W samym centrum powstanie nowa trasa rowerowa

MC | Utworzono: 2022-01-14 07:32 | Zmodyfikowano: 2022-01-14 07:32
W samym centrum powstanie nowa trasa rowerowa  - fot. Patrycja Dzwonkowska
fot. Patrycja Dzwonkowska

Jest przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dwukierunkowej drogi, która poprowadzi od ul. Bożego Ciała, przez ul. Szewską do Rynku. Ula Jagielnicka z Biura Zrównoważonej Mobilności Urzędu Miejskiego Wrocławia tłumaczy, że to ważny element, który uzupełni rowerową sieć dróg w stolicy Dolnego Śląska.

To nie jest jedyna taka inwestycja we Wrocławiu. Miasto niedawno rozstrzygnęło przetarg na kolejny fragment pieszo-rowerowej obwodnicy. Nowa trasa pobiegnie wzdłuż nasypu kolejowego, łącząc niedawno powstałe drogi rowerowe wzdłuż ul. Strzegomskiej i Robotniczej. Na odcinku 125 m powstanie chodnik i dwukierunkowa ścieżka rowerowa. O szczegółach inwestycji opowiada Ula Jagielnicka z wrocławskiego magistratu.

Co ważne droga zostanie wydzielona częściowo z trawnika, ale też kosztem jezdni. Po utworzeniu drogi rowerowej pasy ruchu mają mieć po 3 metry szerokości. Teraz miasto czeka na firmy, które będą chciały wykonać projekt tej inwestycji.


Komentarze (4)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~WIOCHA2022-01-14 13:05:16 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Czyli gnębienie kulkuset samochodów na minutę w imię przejzadu dwóch rowerzystów. Macie co chcecie. Takiego jełopa wybraliście to teraz się męczcie.
~Janek2022-01-14 12:45:21 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Zła wiadomość dla kierowców centrum bardziej zakorkowane
~Lira2022-01-14 10:31:40 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
A kiedy nowe , sprawne, wielopasmowe ciągi komunikacyjne dla samochodów. Coraz wieksze korki , bo zabrano pasy dla rowerzystów których teraz niewielu jeździ - do wiosny. A i tak wola chodniki, pomimo pasów dla rowerzystów.
~rafka2022-01-14 13:31:31 z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
Nigdy. Żadne większe (pow. 200 tys.) miasto na świecie nie rozwiązało problemów komunikacyjnych poprzez budowę nowych tras samochodowych. W mieście nie ma czegoś takiego jak "sprawne wielopasowe ciągi komunikacyjne" - to niemożliwe ze względu na prawa fizyki. Samochód wymaga zbyt dużo przestrzeni, aby sprawnie funkcjonować w tkance miejskiej jako powszechny środek transportu. Może obsługiwać maksymalnie 1/3 ruchu w warunkach miejskich. W polskich miastach w samochodach wykonujemy 40% podróży, dlatego tkwimy w korkach. Budowa tras (zaproszenie do korzystania z samochodu jeszcze większej liczby mieszkańców) tylko pogłębia tę tendencję, co można obserwować najlepiej w USA i Chinach, gdzie dwunastopasówki w szczycie są jednym wielkim korkiem. Podsumowując: jedyną szansą na sprawne podróżowanie samochodem po Wrocławiu jest przekonanie przynajmniej jednej czwartej obecnych użytkowników "czterech kółek" do przesiadki do MPK lub na rower.