Wielki powrót po latach - od niedzieli rusza linia 292 z Wrocławia do Jelcza-Laskowic

Joanna Jaros, WK, BM, inf. prasowa | Utworzono: 2021-12-10 14:50 | Zmodyfikowano: 2021-12-11 14:50
Wielki powrót po latach - od niedzieli rusza linia 292 z Wrocławia do Jelcza-Laskowic - fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe

Porozumienie w tej sprawie podpisali 1 grudnia przedstawicie zarządu województwa i gmin Wrocław, Czernica i Jelcz-Laskowice, a stało się to zaledwie miesiąc po podjęciu przez dolnośląski sejmik uchwały o tworzeniu połączeń aglomeracyjnych wokół największych miast regionu. Pierwsze połączenie aglomeracyjne to 17 stacji i przystanków, z czego połowa zlokalizowana jest na terenie Wrocławia.

- Na razie pociągi pojadą w ograniczonej liczbie z powodu braku pociągów, ale w przyszłym roku, to się zmieni - wyjaśnia Bartłomiej Rodak, rzecznik Kolei Dolnośląskich.

Koszt remontu linii kolejowej 292 wyniósł w sumie 126 milionów złotych, a 70 milionów pochodziło z unijnego dofinansowania. Długość wyremontowanej linii wynosi 35 km, a jej trasa przebiega przez tereny trzech gmin: Wrocław, Czernica i Jelcz-Laskowice. Według przyjętych zasad, połączenie do końca roku będzie finansowane przez samorząd województwa.

Zaczynamy od 7 kursów dziennie obsługiwanych przez 3-członowy pojazd hybrydowy, wyjaśnia Bartłomiej Rodak, rzecznik Kolei Dolnośląskich.


Od września kursów będzie 12. Czas przejazdu pomiędzy Jelczem a Wrocławiem ma wynosić około pół godziny.

Od stycznia roku 2022 połowę kosztów pokryje województwo, a druga połowa zostanie podzielona pomiędzy samorządy, przez które przechodzi trasa - proporcjonalnie do długości linii w poszczególnych gminach. Oznacza to, że w ramach swoich 50% samorząd wojewódzki przeznaczy na ten cel ponad 1,5 mln zł, Wrocław przekaże 28% potrzebnej kwoty (878 tys. zł), Czernica 15% (454 tys. zł), a Jelcz-Laskowice 7% (225 tys. zł). Zgodnie z umową, we wrześniu przyszłego roku liczba kursów zostanie podwojona do 15 par każdego dnia, co w efekcie umożliwi stworzenie gęstszej siatki połączeń, zwłaszcza w godzinach szczytu.

 


Komentarze (5)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Fred2022-02-03 11:03:17 z adresu IP: (91.217.xxx.xxx)
Nie rozumiem dlaczego 7 pociagow na dobe nazywa sie koleja miejska, a powrot pociagu do Wojnowa po 2 latach nazywa sie wielkim powrotem. Ciekawe czy uruchomienie kolei przez Kobierzyce, Sobotke zostanie nazwane bardzo wielkim powrotem???
~paszport WOLNOŚĆI2021-12-11 04:10:00 z adresu IP: (46.76.xxx.xxx)
WIERZĘ że będzie segregacja i moje kłucia wyeliminują z obiegu ciemnotę anty SZCZEPANÓW !
~Rzecznik LKK2021-12-10 17:56:28 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
My również przygotowaliśmy ofertę hybrydową dla naszych pasażerów. Konno -rowerową. Zapraszamy!
~Fred2021-12-10 17:01:52 z adresu IP: (5.62.xxx.xxx)
Wielkie halo! Przeciez jeszcze 2 lata temu jezdzily pociagi do Wojnowa i widocznie sie nie sprawdzily bo wstrzymano ruch. Problemem bylo zbyt rzadkie kursowania. I teraz nie bedzie lepiej, ma byc tylko 7 pociagow na dobe :( Kolej miejska to pociagi kursujace najrzadziej co 1/2 godziny, od rana do wieczora, czyli ok 36 kursow w kazda strone na dobe!!!
~Alfred2021-12-14 14:33:42 z adresu IP: (62.67.xxx.xxx)
Wstrzymano ruch bo rozpoczęto rewitalizację linii, a nie dlatego że się nie sprawdziły. Właśnie 2 lata temu pomimo tego, że kursowały tylko od/do Wojnowa i to z małą prędkością - bo tory były stare, właśnie cieszyły się się dużym zainteresowaniem. Jechałem w niedzielę ... i połowa składu była pełna ...