Wądroże Wielkie: "Nie pozwolimy na zlikwidowanie zjazdu z A4"

Karolina Bieniek, MC | Utworzono: 2022-01-20 07:58 | Zmodyfikowano: 2022-01-20 07:59
Wądroże Wielkie: "Nie pozwolimy na zlikwidowanie zjazdu z A4" - zdjęcie ilustracyjne/ archiwum radiowroclaw.pl
zdjęcie ilustracyjne/ archiwum radiowroclaw.pl

Przedstawione przez projektantów warianty przebiegu A4 zakładają jej rozbudowę w obecnym śladzie oraz przebudowę części węzłów. Z projektu wynika, że zjazd w Wądrożu Wielkim miałby zostać zupełnie zlikwidowany, co zdaniem wójt gminy Elżbiety Jedleckiej jest nie do zaakceptowania:

- Wyrażamy zdecydowany sprzeciw nie podoba nam się przede wszystkim to, że zjazd jest planowany do zamknięcia. Nie możemy się na to zgodzić. Zamknięcie tego okna na świat komunikacyjnego ograniczy rozwój gminy w różnych aspektach.

Podobne zdanie mają mieszkańcy gminy Wądroże Wielkie. Do urzędu gminy spływają kolejne ankiety, w których mieszkańcy optują za pozostawieniem zjazdu. Ankiety zostaną przesłane do projektantów i jak zapewnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad dokładnie przeanalizowane - mówi Magdalena Szumiata, rzeczniczka prasowa:

- Warianty korytarzy A4 i S5 przebiegają przez 21 gmin, zatem spotkania będą trwać aż do 28 lutego. Każdy w ciągu 14 dni będzie mógł zgłosić swoje propozycje, przekazać ewentualne uwagi i sugestie odnośnie korytarzy na specjalnym korytarzu:

Wypełnione uwagami ankiety już spływają do Urzędu Gminy Wądroże Wielkie. 


Komentarze (3)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~\\\\\2022-01-20 13:12:37 z adresu IP: (77.255.xxx.xxx)
tego syfu nie zmieni nawet A4 prowadzona nowym śladem bo nie minie dekada gdy i ona się zatka . pomoże dopiero odbicie od A4 na wschód od wrocławia w kierunku wołowa i połączenie z S3 na wysokości lubina .
~Alta2022-01-20 11:29:08 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Przygotować się do wypełnienia zobowiązań unijnej strategii transportowej - z tzw. „Białej Księgi Transportu”. Zgodnie z nią, do 2030 roku 30% drogowego transportu towarów na odległościach większych niż 300 km należy przenieść na inne środki transportu, np. transport wodny lub kolej, zaś do 2050 r. powinno to być ponad 50% tego typu transportu. Ponadto zgodnie z tą strategią porty w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i w Świnoujściu powinny mieć połączenie ze swoim zapleczem poprzez transport śródlądowy. Tak jak mają je inne główne porty europejskie.
~Alta2022-01-20 10:44:21 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Każdy zjazd z autostrady prowadzi do rozwoju gospodarczego tego rejonu. Na trzeci pas nie ma co liczyć, bo organizacyjnie to nie jest możliwe , bez zamykania jednego kierunku na A4 . Horror będzie jak podejmą decyzję tworzenia trzeciego pasa zamiast budowy równoległej A4 bis. Przez okres budowy trzeciego pasa, wyburzania wiaduktów, budowy nowych - tylko TIRy będą jeździły przy wyłączeniu jednego kierunku a osobówki objazdami, bo nie pojadą razem z TIRami – będą miażdżone