Krajowy Instytut Mediów zaprezentował metodologię badań konsumpcji treści audio
Aneta Tyborowska z Krajowego Instytutu Mediów wskazywała, że wyniki przyniosą nie tylko dane, ale szeroką wiedzę. "Nie tylko same suche cyfry, ale to co stoi za nimi, jakie są potrzeby ludzi, co im odpowiada, a co nie. Chcemy wiedzę gromadzić i łączyć z innymi projektami, choćby badaniem założycielskim. Chcemy dostarczać dane zarówno na poziomie ogólnopolskim, ale też, umożliwić, by do wiedzy miały dostęp też mniejsze stacje" - zaznacza.
Aneta Tyborowska wyjaśniała, że badaniem telefonicznym objęte są osoby w wieku 15 lat i więcej, zamieszkujące na terenie Polski. Ich numery telefonów są wygenerowane losowo. Próbę cechuje duża szczegółowość. "Danym przyglądamy się od momentu spływania na nasz serwer. Sto procent wywiadów jest weryfikowanych jakościowo, poddawane są kontroli logicznej. Nie chodzi tylko o to, że wywiadów i danych jest dużo, ale by mieć przekonanie, że są jakościowo dobre i poprawne. Na tej podstawie można robić wiele wspaniałych wskaźników i raportów, nad tym będziemy pracować" - dodaje.
"Chcemy dowiedzieć się jakich treści oczekuje słuchacz i jak je podać" - mówi Artur Kubaj, prezes Związku Pracodawców Mediów Radiowych MOC Radio (czyt. mok radio). Jak dodaje, media publiczne od dłuższego czasu poszukiwały nowych, rzetelnie przeprowadzanych badań. "Liczymy na to, że instytucja publiczna, a taką jest Krajowy Instytut Mediów, spełni kryteria transparentności badania. W dalszej części liczymy na to, że całość rynku przyjmie badania i oceni je - czyli strona badana, jak i strona zakupująca reklamy oraz pozostałe" - wyjaśniał.
Według opublikowanego przez Krajowy Instytut Mediów badania, Pierwszy Program Polskiego Radia w lutym i marcu miał trzeci wynik w rankingu stacji radiowych osiągając poziom 8,9 procent słuchalności. Z kolei Trzeci Program Polskiego Radia osiągnął słuchalność na poziomie 3,2 procent. Te dane są znacznie wyższe niż badanie Radio Track, według którego radiowa Jedynka w okresie od grudnia 2021 do lutego 2022 roku osiągnęła poziom 4,7 procent, zaś radiowa Trójka 1,8 procent słuchalności.
Krajowy Instytut Mediów powołano w styczniu zeszłego roku na wniosek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Prowadzi pierwsze ogólnopolskie badanie dotyczące korzystania z mediów oraz urządzeń pozwalających na ich odbiór. Badanie opisze zwyczaje i preferencje związane z oglądaniem telewizji, słuchaniem radia i korzystaniem z internetu.
Szczegóły: TUTAJ
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.