ul Zwycieskiej i skrzyzowanie 2 poziomowe z Karkonoska i linia kolejowa - wtedy to ma sens.
~Świetnie wymyślone2022-05-17 14:34:21 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Do wspomnianych 11 połączeń dojdą jeszcze towarowe. Ulica Zwycięska już teraz, bez kolei, jest jedną z najbardziej zakorkowanych ulic w Europie. Teraz będzie jeszcze gorzej i z nią, i z ul. Ołtaszyńską, i Grota -Roweckiego, gdzie także stoi się w korkach. Misterny plan, zaprawdę.
~A nas 2022-05-17 22:00:18 z adresu IP: (83.142.xxx.xxx)
Nie interesuja wiesniaki!!! Więc niech ta wsiurska kolejka sobie dojezdza do pierwszej wsi. A ty siedz sobie w swojej wsi i odp.. sie od wroclawiakow
~DWR2022-05-17 21:38:27 z adresu IP: (83.142.xxx.xxx)
Towarowe będą jeździć z Sobótki do Świdnicy
~Nie interesują 2022-05-17 15:06:20 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
nas problemy bogatych Wrocławiaków, którzy stoją sobie w korku. I tak za 10 minut dojadą do domu. Mnie interesuje moja wieś. Rząd ułatwił nam życie i chwała Bogu wznowił linię.
~Mieszkańcy bogatych2022-05-17 13:41:23 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
milicyjnych i wojskowych dzielnic nie chcą przywrócenia ruchu. Był spokój, a teraz coś się dzieje - jak ten rząd może cokolwiek robić? Będziemy stali w korkach - my biedni... Nie dość, że zabrano nam emerytury, to jeszcze kolej teraz puszczą. Trzeba prosić o pomoc Brukselę.
~A wiesz ile dzieci2022-05-17 14:06:32 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
mieszka w Kobierzycach, Sobótce, Świdnicy? Oni są mniej ważni? Właśnie taki brak empatii jest cechą szkodników społecznych, liberałów i opozycji. My jesteśmy ważniejsi, bo mieszkamy w dzielnicy milicyjno-wojskowej i mamy duże domy z basenem.
~Mieszkaniec Wro2022-05-17 13:59:11 z adresu IP: (185.32.xxx.xxx)
Wiesz ile tam mieszka rodzin z dziećmi? Odwożą dzieci do pracy a potem jadą do pracy, najczęściej poza wrocław. To nie Milicjanci tylko normalni mieszkańcy. Zwycięzką należy poszerzyć!
~fachowiec2022-05-17 12:57:50 z adresu IP: (2a01:112f:690:4200:540d:x:x:x)
No to Ołtaszyn został ostatecznie odcięty od świata. Niby to Wrocław, ale dostać się stamtąd do centrum miasta to będzie nie lada wyzwanie.
~Mc22022-05-17 16:39:37 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
No przecież będzie można do centrum pociągiem pojechać, nie?
~@lata2022-05-17 13:39:23 z adresu IP: (185.32.xxx.xxx)
Ile Ci Sutek kopiejek daje za te popłuczyny? Komunikacyjnie, miasto to ...,d..a i kamieni kupa, a winny siedzi w ratuszu
~Nikogo z nas 2022-05-17 13:38:20 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
turystów, mieszkańców Świdnicy i Sobótki nie obchodzi jakiś Ołtaszyn i inne wojskowo-milicyjne osiedla. Dawno już tam pociąg jeździł i nikomu to nie przeszkadzało?
