Przedsiębiorco, Wrocław to za mało. Postaw na pozycjonowanie ogólnopolskie

Radio Wrocław | Utworzono: 2022-05-16 10:15 | Zmodyfikowano: 2022-05-16 10:15
Dodaj do Wykop.pl
Przedsiębiorco, Wrocław to za mało. Postaw na pozycjonowanie ogólnopolskie - Materiał Sponsora
Materiał Sponsora


E-commerce w pigułce

Branża e-commerce przeżywa rozkwit i z roku na rok notuje coraz większą popularność wśród klientów i przedsiębiorców. W wielu branżach zupełnie wypiera stacjonarną sprzedaż towaru i usług. Przemawia za tym wiele bardzo istotnych powodów. Należy do nich między innymi wysoki komfort – klient może wygodnie złożyć zamówieni z fotela w biurze lub w domu i odebrać je z automatu pocztowego lub z rąk kuriera – i to już na drugi dzień roboczy. Do niedawna podstawową wadą wydawało się niskie bezpieczeństwo transakcji. W istocie tak też było. Nieuczciwi sprzedający wysyłali nieprawidłowy produkt lub nie nadawali go w ogóle, w efekcie klienci tracili pieniądze i czas. Teraz jednak prawo skutecznie chroni kupujących i nakłada na sprzedawców wiele wymogów. Dzięki temu, mimo ogromnej i rosnącej popularności e-commerce, liczba oszustw spada z roku na rok.

Zalety e-handlu widzą także przedsiębiorcy. Podstawową jest ograniczenie kosztów prowadzenia własnej firmy do niezbędnego minimum, które obejmują przede wszystkim abonament, koszt hostingu oraz ewentualnie przedłużenia domeny. Co prawda cena może nieco wzrosnąć, np. jeśli zdecydujemy się na stworzenie własnej strony opartej na indywidualnym projekcie. Nie równa się jednak z kosztami ponoszonymi przez przedsiębiorcę w standardowej sprzedaży stacjonarnej. Jest to np. wynajem lokalu czy też koszt zatrudnienia pracowników do obsługi bezpośredniej.


Na jakiej podstawie Google przydziela nam pozycję w SERP?

Wyszukiwarka Google ma w swojej ogromnej bazie danych wiele milionów zindeksowanych domen, których zawartość można przeszukać w dosłownie kilkanaście milisekund. Aby to zrobić, należy wpisać interesującą nas frazę kluczową, czyli zapytanie, bezpośrednio do pola wyszukiwania. W efekcie algorytm Google przeszuka swoje bazy i odnajdzie witrynę, która doskonale pasuje do zapytania wpisanego przez internautę.

Dla przykładu po wpisaniu frazy „sklep z odzieżą damską” z pewnością pojawią się duże lub mniejsze sklepy z ubraniami dla kobiet. Z kolei wpisując frazę „jak połączyć jeansy z koszulką”, otrzymamy w efekcie portale branżowe i blogi, które prezentują inspiracje dotyczące tworzenia ciekawych stylizacji. To oznacza, że dla algorytmu bardzo istotne są nawet z pozoru najmniejsze różnice. Jedno słowo może zupełnie zmienić efektywność pozycjonowania. Warto zatem je powierzyć wyłącznie najlepszym specjalistom z branży.

Frazy kluczowe mają formę pojedynczych słów lub zdań, które internauta wpisuje w pole wyszukiwania Google. Celem algorytmu jest to, aby odpowiedzieć w stu procentach na zawarte w nich pytanie.


Liczą się szczegóły – poznaj działania wchodzące w skład SEO

W pozycjonowaniu sklepów internetowych liczy się jak najdokładniejsze przeprowadzenie całego procesu, który jest bardzo skomplikowany, trudny i wymagający wobec pozycjonerów i programistów. Właśnie z tego względu dzieli się je na trzy etapy. W pierwszym, który realizuje się zazwyczaj jeszcze przed podjęciem współpracy, należy precyzyjnie przeanalizować całą witrynę – w ten sposób można uzyskać dokładną wiedzę na temat jej obecnego stanu. To działanie niezbędne, lecz często pomijane ze względu kosztów. W kolejnych krokach trzeba wprowadzić zmiany na witrynę i przeprowadzić jej modyfikację, a także zamieścić jak najwięcej linków na innych domenach.


Czy optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarki się opłaca?

Zdecydowanie tak, ale tylko pod warunkiem, że korzystamy z usług odpowiedzialnej firmy. Na rynku znajdziemy duże przedsiębiorstwa, dla których pozycjonowanie sklepów internetowych stanowi podstawę ich działalności, a także małe firmy, w których pracuje jedna lub dwie osoby. Z której usług warto skorzystać? To zależy w głównej mierze od ich dotychczasowych realizacji. W przypadku dużych przedsiębiorstw możemy mieć pewność, że cały proces pozycjonowania sklepu internetowego będzie wykonany zgodnie z planem.


Czy na rezultaty trzeba długo czekać?

Pozycjonowanie stron to długi proces, jednak także bardzo efektywny, choć długotrwały. Na pierwsze efekty przyjdzie nam nieco poczekać. Czas do uzyskania przez niektóre podstrony wyższych pozycji niż wyjściowe może wynosić od kilku tygodni do kilku miesięcy. Jeśli jednak oczekujemy pierwszego miejsca, musimy nastawić się na jeszcze dłuższy czas oczekiwania – nawet do roku.

Efekty są jednak warte wszelkich poświęceń. Klienci, którzy przekliknęli się na naszą stronę bezpośrednio z Google, mają bardzo wysoki współczynnik konwersji. Co to oznacza? Że bardzo często dokonują zakupu na docelowej witrynie WWW lub wchodzą w nią w jakąkolwiek inną interakcję, np. pobranie pliku czy złożenie oferty.


Jak wybrać dobrą firmę?

Wybór odpowiedniej agencji SEO bywa dość trudny i uciążliwy. Warto go sobie nieco ułatwić. Sprawdź informacje na jej temat w sieci, koniecznie przeczytaj jak najwięcej niezależnych opinii w zakresie dotychczasowych realizacji. Zerknij na blogi i na fora lub na Facebookowe grupy – wielu klientów traktuje je jako możliwość napisania recenzji. Nie zapomnij również o opiniach w Google.

Odpowiednia firma ma duży wpływ na efekty pozycjonowania sklepu internetowego. To od niej zależą rezultaty, szybkość działań oraz konkretne pozytywne efekty, takie jak zwiększenie napływu klientów czy większe zyski. Wybierz z głową i nie ulegaj pokusie – przedsiębiorstwom bez żadnych opinii nie warto powierzać swojego biznesu.

Artykuł poleca Agencja SEO Empressia, zajmująca się pozycjonowaniem stron WWW we Wrocławiu oraz oczywiście całej Polsce.