Wrocław: Czołgi przy Cmentarzu Oficerów Radzieckich w barwach Ukrainy

El, EO | Utworzono: 2022-03-05 17:57 | Zmodyfikowano: 2022-03-05 17:58
Wrocław: Czołgi przy Cmentarzu Oficerów Radzieckich w barwach Ukrainy - fot. Inicjatorzy akcji: Anka i Irek Rymaszewscy
fot. Inicjatorzy akcji: Anka i Irek Rymaszewscy
Wrocław: Czołgi przy Cmentarzu Oficerów Radzieckich w barwach Ukrainy - 0
Wrocław: Czołgi przy Cmentarzu Oficerów Radzieckich w barwach Ukrainy - 1

Przejeżdżający obok cmentarza wrocławianie, w geście poparcia dla tej prywatnej inicjatywy, machali rękami i trąbili.

Na Cmentarzu Oficerów Radzieckich między ulicami Karkonoską, a Wyścigową, pochowani są oficerowie radzieccy, którzy zginęli w czasie oblężenia Wrocławia w 1945 roku. 


Komentarze (68)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Komentarz został usunięty2023-11-06 08:51:25 z adresu IP: (81.219.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2023-11-05 01:28:24 z adresu IP: (77.253.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Yep2023-03-31 09:50:13 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Taka ciekawostka: w oblężeniu Breslau brał udział Front Ukraiński... ;)
~Antek2023-01-28 07:43:39 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Jakich gwalcucieli? Tak rozprawiali sie z niemrami. Po tym co ci niemieccy zwyrodnialcy zrobili w Rosji zolnierze radzieccy mscilo sie. Durne polaczki nie potrafili bo przed wojna ładowali piebiadze w kler.
~Aqqw2023-01-28 07:40:01 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Kpina ci ludzie gineli na polskiej ziemi, nie mieli nic wspolnego z polityka. Chcesz durniu byc pod butem hitlera, najlepiej w auschwitz.
~nbv2023-01-08 03:32:37 z adresu IP: (46.175.xxx.xxx)
Cmentarz nalezaloby zlikwidowac szczegolnie te ruskie czolgi u armaty. Nie ma co gloryfikowac tej ruskiej hałastry
~Nikt2022-10-27 19:38:40 z adresu IP: (85.128.xxx.xxx)
Zlikwidowac
~Maxx 2022-08-24 18:45:48 z adresu IP: (2a01:112f:400b:ed00:8837:x:x:x)
Rozebrać, uporządkować, zrobić symboliczne nieduże upamiętnienie Rosjan a nie systemu rosyjskiego. na co czekacie jest w tej chwili dobra okazja.
~And2022-06-08 17:30:56 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Na terenie kraju są cmentarze żołnierzy niemieckich,choć walczyli po przeciwnej stronie-nikt nich nie niszczy.należy uszanować pamięć żołnierza.
~wro2022-05-04 14:13:24 z adresu IP: (85.222.xxx.xxx)
A w Sandomierzu burmistrz potrafił przeciwstawić się identycznej histerii. Posłance PIS dał taką odpowiedź: "Obecność oznaczeń przynależności wojskowej na cmentarzu wojennym w Sandomierzu nie ma związku z wojną, jaką dzisiejsza Rosja wszczęła na Ukrainie. Obiekt ten związany jest z inną wojną, już zakończoną i związany jest z innymi zdarzeniami historycznymi. W tych warunkach wydaje się, że demonstrowanie postaw antyrosyjskich w sposób opisany w Pani wystąpieniu nie znajduje uzasadnienia, z uwagi na treść art. 2 ustawy o grobach i cmentarzach wojennych, który nakłada na każdego obowiązek otaczania grobów wojennych należytym szacunkiem i powagą, bez względu na narodowość i wyznanie osób w nich pochowanych" – kończy swoją odpowiedź burmistrz Sandomierza.
~Anna 2022-07-28 00:02:23 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Brawa dla mądrego Pana Burmustrza!
~Polka2022-05-03 16:42:36 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Jestem w szoku! Jakim prawem,dlaczego władza pozwala na brak szacunku dla poległych żołnierzy. Wstyd hańba.!!
