Wrocław znów się zazieleni. Trwa realizacja drugiego etapu Grow Green

WK | Utworzono: 2021-12-21 06:26 | Zmodyfikowano: 2021-12-21 06:28
Wrocław znów się zazieleni. Trwa realizacja drugiego etapu Grow Green - fot. archiwum Radio Wrocław
fot. archiwum Radio Wrocław

Wyremontowane zostaną tereny położone na Ołbinie, przy ul. Wygodnej, Lompy, Orzeszkowej, Daszyńskiego, Jaracza, Nowowiejskiej, Żeromskiego, i Barlickiego. Bartosz Nowak z Wrocławskich Inwestycji opowiada jakie zadania zostaną wykonane w ramach tych inwestycji:

Pierwszy etap tej inwestycji, zrealizowany na ul. Daszyńskiego wzbudził kontrowersje. Nie wszystkim mieszkańcom spodobały się drewniane platformy z roślinami:

ZOBACZ TEŻ: Ciąg dalszy sporu o drewniane platformy z roślinami. Będą zmiany na ul. Daszyńskiego

Opozycyjny radny Robert Grzechnik zwraca uwagę na problem, który może wystąpić przy przebudowie terenu między ulicami Żeromskiego, Orzeszkowej, Barlickiego i Nowowiejskiej:

Pierwsza edycja projektu Grow Green w całości była finansowana z unijnych pieniędzy.

 


