Nowy tabor, wygodne perony, a dworce... dalej stare

Jak tłumaczy Bartosz Sarna z PKP S.A wszystko zależy od tego czy linia odniesie sukces. - Nasze dalsze decyzje w zakresie ewentualnej przebudowy dworców na linii 285 będą zależały między innymi od popularności, którą linia będzie się cieszyć po jej otwarciu oraz oczekiwaniu podróżnych. Nie wykluczamy możliwości przebudowy dworców w ramach kolejnych programów inwestycyjnych po uprzednim przeprowadzeniu analizy i pozyskania środków finansowych na ten cel.
Obecny program inwestycji dworców kończy się w 2023 roku, dopiero więc za dwa lata pojawi się ewentualna możliwość by obiekty zostały wyremontowane. Jak jednak przekonuje Sarna pewne zabiegi renowacyjne będą. - Niezależnie od planów inwestycyjnych, podjęliśmy współpracę z gminą Sobótka, której wynajęliśmy powierzchnie na dworcu w tej miejscowości, w którym samorząd planuje uruchomić punkt informacji turystycznej, promocji gminy, izbę regionalną, a także organizować wystawy historyczne.
Ponadto obok dworca gmina planuje budowę parkingu, a także rewitalizację parku który dawniej tam istniał.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.