Torowa rewolucja w Ścinawce Średniej
Inwestycja realizowana przez PLK znacznie usprawni ruch na stacji Ścinawka Średnia, na której odprawiane są składy wywożące kruszywo z pobliskich kopalń. Skróci się czas transportu materiałów na budowy. Za półmetkiem jest przebudowa torów. Prace obejmują także rozjazdy – urządzenia zapewniające sprawny przejazd pociągów z toru na tor. Już zamontowano większość urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów EOR, co zapewni sprawną obsługę stacji w warunkach zimowych. Wiadukt kolejowy jest przystosowywany do przejazdu ciężkich składów towarowych. Korzystnie zmieni się droga pod wiaduktem.
Sprawność i bezpieczeństwo przewozów zapewnią nowe urządzenia i modernizacja nastawni, z której kolejarze prowadza ruch pociągów. W obszarze bezpieczeństwa są prace na przejeździe kolejowo-drogowym. Wymienione zostały rogatki, sygnalizatory oraz zamontowano monitoring.
Ścinawka Średnia dostępniejsza dla podróżnych
Podróżni w Ścinawce Średniej zyskają wygodny dostęp do pociągów. Nowy wyższy peron ułatwi wsiadanie i wysiadanie z wagonów. Będzie zamontowane oświetlenie oraz wiaty i ławki. Budowane jest przejście podziemne. Przewidziano windy, które ułatwią obsługę osobom o ograniczonych możliwościach ruchowych. Są już przygotowane szyby windowe. Na peronie i w przejściu będzie system oznakowania dotykowego. Przed stacją będą zamontowane stojaki na rowery. Drewniane wiaty przy peronie nr 1 zostaną odnowione w uzgodnieniu z konserwatorem zabytków.
W ramach projektu przewidziano również prace torowe na stacji Kłodzko Główne. Wykonanie robót ułatwi obsługę składów towarowych w obszarze stacji i w kierunku Wrocławia.
Inwestycja pn.: „Prace na linii 286 i w rejonie stacji Kłodzko” - stacja Ścinawka Średnia realizowana w ramach projektu pn.: „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej” jest finansowana ze środków budżetowych. Zakończenie prac planowane jest w III kwartale 2022 r.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.