~lata2022-05-17 13:36:17 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Przecież jest tyle obwodnic śródmiejskich , dwupasmowych ciągów komunikacyjnych bezkolizyjnych
~lata2022-05-17 12:54:40 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Malowniczo położona linia kolejowa, łącząca Świdnicę z Jedliną-Zdrojem, długo czekała na drugie życie. Ostatni rozkładowy pociąg pasażerski jechał tędy przeszło trzydzieści lat temu. Wznowienie regularnych połączeń ma nastąpić po zakończeniu trwającej właśnie rewitalizacji. Przedstawiciele spółki PKP PLK deklarują, że zakończenie wartych 110 mln złotych prac przewidywane jest na koniec roku. Linia kolejowa wybudowana wzdłuż doliny rzeki Bystrzycy ma niebanalną historię i uchodzi za jedną z perełek dolnośląskiej techniki. Jej budowa była dla niemieckich inżynierów nie lada wyzwaniem. 24-kilometrowa linia powstała w górskim terenie, co wymagało wzniesienia ośmiu pokaźnych mostów i wiaduktów. Najdłuższy z nich, Rabenstein Brücke, mierzy blisko 144 metry. Z uwagi na coraz gorszy stan infrastruktury, w roku 1989 przystąpiono do prac remontowych, w związku z którymi ruch pociągów na linii został wstrzymany. Składy pasażerskie już tam więcej nie wróciły. Zamknięcie odcinka Świdnica – Jedlina nastąpiło w maju 1992 roku. Od lat toczyła się dyskusja nad reanimacją całej linii kolejowej nr 285, łączącej Wrocław, Sobótkę, Świdnicę i Jedlinę-Zdrój. Przeprowadzenie remontu dałoby szansę na wznowienie kursowania pociągów pasażerskich na tej trasie. Po długich przygotowaniach, w październiku 2018 roku spółka PKP Polskie Linie Kolejowe wybrała firmę, której zlecono zaprojektowanie i wykonanie przebudowy odcinka Świdnica Kraszowice – Jedlina-Zdrój. Wartą 110 mln złotych inwestycję powierzono spółce DOLKOM. Pierwotnie planowano, że modernizacja zostanie zrealizowana do końca 2020 roku. Tego terminu nie udało się jednak dotrzymać. Na jakim etapie są obecnie prace związane z rewitalizacją? – Na odcinku Świdnica – Jedlina Zdrój zakończenie prac przewidywane jest na koniec roku. Na tej trasie na 22 km jednotorowej górskiej linii teren wznosi się o ponad 200 m. Są liczne łuki i teren wymagający przepraw, m.in. wiaduktów, mostów – tłumaczy Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. – Na terenie stacji Świdnica Kraszowice wybudowana została nastawnia kontenerowa z masztem i urządzeniami radiołączności. Zabudowany został także rozjazd umożliwiający (na szlaku Dzierżoniów – Świdnica Miasto) wjazd pociągu w kierunku Jedliny Zdroju. Budowane są nowe perony wraz z dojściami – pochylniami, które ułatwią dostęp osobom mającym trudności w poruszaniu się. Montowane będą wiaty, oznakowanie i tablice. W Jedlinie Zdroju m.in. zmodernizowane zostało przejście pod torami. Jest odnowiona wiata peronowa. Prace na trasie objęły wszystkie 113 obiektów: mosty, wiadukty i mury oporowe. Na części trasy prace torowe są zakończone, na części prowadzone. Przebudowanych zostało kilkanaście przejazdów kolejowo-drogowych. Zmodernizowana została już część systemów sterowania ruchem. Zakończyły się prace związane z łącznością – wylicza Siemieniec.
~Bolek2022-05-17 11:14:33 z adresu IP: (89.71.xxx.xxx)
Jednym ruchem odcinacie Partynice i Ołtaszyn komunikacyjnie od miasta. Już były mega korki, teraz będzie kataklizm. Nie jestem przeciw kolei, tam po prostu potrzebne są nowe, przepustowe drogi o których urzędasy nawet nie myślą bo fajnie się sprzedawało działki deweloperom a teraz umywają ręce od problemu
~Opa2022-05-17 19:31:04 z adresu IP: (2a00:f41:7006:3af6:8cf6:x:x:x)
Będziesz jeździł pociągiem.
