Wrocław stawia na elektromobilność
Piotr Osowicz, BT |
Utworzono: 2022-03-08 14:42 | Zmodyfikowano: 2022-03-08 14:44
fot. Piotr Osowicz
- Oprócz pojazdów będzie też zamontowana nowoczesna infrastruktura do ich obsługi - mówi Sergiusz Kmiecik Przewodniczący Rady Miejskiej:
- Za 11 elektromobilnych autobusów zapłacono 44 miliony złotych. W najbliższym czasie MPK chce jeszcze dokupić dwa autobusy Mercedes eCitaro - mówi prezes MPK Krzysztof Balawejder:
W sumie na modernizację wrocławskiego transportu publicznego przez 4 lata wydano miliard złotych.
Komentarze (11)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~hjghhh2022-03-13 17:08:26 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Odpowiedz
A skąd świat weźmie surowce do produkcji tak zaawansowanej technologii???
To tylko taki czasowy trend a potem znowu przejdziemy na spalinowe samochody.
zgłoś do moderacji
~Olek2022-03-09 10:48:58 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
To jest dobre rozwiązanie. Parę razy w życiu jechałem hybrydą po mieście w tym optitaxi i to jest na plus, że świadomość o ekologii jest tak bardzo rozwinięta. Elektryczne autobusy są coraz bardziej popularne i fajnie by było zastąpić stare pojazdy nową technologią.
~Rei2022-03-08 21:34:19 z adresu IP: (82.145.xxx.xxx)
Tramwaje i autobusy elektryczne na buspasach. To jedyna opcja by nie truć mieszkańców spalinami. Dodać trzeba droższe opłaty za parkowanie, podwyższenie abonamentów konkretne dla 2-go pojazdu w rodzinie i brak abonamentu dla kolejnych. Opłaty za diesle w centrum lub ich całkowite usunięcie. Dziś widziałem na zdezelowanej ul. Szczytnickiej samochód za którym unosiła się chmura toksycznych spalin. Dopuszczenie go do użytkowania powinno być przestępstwem karanym min. 2 latami odsiadki!
~Dobrze, ale2022-03-08 19:08:52 z adresu IP: (31.178.xxx.xxx)
Bardzo dobry kierunek - zeroemisyjne akumulatorowe autobusy elektryczne. Ale dlaczego plany są zakupu autobusów tej marki, a nie zakup autobusów firmy Solaris? Była już polska firma jest gigantem na skalę europejską w produkcji tego typu autobusów, a jej główny zakład produkcyjny niezmiennie jest pod Poznaniem! Może Volvo, które produkują autobusy tak blisko bo... we Wrocławiu? Istnieje realna szansa kupna autobusów taniej. Może warto przeprowadzić przetarg?
~Dark2022-03-09 09:44:36 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Niepotrzebne teorie spiskowe. Nawet jeden autobus, czy jedna bateria musi być zakupiona w przetargu. Baterie wykorzystywane są w różnych pojazdach i produkowane przez różnych producentów. Jeśli wymiana miałaby nastąpić za 7-8 lat, to wszystko w tym zakresie może się zmienić.
~lasto2022-03-09 08:58:22 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Później już następne bez przetargu, bo będzie od nich baza sprzętowa - tylko dla tych autobusów . To jak tanio zegarek ,ale specjalne - jedyne baterie już będą drogie
~Dark2022-03-08 21:04:02 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Przetarg się odbył. Spółka miejska nie może inaczej kupić autobusów. Wszystkie firmy mają w ofercie podobne autobusy. Tylko po pierwsze trzeba wystartować w przetargu a po drugie dać dobra cenę. Ta oferta była najtańsza.
~Wks2022-03-08 16:48:07 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Uwaga trolle tu piszą. Auta elektryczne wg statystyk płoną rzadziej niż spalinowe.
~beril2022-03-08 16:20:34 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Autobusy elektryczne zyskują na popularności w całej Europie. Nie tylko wożą pasażerów w ciszy i komforcie, ale też pozwalają przesunąć emisję spalin poza granicę miast. Przykład z Niemiec wskazuje jednak na pewną poważną wadę. Tylko w 2021 roku u naszych zachodnich sąsiadów spłonęło już 71 takich pojazdów.
Elektryczne autobusy płoną w Niemczech. Seria pożarów
Jak ugasić pożar elektrycznego auta. Ten sprzęt robi wrażenieSAMOCHODY ELEKTRYCZNE
Jak ugasić pożar elektrycznego auta. Ten sprzęt robi wrażenie
Tak było m.in. w Stuttgarcie, gdzie 1 października doszczętnie spłonęło aż 25 pojazdów. Pożar, który wybuchł kilka minut po godzinie 20, błyskawicznie objął duży obszar miejskiej zajezdni. Tylko dzięki wytężonej pracy strażaków udało się ocalić część pojazdów i nie dopuścić do zajęcia przez płomienie - znajdującej się na terenie zajezdni - stacji tankowania wodoru. Bilans nocnych zmagań ponad 200 strażaków z szalejącym ogniem nie napawa optymizmem.
Z dymem poszło aż 25 autobusów, głównie elektrycznych i hybrydowych. Pożar pochłonął też dwa zabytkowe wozy będące dumą lokalnego przewoźnika. Oprócz tego sześć osób odniosło obrażenia. Ostrożne szacunki mówią o stratach rzędu 10 mln euro. Miejski przewoźnik miał też ogromne trudności w zorganizowaniu transportu zastępczego. Zmiany w rozkładach jazdy objęły aż 16 linii.
~Ostatnia prosta 2022-03-08 15:33:11 z adresu IP: (46.76.xxx.xxx)
samozagłada
~Wzbogacanie Niemiec2022-03-08 15:12:41 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Satyryk wykonuje zalecenia swojego poprzednika, który skutkami swoich decyzji pasł Niemcy. Tymczasem w Niemczech elektryki płoną w zajezdniach dziesiątkami sztuk i za dziesiątki milionów euro.
Zobacz także