~Komentarz został usunięty2023-11-05 01:20:22 z adresu IP: (77.253.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Chyba ruski:Z2023-01-01 20:25:54 z adresu IP: (72.89.xxx.xxx)
Jaki żołnierz wyzwala i przez 40 lat trzyma w niewoli Polaków .Morduje polskich oficerów strzałem w tył głowy.Szacunek dla złodziei i gwałcicieli.Najlepiej przeprowadź się do ruskich tam jest raj dla takich typów jak ty.
~wro2022-04-29 21:16:57 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Łatwo pastwić się nad leżącymi na cmentarzu. Spróbujcie dzisiaj postawić krzyż na Wołyniu upamiętniający ludobójstwo Ukraińskie na Polakach albo pomnik Rzezi Wołyńskiej w Polsce. No tak dla przykładu ten, który miał być odsłonięty 11 lipca tego roku w Domostawie w gminie Jarocin. Pomordowani Polacy czekają w nieoznakowanych dołach śmierci
~Xyz2022-04-21 10:54:50 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Cmentarz to cmentarz. Tylko kto na nim leży ? Wszyscy piszą że żołnierze armii czerwonej i wyprawiała ta armia to co wszystkim wiadomo. Ale czy ta armia której żołnierze tu leżą to nie była armia frontu ukraińskiego ? Więc czy nie składała się w większości z ukraińców ?
~aagaj2022-04-16 19:49:55 z adresu IP: (195.60.xxx.xxx)
Przesadzacie z tymi wszechobecnymi flagami ukraińskimi. szczątki ekshumowane i wysłane do Kaliningradu tam ich miejsce. bez przesady ! szczątki żołnierzy niemieckich są jeszcze odszukiwane i szanowane !!
~Luna 2022-04-01 10:14:34 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Przesadzacie z tymi wszechobecnymi flagami ukraińskimi. To niesmaczne ,a nawet chore. Pomoc pomocą, jak najbardziej popieram ... ale w Polsce mają wisieć biało czerwone flagi . Tylko i wyłącznie. Ukraińcy i bez tego wiedzą,że jesteśmy z nimi.
~wrocman2022-03-10 18:05:04 z adresu IP: (87.207.xxx.xxx)
Zlikwidować to, a prochy odesłać do nadawcy. Co to jest aby w XXI wieku w wolnej Polsce, witały nas przed wjazdem do miasta czołgi zbrodniarzy-okupantów?! Nas wyzwalali?? Tu były Niemcy! A potem jak weszli wszystko okradali - zakłady, firmy, budynki, nawet rynny z kamienic.
~Tymex2022-07-18 14:03:38 z adresu IP: (31.178.xxx.xxx)
Wrocman,jesteś zwyczajnie głupim szowinistą.Podobnie jak inni użytkownicy dmuchający w tę samą politycznie poprawną trąbkę,bez angażowania zwojów mózgowych. Upadek Festung Breslau znam prawie z autopsji,tak jak całą II wojnę, którą przeżyłem.
~King 2022-03-10 13:56:53 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Czołgi powinny być zdemontowane i zezłomowane a szczątki ekshumowane i wysłane do Kaliningradu tam ich miejsce.
~Obiektywny 2022-03-07 07:00:22 z adresu IP: (194.5.xxx.xxx)
Nekropolia ku pamięci osób które odeszły. Zależy nam żeby pamiętać o zbrodniarzach którzy gwałcili, mordowali i zniszczyli miasto Pomnik ruskich oprawców Pamiętajmy i honorujemy przecież zasłużyli
~Piter2022-03-06 22:43:14 z adresu IP: (185.186.xxx.xxx)
Mam nadzieję że ta sprawa znajdzie finał w sądzie.
~wrocman2022-03-10 18:10:35 z adresu IP: (87.207.xxx.xxx)
Ale którym, Najwyższym? gdzie siedzą jeszcze dziady skazujące opozycję podczas stanu wojennego? Ja mam nadzieję, że w końcu usuną te czołgi, bo mi się nóż w kieszeni otwiera, że czołgi okupantów-zbrodniarzy i ich sługusów, witają mnie przy wjeździe do miasta.
~Normalny2022-03-06 22:25:03 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Poziom cywilizacyjny społeczeństwa określa stosunek do nekropoli. Pokażmy że te mogiły są miejscem spoczynku tysięcy młodych ludzi których Stalin poświęcił by zdobyć Breslau. Oni mieli też matki i ojców. Jakiekolwiek dewastowanie cmentarzy jest haniebne. Zamiast tego zapraszam na granicę i zabierzcie choć kilkoro dzirci z Ukrainy.
