W Jaworze powstanie nowa bocznica i centrum logistyczne dla fabryki Mercedesa
Prace dotyczące nowej inwestycji, która ma powstać przy fabryce Mercedesa w Jaworze, mają rozpocząć się za kilka miesięcy i zakończyć w 2024 r. Nowa infrastruktura transportowa ma służyć dystrybucji baterii elektrycznych z Jawora do fabryk Mercedesa na świecie – podał w czwartek w komunikacie przesłanym PAP Mercedes-Benz Manufacturing Poland.
Prezes Zarządu Mercedes-Benz Manufacturing Poland Andreas Schenkel podkreślił, że celem spółki jest dążenie w jaworskiej fabryce do neutralności pod względem emisji CO2. „Zakład zasilany jest w 100 proc. energią odnawialną. Kolejnym krokiem redukcji CO2 jest obszar logistyki. Dzięki nowej bocznicy kolejowej zminimalizujemy transport drogowy do i z fabryki” – powiedział Schenkel.
Dla wałbrzyskiej strefy Mercedes-Benz Manufacturing Poland jest „strategicznym partnerem” - mówił natomiast prezes WSSE Piotr Wojtyczka. „Cieszymy się, że WSSE może wnieść istotny wkład w realizację tak ważnego projektu (…), a kolejna wspólna inwestycja jest dowodem na to, że nasza współpraca układa się znakomicie” – powiedział Wojtyczka.
Nowa inwestycja obejmuje budowę bocznicy kolejowej oraz centrum logistycznego na terenie fabryki Mercedesa w Jaworze. „Bocznica połączona będzie z linią kolejową nr 137 Kędzierzyn Koźle - Kamieniec Ząbkowicki - Legnica. Na powierzchni 2,6 ha powstanie centrum logistyczne, czyli nowoczesna platforma przeładunkowa z zawansowaną technologiczne infrastrukturą, przeznaczoną w szczególności do obsługi transportu baterii litowo-jonowych z Jawora do fabryk samochodowych Mercedesa na świecie” – podano w komunikacie.
Inwestycja będzie finansowana ze środków Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej „INVEST-PARK” oraz Mercedes-Benz Manufacturing Poland. Jej koszt oszacowano na kilkadziesiąt milionów złotych.
Fabryka Mercedes-Benz w Jaworze jest częścią sieci produkcyjnej Mercedes-Benz Powertrain (produkcja silników i napędów) i miejscem produkcji wysoko wydajnych, czterocylindrowych silników benzynowych i wysokoprężnych, a także baterii do samochodów Mercedes-Benz typu hybryd plug-in i elektrycznych modeli Mercedes EQ. Fabryka produkuje baterie do hybryd plug-in dla Klasy C, E i S od 2020 roku, a w zeszłym roku rozszerzyła swoją ofertę o systemy baterii do elektrycznych kompaktowych SUV-ów Mercedes-EQ.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.