Dodatkowa para pendolino z Warszawy do Wrocławia, a być może i do Jeleniej Góry

BM | Utworzono: 2022-02-13 14:36 | Zmodyfikowano: 2022-02-13 14:36
Dodatkowa para pendolino z Warszawy do Wrocławia, a być może i do Jeleniej Góry - fot:  archiwum Radia Wrocław
fot: archiwum Radia Wrocław

Dodatkowe połączenie, po długim okresie nie kursowania, pojawić ma się na torach, jak tłumaczy Marta Ziemska z biura prasowego PKP Intercity, od nowego rozkładu jazdy.


To czy pociągi pojadą także Wałbrzycha i Jeleniej Góry zależy od prac modernizacyjnych na linii kolejowej nr 274, a ta jak zapewnia PKP PLK jest gotowa na przyjęcie ekspresów.

tłumaczył w rozmowie z Radiem Wrocław rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.
Drugim elementem, który wpłynąć ma na decyzję o powrocie połączenia to, fakt czy w związku z pandemią nadal istnieje popyt na takie połączenie.


Komentarze (4)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~godziny2022-02-14 23:04:07 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Proponowane w projekcie godziny odjazdów brzmią niestety jak jakiś żart. Ekspres powinien odjeżdżać ze stolicy w takich godzinach by umożliwić dojazd do Wrocławia na spotkania biznesowe ok. godziny 09:00. W ubiegłym roku takie połączenie zapewniał IC Śnieżka, który od tego roku jeździ jedynie w weekendy i ma przesunięty odjazd o ok. 1,5h.
~falipso2022-02-13 17:59:14 z adresu IP: (5.62.xxx.xxx)
Jeżeli Pendolino nie może przejechać do Jeleniej Góry Linią Kolejową nr 274, to na czas modernizacji można go wytrasować Linią Kolejową nr 283. Dużo ładniejsza widokowo i nawet od Wrocławia szybsza niż przez Wałbrzych. Na pewno mnóstwo turystów skorzystało by na dodatkowych postojach we Wleniu, Marczowie i Pilchowicach.
~wamp2022-02-13 22:14:50 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
@falipso: LK 283 jest w przebudowie na rowerową Trasę Doliny Bobru w ramach CYKLOSTRADY DOLNOŚLĄSKIEJ, więc na nią już NIGDY żaden pociąg nie zawita. Ze ścieżki rowerowej, o która od lat walczyli społecznicy, skorzysta znacznie więcej ludzi niż z pociągu.
~Kas 2022-02-13 20:24:00 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Co za bzdury . 274 jest kręta i puszczanie tam takiego taboru który będzie się tłuk na łukach po 80km/h jest bezsensowne. Po za tym 283 jest kompletnie nieprzejezdna , tory są sukcesywnie rozkradane . Pendolino po linii na której szlakowa wynosiła 40km/h w dawnych czasach jak linia była w dobrym stanie czyli chyba jeszcze w 90 latach . Zresztą trochę ciężko jeździć składem elektrycznym po linii bez druta ? Jedyne wyjście to wydłużyć Pendolino przez E30 może jechać przez Lubań przynajmniej więcej miast skorzysta i będzie mogło jechać 160/h zamiast pchać szybki tabor na kręte linie z marna prędkością szlakowa .