~wrocman2022-03-10 18:18:03 z adresu IP: (87.207.xxx.xxx)
Ale ozdabianie, to nie dewastacja, a po drugie, skoro tak, to prochy odesłać do Stalingradu (Wołgogradu), przecież to nie za nas przelewali krew, tylko dla Stalina. I nie nas wyzwalali, bo tu jeszcze Polaków nie było. Mi się nie podoba, że jakieś obce czołgi okupantów-zbrodniarzy i złodzieji, witają mnie przy wjeździe do mojego miasta.
~tchórz żoliborski 2022-03-06 20:17:46 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Co za kr*tyński pomysł!Ci ludzie nie żyją już od ponad 70 lat, co to ma do rzeczy??
~Maciek 2022-03-07 08:43:30 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Toż nie zniszczyli grobów tylko udekorowali czołgi "niosące pokój..."
~Mitra2022-03-06 13:51:15 z adresu IP: (89.72.xxx.xxx)
Wypominacie Wołyń, to wspomnijcie ilu Polaków wymordowali ruscy. Ruscy nas nie wyzwolili, zmienił się tylko okupant.
~Papkin2022-03-07 13:26:36 z adresu IP: (188.47.xxx.xxx)
Tak się Niemcy przestraszyli Rosjan że sami z terenów przedwojennej Polski uciekli aż do Berlina a oni ich tylko gonili. Ha ha taka jest twoja wiedza o historii II Wojny Światowej
~Makabra2022-03-06 13:18:39 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
I wpisać frazę Wołyń wybili Ukraince ponad 100 tys Polskich obywateli ...
~wowka54r.2022-03-06 13:36:15 z adresu IP: (205.201.xxx.xxx)
Mylisz się, Wikipedia obniżyła kilka dni temu do 50 - 60. tys. Postęp w zakłamywaniu historii na potrzeby polityczne przeraża.
~Makabra 2022-03-06 13:15:53 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
www bliskopolski pl. Warto poczytać
~Kiłka mogiłka2022-03-06 12:30:32 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Cmentarz jak cmentarz,po alejkach wszędobylskie odchody po psach które tam chodzą na spacery. Nie zliczone ilości butelek po alkoholu. Ogólnie kiepsko. W krzakach po lewej stronie chyba nawet ktoś pomieszkuje? Sezon letni.
~Walking 2022-03-06 12:11:58 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Ci którzy bronią ruskich to uwierzyli w ich propagandę o tym że mają najlepszy balet, operę, walce czy literaturę a to nie prawda. Bo taki Victor hugo czy Umberto Eco i Steinbeck pisali lepsze powieści niż Tołstoj czy Dostojewski, taki rosyjski balet jest gorszy od baletu z Londynu czy Nowego Jorku. Gagarin czy walentina to też nie żaden wyczyn, sukces bo amerykanie mieli takich lotów setki i nie robili takiej propagandy nawet jak wylądowali na księżycu. A więc ta propagandową kultura, fałszywe sukcesy ruskich to tylko oszukiwanie świata jacy to ruscy wrażliwi, jak to im dusza płaczę a prawda jest taka że oni to ludobójcy, zbrodniarze wojenni.
~Maryś 2022-03-07 07:06:06 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Drogi przyjacielu wiedza nie jest Twoja mocną stroną. Zapomniałeś albo nie wiesz o Jałcie i Podzdamie i co tam ustałono.
~fachowiec2022-03-06 11:45:15 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Dewastowanie cmentarzy to jest idiotyczny pomysł, nikomu ta akcja tak naprawdę nie pomoże, no może tylko autorom głupiego pomysłu zaistnieć na chwilę w mediach.
~wrocman2022-03-10 18:23:31 z adresu IP: (87.207.xxx.xxx)
Przecież oni nawet nie weszli na cmentarz. I nic nie zdewastowali. A poza tym prochy odesłać do tego dla kogo zdobyli Breslau, czyli do Stalingradu (Wołgogradu) A pomnik oczywiście zlikwidować, ruscy dość krwi nam napsuli. Żyjemy w wolnej Polsce i nie mam ochoty być witany przy wjeździe przez czołgi okupanta-zbrodniarza i złodzieja.