~Głosowali na Sutka2022-05-17 13:36:49 z adresu IP: (185.32.xxx.xxx)
@Bolek - nie mówię, że to rozwiązuje w pełni temat, uważam, że komunikacyjnie tam jest tragedia, a winny jest urząd z Sutkiem na czele za złe planowanie, a właściwie jego brak. Tam przede wszystkim powinny być 2 pasy, to już by pomogło. Wtedy nawet przejazd nie jest problemem bo pociągi nie jeżdżą co 5 min. Chodziło mi o to, że dla mieszkających niedaleko stacji jest to realna alternatywa, nie dla całej okolicy. Ja również staram się podróżować MPK, samochodem tylko jak muszę, rowerem nie da się wszystkiego załatwić...
~Krzysztof2022-05-17 13:04:59 z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Nie demonizujmy. Może dla odmiany ktoś z mieszkańców pomyśli i zamiast samochodem, to pojedzie do centrum pociągiem...
~Bolek2022-05-17 12:43:19 z adresu IP: (89.71.xxx.xxx)
@Glosowali dlaczego wychodzisz z założenia że jeden przystanek kolei na Partynicach zalatwia sprawę? Po pierwsze jest do niego daleko, po drugie pociągi będą dosyć rzadko, po trzecie narzekam na korki bo stoją w nich autobusy!!! Nie chcę jeździć samochodem tylko komunikacją miejską, ale autobusy praktycznie nie jeżdżą, tylko tkwią w korku, po dwa, trzy 113 na raz, 112 często nie przyjeżdża wcale lub ma opóźnienie po pół godziny, o pozostałych nawet nie wspomnę, to jest tragedia i mam gdzieś gadanie że wystarczy się przesiąść na rower bo to nie jest opcja na każdą sytuację
~Głosowali na Sutka..2022-05-17 11:26:16 z adresu IP: (185.32.xxx.xxx)
To głosuj więcej na Sutka który otwarcie mówi, że będzie kierowcom celowo utrudniał życie. To Sutek odpowiada za komunikację we Wro. On ma planować budowy dróg miejskich. Koleją szybciej dojedziesz z Partynic do centrum niż autem, więc akurat to pomoc...
~Turysta2022-05-17 09:33:14 z adresu IP: (185.32.xxx.xxx)
Kolej służy mieszkańcom i turystyce - powinniśmy dążyć do przywrócenia połączeń kolejowych w jak największej liczbie!
~JaRos2022-05-17 09:15:48 z adresu IP: (2a00:f41:70da:9895:0:x:x:x)
"tory aż lśnią" "wraca linia kolejowa". Kto pisze te teksty ? KD kupiły 6 składów hybrydowych więc nie jak nie może wyjechać ich 11. Linia kolejowa nie wraca bo jest tam cały czas, i to ( poza okresem remontu) czynna. Wracają pociągi pasażerskie.
~solo2022-05-19 12:10:07 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
IQ nie pozwala zrozumieć
~Aaa2022-05-17 13:02:39 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
11 kursow w roznych godzinach . Nie pznacza to 11 składów.
~Gal Anonim2022-05-17 08:09:10 z adresu IP: (45.11.xxx.xxx)
Czekam z niecierpliwością na tę formę transportu.
~Słuchacz2022-05-17 07:47:30 z adresu IP: (83.238.xxx.xxx)
Wraca, czyli była np. na zakupach. Ta nowomowa mnie zadziwia, dlaczego nie napiszecie, że odwrócono niszczycielski trend poprzednich decyzji politycznych o likwidacji kolei?
~@ lata2022-05-28 00:43:36 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
"Za rządów w okresie 2007–2015 zlikwidowano 3000 km sieci kolejowej" [...] "Proces ten nabrał tempa w okresie 2007–2015" - dla czego kłamiesz? Kogo reprezentujesz i kto ci za te kłamstwa płaci? Każdy, kto żyje w PL wie doskonale, że w tych latach trend likwidacji linii został odwrócony - dzięki pieniądzom z UE wykonywano remonty głównych tras i powoli zaczęto odbudowywać te wcześniej zawieszane i likwidowane. Więc po co kłamiesz? Liczysz, jak Kurski, że ciemny lud to kupi? Ciemny może i kupi, ale ludzi, którzy wiedzą jak było jest znacznie więcej.
