Zamiast 50 minut w korkach - 12 minut w pociągu. Siechnice inwestują w węzły przesiadkowe
fot. Martyna Czerwińska
Oba węzły przesiadkowe kosztowały łącznie ponad 13 milionów złotych. Dzięki nowym parkingom, przebudowano też sąsiadujące drogi dojazdowe - m.in ulicę Kolejową w Siechnicach.
Wszystko po to aby zachęcić mieszkańców do dojazdów do Wrocławia koleją. - Taki środek transportu zdecydowanie skraca podróż - mówi burmistrz Siechnic Milan Ušák.
Projekt udało się zrealizować dzięki środkom unijnym (10 mln zł.). W Siechnicach powstało 90 miejsc parkingowych, a w Św. Katarzynie 70. Są też stanowiska ze stacją ładującą dla aut elektrycznych.
Gmina nie chce jednak na tym poprzestać. - W przyszłorocznym budżecie zostaną zarezerwowane środki na dalszą rozbudowę parkingu w Siechnicach - zapewnia burmistrz.
Na nowym parkingu powstanie kolejnych 60 miejsc.
Komentarze (11)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~124242021-11-24 11:49:55 z adresu IP: (195.205.xxx.xxx)
Odpowiedz
12 minut jeśli wg przyjedzie pociąg...
zgłoś do moderacji
~Lira2021-11-23 14:19:09 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
– Kolej jest regionalna, sieć jest państwowa, kolej regionalną prowadzi samorząd województwa. Myśmy to już ustalili, według mnie, tą uchwałą, że zarząd województwa ma być liderem tego projektu i ma on wspólnie z samorządowcami realizować to oczywiście z ich udziałem finansowym, ale do tego jest potrzebny jasny dla wszystkich model rozdzielenia kosztów tego przedsięwzięcia – podkreśla Marek Skorupa, Koalicja Obywatelska.
– Mówiąc o kolei aglomeracyjnej i uruchomieniu Dworca Świebodzkiego, konieczna jest współpraca. Współpraca samorządu oraz miasta i ona powinna absolutnie być. Ja bym chciała, żeby jak najszybciej pojawiły się pociągi na Dworcu Świebodzkim, bo jak wiemy, to właśnie kolej staje się alternatywą i ona stanie się za chwilę alternatywą do zatkanego Wrocławia, a Wrocław już obecnie się zatyka i coraz ciężej się po nim poruszamy, więc musi powstać dobra kolej aglomeracyjna. Dla mnie takimi przykładami jest Zurych i Berlin. Wiemy jak to funkcjonuje, znowu mamy dobre praktyki za granicą także podpytajmy tych liderów i czerpmy z tych wzorców – mówi Magdalena Piasecka, Nowoczesna Plus.
Radni sejmiku podczas październikowej sesji jednogłośnie przyjęli uchwałę o podjęciu działań na rzecz stworzenia kolei aglomeracyjnej wokół największych miast regionu.
~Maria Rybka2021-11-23 10:58:46 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Polityka przedstawicieli mieszkańców w organach władz Gminy Siechnice wydaje się słuszna. Widać mieszkańcy dokonali dobrego wyboru burmistrza. Jednak z perspektywy Europy to wciąż nie jest transport zrównoważony, ani realna odpowiedź na ocieplenie klimatu i zieloną politykę. Za wzór samorządom Dolnego Śląska niewątpliwie powinno służyć rozwiązanie z wielkim sukcesem wdrożone w Dolinie Bobru. Samorządy Doliny Bobru, przy wydatnym wsparciu swoich mieszkańców, postawili na transport ekologiczny i bezpieczny. Oprócz znacznej poprawy życia mieszkańców do przepięknej Doliny Bobru zaczęło też napływać mnóstwo bogatych turystów z Niemiec, zachwyconych nowoczesnymi rozwiązaniami transportowymi na prawdziwie europejskim poziomie. Ostatnim elementem do wdrożenia pozostaje CYKLOSTRADA DOLNOŚLĄSKA od odcinku od Jeleniej Góry do granicy z Województwem Lubuskim. Idzie gładko, grunt już dawno i solidnie przygotowany, wkrótce będzie kładziony asfalt. Na sam koniec pozostanie skoordynowanie z Lwówecką Koleją Konną, ale to bardzo elastyczny przewoźnik, który bardzo dobrze dba o renomę kurortu Lwówek.