~Piter2022-03-06 08:13:28 z adresu IP: (185.186.xxx.xxx)
Rozumiem, że jest wojna na Ukrainie, rozumiemiem, że należy pomóc ale to już jest przesada. Żołnierze, którzy tam leżą powinni zostać uszanowani i nikt nie ma prawa bezcześcić tego, czy to jest żołnierz naszego czy innego narodu. Przypominamy także jak większość z nas narzekała gdy Ukraińcy zaczęli zjeżdżać do naszego kraju a teraz flagi nagle wieszacie na cmentarzach. To Putin zaatakował Ukrainę i jego patologia a nie naród rosyjski, każdego Rosjanina teraz będziecie palić na stosie???
~Dominik2022-03-08 08:08:06 z adresu IP: (88.199.xxx.xxx)
Tak każdego. Skoro popierają Putina i nie wychodzą na ulicę to znaczy że akceptują zaistniałą sytuację.
~Peblo2022-03-06 23:23:33 z adresu IP: (185.186.xxx.xxx)
Putin zaatakował Ukrainę i jego patologia? A kto wybrał Putina i ta jego patologię i w to ślepo wierzy? Ich trzeba hańbić i niszczyć na każdym kroku jako cały naród!
~Gość 2022-03-06 07:45:31 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Dlaczego Ukraińcy nie bronią swojego kraju tylko ukrywają się? Jest tam tragedia szkoda niewinnych ludzi każdy chcę żyć ale panowie z Ukrainy nie mają jaj tylko chowają się w Polsce. Chowając się wojny nie wygrają. Dać uzbrojenie niech walczą o swoje. Jest w Polsce Ukraińców zdolnych do walki ponad milion jeśli mieli by honor ruszyli do walki o swój kraj już dawno byłoby po wszystkim.
~Gość 2022-03-06 17:17:49 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Jakie wiadomości z ruskiej propagandy? Jest ponad milion Ukraińców w Polsce którzy są zdolni walczyć. Mitra boisz się walczyć o swój kraj? Oczywiście kobiety dzieci starszych i chorych trzeba zabierać w bezpieczne miejsce. W samym Wrocławiu masz tysiące mężczyzn Ukraińców którzy nie mają zamiaru jechać bronić swojego. Jeżeli ktoś o tym wspomina to odrazu że jest prorosyjski? Garstka tylko twardzieli wróciła bronić swój kraj. Jak mamy mówić prawdę to mówmy ją do końca.
~wowka54r.2022-03-06 14:53:05 z adresu IP: (205.201.xxx.xxx)
Mitra w ostatnią środę jechałem A4 do Zgorzelca. 50% samochodòw osobowych z tablicami UA w środku młodzi ludzie , mężczyźni też. Może z kategorią B albo mieli na "bilet".
~Mitra2022-03-06 13:47:49 z adresu IP: (89.72.xxx.xxx)
Wiadomości z ruskiej propagandy? Do Polski przyjeżdżają kobiety i dzieci, mężczyźni wracają, na granicy do Polski są wpuszczane tylko kobiety i dzieci, mężczyźni mają zakaz opuszczania Ukrainy.
~sdsds2022-03-06 03:00:56 z adresu IP: (83.20.xxx.xxx)
nieźle już fajnopolakom odwala, może ukraiński jezykiem urzędowym i pomniki szczepana b. jeszcze
~wrocman2022-03-10 18:47:13 z adresu IP: (87.207.xxx.xxx)
Skąd wiesz, że to zrobili Polacy? Ale tak, masz rację.
~Ogólnoświatowa psychuszka2022-03-05 23:42:13 z adresu IP: (83.238.xxx.xxx)
Ludzi gorzej opętało niż z akcją covid. Jestem za pomocą, sam finansowo wspomogłem, ale te zachowania graniczą z obłędem. Gdzie byli wszyscy ludzie, jak np. w Syrii bombardowali miasta? Nie będę pisał kto, bo łatwo znaleźć winnych. I bynajmniej nie był to obecny agresor, a powszechnie znane państwo.
~Jemen2022-03-06 08:04:28 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Poszukaj, co się teraz tam dzieje, a w porównaniu okaże się, że Niemcy w czasie IIWŚ zachowywali się anielsko. Taki jest świat i takie są media - jednostronne i manipulujące na zlecenie określonych grup wpływu.
~Ukryta opcja rosyjska?2022-03-06 00:48:04 z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Jaka pogoda w Moskwie towarzyszu?
~nikt2022-03-05 23:15:17 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Genialny pomysł idiotów. Zostawcie cmentarze w spokoju, oni już się nawalczyli.
~Hi hi 2022-03-06 14:09:04 z adresu IP: (188.47.xxx.xxx)
Nikt idiota
~Kij2022-03-05 23:09:59 z adresu IP: (62.141.xxx.xxx)
Brawo za pomysł przy wjeździe do naszej metropolii na powitanie uchodźców
~Freedom 2022-03-05 23:01:58 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Wszystkie cmentarze radzieckie powinny być zlikwidowane !
~Yes 2022-03-05 23:54:57 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
~Makabra2022-03-05 21:21:12 z adresu IP: (31.178.xxx.xxx)
To co teraz za Wołyń się odegrajmy może co na to redaktorzy ??? Beznadziejna akcja i jeszcze to w mediach popierają....
~Freedom2022-03-05 23:00:17 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Sam jesteś beznadziejny
~Makabra2022-03-05 21:14:35 z adresu IP: (31.178.xxx.xxx)
To jest cmentarz Żołnierzy Radzieckich i oni zginęli w słusznej sprawie a teraz ktoś bezczeszczy ich miejsce spoczynku... Prokuratura powinna się tym zająć.... Niektórym odbija...Ci co tam spoczywają są nic niewinni tej sytuacji
~////2022-03-05 20:04:39 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Tak naprawdę to większość z tych chłopaków to Ukraińcy. Niech spoczywają pod swoimi barwami.
~wowka54r.2022-03-06 07:12:31 z adresu IP: (205.201.xxx.xxx)
Krisn te dane to masz z IPNu, od Schetyny czy z głowy? A Front Białoruski to oczywiście Białorusini. Dobrze, że kwestii dot. Auschwitz nie negujesz.
~Krisn2022-03-06 00:39:09 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Front Ukraiński to w 51 % obywatele Ukrainy a tylko w 40 Rosji . Tutaj leżą właśnie w większości obywatele Ukrainy. Wiem że niektórym to strasznie w niesmak ale to prawda . I te flagi jak najbardziej tam pasują.
~wowka54r.2022-03-05 23:45:05 z adresu IP: (205.201.xxx.xxx)
Zadziwiająca kontynuacja logiki Schetyny! Wg. Schetyny Auschwitz wyzwolili Ukraincy, wg. Ciebie Wrocław też. Prawda jest jednak inna , nie należy mylić Frontu Ukraiñskiego z Ukraińcami. A po prawdzie w temacie Auschwitz to Ukraińcy otworzyli sowietom bramę ale od wewnątrz!
~Tak sobie myślę, że...2022-03-05 19:48:29 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
... niektórym już zdrowo odbija. Rozumiem, że państwo Rymaszewscy są z siebie bardzo dumni? Proponuję im iść na wolontariat do hospicjum, będzie to bardziej pożyteczne spędzanie wolnego czasu. Mogą też iść do psychiatry - powinien im pomóc.
~wowka54r.2022-03-05 21:00:12 z adresu IP: (205.201.xxx.xxx)
Myślisz, że jest taki psychiatra?
~Leon2022-03-05 19:18:42 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Dajcie spokój umarłym.
~Stijepan Bander2022-03-05 18:27:56 z adresu IP: (46.76.xxx.xxx)
~Andrzej 64 2022-03-05 18:13:12 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Trzeba zabrać ten cmentarz j..... ZBRODNIARZY
~wrocman2022-03-10 17:59:25 z adresu IP: (87.207.xxx.xxx)
Jestem za. Za każdym razem jak wyjeżdżam z miasta i wjeżdżam, czuję jakby mi ktoś napluł w twarz i powiedział, że to deszcz. I guzik mnie obchodzi co zakomunikowano tym żołnierzom. Nie sprawia to, że nie popełniali zbrodni razem ze sługusami aż do 89 r. A po drugie nie wyzwalali nas, bo tu były Niemcy.