~lata2022-05-17 12:32:07 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Za rządów w okresie 2007–2015 zlikwidowano 3000 km sieci kolejowej Na początku transformacji ustrojowej Polska posiadała jedną z bardziej rozbudowanych sieci kolejowych w Europie. W 1990 r. nasz kraj był opleciony 26 tysiącami kilometrów torów kolejowych. Zarządcy III RP szybko uznali jednak, że taka sieć jest niepotrzebna i zaczęli jej stopniową likwidację. Proces ten nabrał tempa w okresie 2007–2015. Wówczas to podjęto decyzję o likwidacji aż 3 tys. km połączeń. Efekt jest taki, że całkowita długość sieci zmniejszyła się do ok. 18,5 tys. km (2016), co jest ewenementem na skalę świata. W 1990 roku na terytorium Polski funkcjonowała sieć kolejowa o łącznej długości ok. 26 tys. kilometrów. To oznacza, że statystycznie na 1 km/2 powierzchni naszego kraju przypadało 0,083 km torów kolejowych. W kolejnych latach decyzje w zakresie stopniowej likwidacji sieci kolejowej w Polsce spowodowały, że całkowita długość eksploatowanych torów zmniejszyła się do poziomu ok. 18,5 tys. kilometrów (na 1 km/2 przypada już tylko ok. 0,059 km torów). W Niemczech funkcjonuje 43,5 tys. kilometrów sieci kolejowych (dane za 2014 rok). To oznacza, że na 1 km/2 niemieckiego terytorium przypada 0,120 km torów, czyli dwa razy więcej niż w Polsce. Mimo to nikt zza Odrą nie planował masowej likwidacji sieci kolejowej. W kontekście powyższego warto przypomnieć, że w czasach kiedy krajem rządziła koalicja PO-PSL, państwowa spółka odpowiadająca za zarządzanie siecią kolei w Polsce (tj. PKP Polskie Linie Kolejowe) wynajęła międzynarodową firmę doradczą McKinsey, która miała jej podpowiedzieć jakie linie kolejowe w Polsce powinny być zlikwidowane. Rezultat tego „doradztwa” był szokujący. Wg McKinsleya zamknięte miałyby zostać tory świeżo po modernizacji, np. wyremontowany za 50 mln zł w latach 2011–2012 odcinek Lublin – Lubartów. Do wycofania z ruchu została wytypowana także linia między Piłą i Ulikowem, która stanowi część reaktywowanego we wrześniu 2012 roku połączenia z Piły do Szczecina. Ten sam los miałby spotkać tory z Olsztyna do Szczytna, który są modernizowane kosztem 188 mln zł. Jakby tego było mało na liście McKinseya znalazł się odcinek z Płocka do Sierpca, który stanowi łącznik rafinerii Orlenu z północną częścią kraju oraz linia z Małkini stanowiąca alternatywny dojazd transportów z węglem do elektrowni w Ostrołęce. Kolej miałaby także wycofać się z utrzymywania torów, m.in. do baz PGNiG w Barnówku i Rejowcu, kopalni węgla kamiennego w Bełchatowie i zakładów chemicznych w Policach. Całość transportu miałyby tam przejąć ciężarówki (sic!). Łącznie McKinsey chciało, aby w ciągu kilku lat w Polsce znikło dodatkowo 8 tys. km połączeń kolejowych!
~Tomek2022-05-17 09:13:17 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Ostre cięcie - jak niszczono polską kolej w tej książce jest czarno na białym, że każda ekipa w tym PiS jedyne co potrafiła to likwidować połączenia kolejowe.
~Będę korzystać 2022-05-17 07:36:41 z adresu IP: (82.160.xxx.xxx)
Bardzo dobrze!
~xx22022-05-17 07:19:56 z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)