Komentarze (28)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Edyta2021-12-22 11:17:26 z adresu IP: (89.73.xxx.xxx)
Dziwny jest ten kraj ! Szeroka ulica Nowowiejska po remoncie ma nawierzchnię asfaltową, ale decydenci "rozumni inaczej" przekierowali ruch tranzytowy z kierunku ul. Trzebnickiej przez ul. Rychtalską na ul. Daszyńskiego, która jest wąską uliczkę osiedlową o nawierzchni granitowej w zwartej zabudowie o charakterze kanionu. W rezultacie natężenie ruchu samochodowego wzrosło wielokrotnie. Hałas, kurz i inne emisje są zmorą dla mieszkańców. A ul. Nowowiejska teraz jest de facto deptakiem, po którym niekiedy przejedzie tramwaj. W takim stanie faktycznym zachodzi nieunikniona i należycie uzasadniona potrzeba ograniczania ruchu samochodów na ul. Daszyńskiego. Sposobem na ograniczanie ruchu samochodowego jest wdrożenie ruchu jednokierunkowego, mniej przestrzeni parkingowej oraz strefy płatnego parkowania.
~MAx2021-12-22 00:24:47 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Nie wiem kiedy mieszkancy (albo trolle ktorym nigdy sie nic nie podoba) tej dzielnicy zrozumieja, ze jakosc ich zycia zalezy od tego co sie uda zrobic z przestrzenia wokol nich. Chodniki zastawione samochodami, bloto na podworkach, ciemne i szpetne tunele i klatki schodowe, totalny brak zieleni. Cisnijcie miasto o rowne chodniki, remonty itd...ale badzcie otwarci na to co sie teraz liczy najbardziej tzn. uwalnianie i organizowanie przestrzeni dla ludzi tzn dla siebie, zebyscie mieli fajne miejsce do zycia.
~Henek2021-12-22 08:50:43 z adresu IP: (89.73.xxx.xxx)
Uogólnienia zawsze obarczone są dużym błędem. Bowiem nigdy nie będzie tak, żeby wszyscy mieszkańcy osiedla Ołbin byli jednomyślni w przedmiotowej sprawie. Bezspornym jest fakt, że większość z nich opowiada się za zielenią przy ul. Daszyńskiego i przy ul. Żeromskiego. Także "ucywilizowanie" siedmiu tzw. podwórek polegające na przekształceniu ich w parki kieszonkowe będzie pozytywnie przyjęte przez mieszkańców budynków wielolokalowych przylegających do tych podwórek. Problemem pozostaje wielokrotnie większy ruch samochodów oraz parkowanie gdzie popadanie. Dlatego bezwzględnie konieczne jest wdrożenie strefy płatnego parkowania i ruchu jednokierunkowego.
~Edi2021-12-21 18:43:40 z adresu IP: (89.73.xxx.xxx)
Czy się to nam podoba, czy też nie podoba, to najistotniejszym celem na najbliższe lata jest przełamanie obecnej niekorzystnej wzrostowej tendencji udziału ruchu samochodów. Wskaźnik motoryzacji nie będzie stanowił podstawy wymiarowania i dostosowywania rozwiązań drogowych do rosnących potrzeb zmotoryzowanych. Przewiduje się ograniczanie roli samochodu, szczególnie w centrum miasta. Sposobem na ograniczanie ruchu samochodowego jest mniej przestrzeni parkingowej oraz strefy płatnego parkowania. Więcej w chwale Nr XLVIII/1169/13 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 19 września 2013 r. w sprawie Wrocławskiej polityki mobilności.
~Taki mamy klimat2021-12-21 18:42:34 z adresu IP: (89.73.xxx.xxx)
Polska kultura narzekania znana jest na całym świecie. Jesteśmy jednym z niewielu społeczeństw, które na pytanie: „Cześć, jak się masz?”, odpowiada "prawdę". A zazwyczaj ta "prawda" jest mało optymistyczna - typowe odpowiedzi to: „stara bida”, czy „szkoda gadać”? Badania wykazują, że osoby, które narzekają mniejszą satysfakcję z życia i głęboką wiarę w niesprawiedliwość losu.
~fachowiec2021-12-21 14:56:12 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Na zdjęciu do artykułu idealnie widać jak "wspaniała" rośnie tam zieleń :) Zamiast posadzić kilka drzew (a potem o nie zadbać by nie uschły) to kolejne miliony idą na takie prowizorki.
~JaTy2021-12-21 13:31:15 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Czyli niszczenia życia mieszkańców ciąg dalszy. Zwężanie dróg. Zmniejszanie ilośći miejsc parkingowych. Najpierw trzeba zapytać mieszkańców którzy tam mieszkają czy wogóle sobie takiego czegoś życzą ??? !!!
~Ola2021-12-22 12:34:27 z adresu IP: (89.73.xxx.xxx)
Dwa lata trwały konsultacje z mieszkańcami, ale jak komuś nie chciało się dupska ruszyć to teraz będzie biadolił. Jakie to polski. A miejsca parkingowe to sobie organizujcie własnym staraniem i na własny koszt. Chodniki należy oddać pieszym.
~tutejszy2021-12-21 10:40:59 z adresu IP: (79.191.xxx.xxx)
nie ma czegoś takiego jak "unijne pieniądze" to pieniądze zabrane wszystkim by po spasieniu eurobiurokracji resztki dac swojakom z ulubionych państw
~Alta2021-12-21 14:59:26 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
To są kredyty , które potem trzeba spłacić - żaden bank nie daje darowizny. Nic w świecie nie ma za darmo.
~Nietutejszy2021-12-21 10:52:58 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Oczywiscie, sa za to rzadowe pieniadze, tylko nikt ich nie widzial...no moze Sasin.
~janek2021-12-21 10:22:13 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
remonty podworek, o to wlasnie chodzi! donice to nie jest zly pomysl, chociaz wykonanie mogloby byc lepsze - w wielu miejscach Ołbina, Nadodrza, Przedmieścia Oławskiego , stojąc na skrzyżowaniu nie widać anie jednego kawałka zielonego! nie tylko drzewa, ale nawet kawałka trawnika...wokół budynki, bruk i rzędy wpakowanych na siebie samochodów!!
