2022 rokiem inwestycji? Przed nami rekordowe wydatki

MC | Utworzono: 2022-01-05 13:29 | Zmodyfikowano: 2022-01-05 13:30
2022 rokiem inwestycji? Przed nami rekordowe wydatki - fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe

Wśród najważniejszych planów władze województwa wpisały w budżecie na ten rok m.in. dokończenie budowy Dolnośląskiego Centrum Sportu na Polanie Jakuszyckiej, budowę Dolnośląskiego Centrum Onkologii, budowę wschodniej obwodnicy Wrocławia. Marszałek Cezary Przybylski opowiada Radiu Wrocław, że priorytetem jest także rewitalizacja kolejnych linii kolejowych.

Wicemarszałek Marcin Krzyżanowski mówi, że wiele się będzie działo także w służbie zdrowia, na którą władzę województwa chcą przeznaczyć w tym roku blisko 280 mln zł.

Władze województwa mają także dobre informacje dla pracowników kultury, mogą oni liczyć w tym roku na podwyżki. Na ten cel samorząd przeznaczy blisko 7 mln zł. We Wrocławiu na inwestycje zostanie przeznaczonych... miliard złotych. O priorytetowych zadaniach opowiada przewodniczący wrocławskiej rady miejskiej Sergiusz Kmiecik.

Budowa nowych placówek i przebudowa już istniejących szkół i przedszkoli będzie kosztowała miasto 107 mln zł. Na budowę Alei Wielkiej Wyspy miasto przeznaczy 67 mln zł, a na drugi etap obwodnicy Leśnicy - 73 mln zł. Niektóre plany wrocławskiego magistratu krytykuje opozycyjny radny Robert Grzechnik.

Podobnie, jak w ubiegłych latach miasto na remonty wrocławskich torowisk planuje w tym roku przeznaczyć 80 mln zł.


Komentarze (1)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Rzecznik LKK2022-01-05 15:24:58 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
Marszałek Przybylski mówi o milionowych nakładach na rewitalizację linii kolejowych. Lwówecka Kolej Konna zamiast w tory inwestuje w tabor i wierzchowce oraz w personel. Drogi mamy znakomite, furmanki śmigają aż miło. Nagradzamy również kreatywnych pracowników. Np. Pracownikiem Roku 2021 w kategorii "Innowacyjność" został pan Zdzichu, stangret z dwudziestoletnim doświadczeniem (mamy już karety - najnowszy krzyk mody - odpowiednik Impulsów II w KD, przejazdy dla pasażerów VIP!), który stwierdził, że można zaprząc do pojazdu zamiast jednego konia dwa i wtedy pojazd jedzie szybciej i można zapakować więcej kilogramów cargo (np. więcej odcinków pociętych szyn jadących do skupu złomu we Lwówku). A Koleje Dolnośląskie mają po czym jeździć, tylko nie mają czym (tabor i ludzie). Maszynistę pociągu szkoli się od zera dwa lata. My naszych furmanów szkolimy zaledwie kwartał. Współpracujemy z najlepszymi polskimi ośrodkami powożenia, także lokalnymi - dolnośląskimi. Wraz z nową siatką połączeń (lato 2022) chcemy zatrudnić więcej personelu, także zachęcamy do zapisywania się na kurs furmana II klasy oraz I (I klasa umożliwia jazdę furmankami hybrydowymi, z dodatkowym napędem rowerowym).