~beri2021-11-23 13:06:20 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
a kto będzie sprzatał po koniach?
~wrocławianin2021-11-23 10:30:04 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Zamiast 50 minut w korkach - 12 minut w pociągu. A $utryk torpeduje Wrocławska Kolej Aglomeracyjną.
~Łukasz2021-11-23 21:40:07 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Sutryk wraz z akcją miasto i tumw działa na dużą niekorzyść kolei.
~beri2021-11-23 13:07:38 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Tramwaje dwusystemowe – Wrocław
Kolej aglomeracyjną we Wrocławiu zamierzają utworzyć władze wojewódzkie. Jednak przedstawiciele miasta są wobec tych planów nieufni. Do tego stopnia, że stawiają marszałkowi ultimatum: jeżeli w ciągu dwóch lat taka kolej nie powstanie, to magistrat wprowadzi tramwaje dwusystemowe, czyli takie które pojadą po torach tramwajowych i kolejowych. Projekt jest na liście rezerwowej w kolejce po pieniądze z UE na lata 2014-2020 – informuje „Gazeta Wrocławska”.
Urząd Marszałkowski wciąż jednak nie ustalił szczegółów dotyczących harmonogramu uruchamiania kolei aglomeracyjnej. Władze województwa podkreślają w tym względzie konieczność współpracy z gminą Wrocław. Ta deklaruje, że chce współpracy, ale na konkretne decyzje daje marszałkowi dwa lata. Inaczej zacznie wdrażać w życie alternatywny projekt, czyli tramwaj dwusystemowy. Zaletą takiego pojazdu jest możliwość jazdy zarówno po torach tramwajowych, jak i kolejowych. Zwłaszcza, że ich rozstaw jest taki sam.
Projekt znajduje się na liście rezerwowej wśród zadań do realizacji współfinansowanych ze środków unijnych do 2020 roku. Wrocław oszacował, że przedsięwzięcie pochłonie aż 412 mln zł, z czego 285 mln zł pokryje UE.
~prezes LKK2021-11-23 08:46:54 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Uwaga, w związku z gwałtownym rozwojem naszej spółki (po fuzji z monopolem i kioskiem ruchu) poszukujemy nowych pracowników. Wynagrodzenie miesięczne składa się z kilku części, w tym: worka ziemniaków, koszyka suszonych grzybów leśnych i kilograma kasztanów. W święta na firmowej wigilii pojawi się największy lwówecki rarytas: knysza milicka (z karpiem zamiast kotleta). Wszyscy pracownicy LKK objęci są opieką dentystyczną przez naszego zakładowego kowala. Niezły pakiet, co? Zapraszamy!
~Rzecznik LKK2021-11-23 08:34:46 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Lwówek Śląski pozdrawia Siechnice i siechniczan (oraz siechniczanki :-)). Zapraszamy do naszego pięknego miasta nad Bobrem! Też mamy tu węzły przesiadkowe - z furmanek na rowery, albo odwrotnie. Nasze nowoczesne parkingi przy tychże węzłach posiadają liczne boksy dla koni wyprzęgniętych z furmanek, można też (odpłatnie) korzystać z krytych stajni. Dbamy o zwierzęta - tutaj lubi się i szanuje się konie. Zadaszone wiaty rowerowe dopełniają infrastruktury (dbamy nie tylko o żywe rumaki, ale także o jednoślady naszych mieszkańców i turystów!).
~beri2021-11-23 13:09:20 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
A ile etatów do obróbki stajni, sprzatania trasy konnej, miejsc karmienia koni?
~tomek2021-11-23 08:06:25 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
90 miejsc - ponoć do Wrocławia wjeźdża 240 tyś pojazdów to jakaś kropla w morzu potrzeb - Jacku S. musisz coś z tym zrobić
Zobacz także