~Mira2021-12-22 11:03:47 z adresu IP: (89.73.xxx.xxx)
Ludu pracujący miast i wsi ! Nie kompromitujcie się ! Parklety to nie to samo co "donice", albo inaczej: - szczanie w piwnicy to nie to samo co picie wody w Szczawnicy ! Czy dociera to do waszych dzbanów ?
~Ann2021-12-21 15:52:44 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Miasta nie widziales. To co sie dzieje na tych osiedlach wyglada jak parodia miasta. Dziwne, ze tam sie chce lydziom mieszkac, a proby ucywilizowania sa bombardowane przez syfaktywistow.
~Bravo Wy2021-12-21 13:27:29 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Bo to jest miasto jak chcesz zieleni to idz do pobliskiego parku Tołpy lub Botanicznego zakuty ł..... A donice wsadź sobie w d.....
~Grow green :-)2021-12-21 10:09:40 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Widać po nazwie, że satyryk ma kompleksy sięgające Himalajów. Nikt tak nie utrudnia mieszkańcom życia w tym mieście, jak ten przereklamowany pseudoinfluencer.
~Edek2021-12-22 13:05:04 z adresu IP: (89.73.xxx.xxx)
Zanim się odezwiesz, pomyśl ile jeszcze nie wiesz. Albo inaczej; - lepiej milczeć, narażając się na podejrzenie o głupotę, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości. Ale wy musicie być nieszczęśliwi skoro tak łatwo potraficie obrażać innych zapewne sami w życiu nic nie dokonaliście wiec trzeba dołożyć ludziom którym się coś chciało. Jakie to polskie... Projekt Grow Green ma początek w 2016/2017r. W konkursie Komisji Europejskiej "Horyzont 2020" Wrocław zakwalifikował się do grona liderów międzynarodowego projektu naukowo-badawczego Grow Green. Projekt ma trzech liderów: Manchester, Walencję i Wrocław. We Wrocławiu został wybrany obszar wzdłuż ulicy Ignacego Daszyńskiego, w którym będą usytuowane parki kieszonkowe, a sama droga (zielona ulica z zielonymi przystankami) stanowi oś założenia. Naukowcy z Uniwersytetu Przyrodniczego będą badać, jak systemy mikrozieleni wpływają na zwiększenie odporności na zmiany klimatu w mieście.
~Redol2021-12-21 09:52:09 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
A co z wprowadzeniem centralnego ogrzewania do śródmieścia i okolic? Udrożnieniem układów komunikacyjnych , zmniejszenia korków na ulicach?
~Kamila2021-12-22 13:45:03 z adresu IP: (89.73.xxx.xxx)
Instalacje centralnego ogrzewania to sobie róbcie własnym staraniem i na własny koszt. Nie ma żadnego powodu, żeby gmina miał sponsorować takie przedsięwzięcia. Porzućcie także wszelką nadzieję, że ktokolwiek będzie "udrażniał" układ komunikacyjny dla indywidualnego transportu samochodowego. Priorytetem będzie transport zbiorowy. Sposobem na ograniczenie ruchu samochodowego jest wdrożenie strefy płatnego parkowania i mniej ogólnodostępnych miejsc postojowych.
~Mmm2021-12-21 09:43:15 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
I co ma w tej donicy wyrosnąć? Chyba jednoroczne kwiatki, bo na pewno nie drzewa. Kwiatkami chcą zmieniać klimat? To trzeba zdjąć betonowe płyty, nawieźć ziemi i posadzić drzewa. Jaki sens pchania ogromu pieniędzy w tak badziewne platformy na kilka ziółek?
~Ekspert 2021-12-21 09:14:17 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Pierwszy etap zakończył się kilkoma wypadkami drogowymi, na skutek złej widoczności. Policja wydała też nakaz rozbiórki, który do dziś nie został wykonany. Czy rekomendacja policji w tej kwestii uległa zmianie?
~Julka2021-12-22 15:06:05 z adresu IP: (89.73.xxx.xxx)
Nie kompromituj się ! Stłuczki to są w wyniku ignorowania obowiązującej tam prędkości 30 km/h. Nigdy nie było takiej rekomendacji tylko drobne uwagi.
~Wert2021-12-21 08:37:57 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
...a nie lepiej po prostu posadzić tam drzewa po jednej stronie ulicy?
~Redol2021-12-21 09:53:19 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Nie ma możliwości w gruncie, bo uzbrojenie w instalacje inżynieryjne terenu
~Ekspert 2021-12-21 09:14:53 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Lepiej, ale wtedy nie kosztowałoby to 2 mln zł
~A kuku2021-12-21 08:37:56 z adresu IP: (31.178.xxx.xxx)
A zwykłych drze sądzić a o stare zdabcto nie lzia? Dlaczego odnoszę wrażenie że prosty temat zieleni w wykonaniu gminy stał się potem w kosmos i trygonometria. Jakieś donnice których nikt nie chce, kieszonkowe bzdety roślinne, wiszace pnącza.... Prosta metoda. Mniej handlu ziemia, mniej pozwoleń na betonoze i sadźcie drzewa nie pierdoły.
~Nick2021-12-21 07:56:18 z adresu IP: (31.178.xxx.xxx)
Dwa razy dzienne przejeżdżam ul. Daszynskiego. Przejeżdżałem nią także zanim powstały te "piękne" kwietniki. Moim, ale pewnie dzielonym zdaniem z innymi użytkownikami, projektant tego rozwiązania powinien mieć zakaz wykonywania podobnych zleceń. Nie chodzi mi o estetyke ale funkcjonalność, bezpieczeństwo dla ludzi i pojazdów, ograniczenia jakie kwietniki wprowadzają w związku ze zjazdem ze skrzyżowań. Zwykle jak coś nie działa to się to naprawia. Bo przecież każdy może się pomylić. We Wrocławiu niestety się kopiuje...
~Redol2021-12-21 09:55:39 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
A co na to Komisja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ?