AOW będzie płatna!
Ministerstwo Infrastruktury opublikowało projekt rozporządzenia w sprawie płatnych autostrad. Według projektu rozporządzenia, dotyczącego m.in. Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, w którym pojawia się zapis o opłatach. Przy wyjeździe i wjeździe na trasę staną bramki, gdzie kierowcy będą płakać i płacić, i to jak się okazuje nie tylko kierowcy tirów. Mieszkańcy Wrocławia zapłacą jeśli będą np. wracać z Warszawy i wjadą na obowdnicę lub będą chcieli wyjechać z trasy na autostradę A4.
Wątpliwości dotyczące zapisów w rozporządzeniu Ministerstwa Infrastruktury wyjaśnia wicewojewoda Ilona Antoniszyn - Klik:
Interwencję w Warszawie zapowiadają wojewoda i marszałek województwa.
- Inne były deklaracje, a inaczej sprawa wygląda w praktyce - mówią z kolei wrocławscy politycy Prawa i Sprawiedliwości. Piotr Babiarz w komentarzu dla Radia Wrocław stwierdził, że opozycja będzie domagała się zmiany rozporządzenia.
- Politycy PiSu będą zbierać wśród samorządowców podpisy w sprawie bezpłatnego przejazdu - zapowiedział Paweł Hreniak z PiS:
Do chóru krytykujących dołączył Marek Dyduch z SLD. W komentarzu dla Radia Wrocław powiedział, że rząd szuka oszczędnośći:
Przewodniczący Sejmiku Województwa Dolnoślaskiego Jerzy Pokój z Platformy Obywatleskiej, w rozmowie z Radiem Wrocław uspokaja, że rozporządzenie to jeszcze nie decyzja ale konsultacje. Jego zdaniem opłat dla kierowców samochodów osobowych nie będzie:
Prezydent Rafał Dutkiewicz w rozmowie z Radiem Wrocław powiedział, że nadal liczy na wycofanie się z pomysłu pobierania opłat, nie krył też oburzenia:
Prezydent wzywa mieszkańców do przyłączenia się do akcji "Wrocław protestuje" - wystarczy to hasło wpisać na portalu Facebook.
Społeczność pod hasłem Nie Dla Płatnej Obwodnicy Wrocławia na popularnym portalu istnieje od kilku miesięcy i liczy już blisko trzy tysiące osób.
Nie tylko internauci, ale i słuchacze Radia Wrocław są oburzeni planami pobierania opłat. Są zawiedzeni decyzjami polityków, którzy po raz kolejny nie wywiązują się ze swoich obietnic:
W rozmowach ze słuchaczami pojawiło się również podejrzenie, iż decyzja ministerstwa to celowy zabieg:
Inna wypowiedź zawiera obawy o wpływ decyzji urzędników na sytuację komunikacyjną miasta:
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.