Po konsultacjach z mieszkańcami powstał wieloletni plan rowerowy dla Wrocławia

Justyna Kościelna | Utworzono: 2022-05-11 18:03 | Zmodyfikowano: 2022-05-11 18:06
Po konsultacjach z mieszkańcami powstał wieloletni plan rowerowy dla Wrocławia - fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe

- Jednym z założeń jest połączenie tras rowerowych w sieć - mówi Daniel Chojnacki z wrocławskiego magistratu:

Chodzi m.in. o połączenie osiedli z już istniejącą infrastrukturą. Plan zakłada, że za osiem lat 73 proc. mieszkańców w 3 minuty dotrze do sieci tras rowerowych. Do remontu pójdą tasy m.in. na Grota Roweckiego, Borowskiej, Krzywoustego i Rogowskiej, a nowe powstaną m.in. przy Olszewskiego czy Legnickiej. Ale przybędzie nie tylko dróg, ale i miejsc postojowych dla jednośladów - dodaje Urszula Jagielnicka z Biura Zrównoważonej Mobilności urzędu miasta:

Nowa trasa rowerowa połączy Wrocław z gminą Kobierzyce. - Chodzi o ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż ulicy Ołtaszyńskiej - mówi wójt gminy Koberzyce Ryszard Pacholik:

- To świetne wieści, na dwa kółka przesiada się coraz więcej osób - mówią mieszkańcy gminy:

Nowa trasa będzie drugą łączącą gminy. Z pierwszej - ponad 3 km. trasy T3 - od skrzyżowania ulic Powstańców Śląskich z Krzycką do ulicy Francuskiej w Bielanach Wrocławskich rowerzyści korzystają od roku. Jej budowa kosztowała ponad 9 mln zł.

Inwestycje rowerowe w 2022 roku we Wrocławiu

W tym roku we Wrocławiu oddane do użytku zostały dwie bardzo ważne inwestycje rowerowe – trasa na ul. Hubskiej od ul. Glinianej do al. Armii Krajowej oraz trasa na ul. Racławickiej uwzględniająca fragment ul. Skarbowców oraz Alei Piastów – dzięki temu kolejne dziury w systemie tras zostały uzupełnione.

Co więcej, trwają prace na kolejnych odcinkach Promenady Krzyckiej: Bardzka-Śliwkowa, Ziębicka-Gazowa, a kończone są inwestycje przy budowie ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż nasypu kolejowego pomiędzy ul. Strzegomską a ul. Robotniczą.

Warto podkreślić, że miasto rozpoczęło także budowę ważnego połączenia rowerowego na ul. Sądowej, a wkrótce ruszy m.in. budowa drogi dla rowerów na ul. Legnickiej od ul. Rybackiej do pl. Jana Pawła II, czy jednokierunkowych dróg dla rowerów na ul. Dubois od Mostów Mieszczańskich do skrzyżowania z ul. Pomorską.

Inwestycje rowerowe w Gminie Kobierzyce

Ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż ul. Radosnej i ul. Ołtaszyńskiej po stronie Toru Wyścigów Konnych to nie jedyna inwestycja rowerowa, którą realizuje Gmina Kobierzyce. Co ważne, wszystkie zaplanowane zadania obejmują zarówno ruch rowerowy, jak i pieszy, a ich zadaniem jest stworzenie bezpiecznych ciągów łączących sąsiadujące miejscowości z zapewnieniem dojazdu do przystanków kolejowych.

To m.in. inwestycje:

· Królikowice – Wierzbice i Żerniki Małe – Tyniec Mały
· Krzyżowice – Żerniki Małe
· Księginice – Domasław, Małuszów – Krzyżowice i Solna – Pustków Żurawski - Żurawice

 

Zdjęcia
Po konsultacjach z mieszkańcami powstał wieloletni plan rowerowy dla Wrocławia - 4
Po konsultacjach z mieszkańcami powstał wieloletni plan rowerowy dla Wrocławia - 5
Po konsultacjach z mieszkańcami powstał wieloletni plan rowerowy dla Wrocławia - 6
Po konsultacjach z mieszkańcami powstał wieloletni plan rowerowy dla Wrocławia - 7

Komentarze (2)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~l_wro2022-07-14 22:24:36 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Bardzo brakuje dróg rowerowych prowadzących do Brochowa, które jest odcięte od komunikacji. Konduktorska, pomimo remontu nie doczekała się drogi rowerowej na odcinku od Sygnałowej do Centralnej. Wyjazd od strony Mościckiego to już wyższa ekwilibrystyka i przynajmniej dla mnie jazda z dzieckiem po tym odcinku odpada. Zapewne będą chętni na dojazd z Gaju, Wojszyc, Ołtarzyka, Tarnogaju, Hub i Księża do nowego Aquaparku, a też kilka procent mieszkańców mogło by wybrać rower na dojazd do centrum
~Tomek2022-05-11 18:23:13 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Tak na pewno były konsultacje z rowerzystami - mieszkańcy Muchoboru od kilku lat prosili o kładkę a miasto ciągle mówiło, że brak kasy. Malowanie ścieżek za pomocą farby tuż obok ruchliwej drogi to pokazuje myślenie o komunikacji rowerowej w tym mieście patrz Legnicka. Ścieżki rowerowe to może i są ale bez pomysłu ładu i składu.