Remont trwał prawie rok. Zabytkowy most w Ścinawie jest już przejezdny
- Jednak z pewnymi ograniczeniami - podkreśla Magdalena Szumiata, rzeczniczka GDDKIA.
- Obecnie na obiekcie obowiązuje ruch wahadłowy, który jest sterowany sygnalizacją świetlną. Po moście poruszać się mogą pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej do 15 ton, natomiast docelowa nośność obiektu będzie wynosiła do 20 ton.
Kierowcy przez ostatni rok, by dostać się na drugą stronę Odry, przejeżdżali po najdłuższym w Polsce moście tymczasowym, który zamontowano tuż obok remontowanej zabytkowej przeprawy. Prace wykończeniowe na moście w Ścinawie, a także demontaż przeprawy tymczasowej mają się zakończyć w połowie sierpnia. Jak tłumaczy Magdalena Szumiata, zabytkowy obiekt został nie tylko wzmocniony, ale także odzyskał blask.
- Zakres remontu obejmował wymianę nawierzchni, wyremontowano podpory mostu ze strażnicami, zamontowano elementy odwodnienia, oraz dylatacje, pomalowana jest cała konstrukcja stalowa obiektu, a także wykonano naprawy balustrad z zachowaniem ich pierwotnego artystycznego charakteru.
Koszt remontu zabytkowego mostu nad Odrą wyniósł około 28 mln złotych.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.