Trója z plusem dla Wrocławia od cyklistów
Joanna Jaros, BM |
Utworzono: 2021-10-03 10:10 | Zmodyfikowano: 2021-10-03 10:11
archiwum Radia Wrocław
Najgorzej oceniono bezpieczeństwo cyklistów na drogach dzielonych razem z samochodami. Daniel Chojnacki, oficer rowerowy mówi że z tym akurat niewiele da się zrobić.
Mateusz Nowakowski z Akcji Miasto ma jednak radę:
Badanie klimatu rowerowego zostało przeprowadzone przez Europejską Federację Cyklistów.
Komentarze (12)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~fachowiec2021-10-03 22:50:55 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Odpowiedz
Żeby ci cykliści chociaż korzystali z infrastruktury którą się dla nich tworzy za grube miliony. Ścieżki rowerowe są praktycznie wszędzie a oni i tak wolą lecieć chodnikiem, w czym brylują kurierzy rozważący jedzenie.
zgłoś do moderacji
~stopakcjomiastozie2021-10-03 20:44:00 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Pała dla redaktora za wybieranie do artykułu "eksperta" z akcji miasto. Brak wiedzy, brak edukacji, roszczeniowa postawa.
Wrocław jest miastem w którym potrzeby rowerzystów są dobrze docenione a infrastruktura jest tworzona nadmiarowo i z brakiem poszanowania dla transportu szynowego oraz autobusów.
~pieszy2021-10-03 20:38:53 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Dutkiewicz traktował ścieżki rowerowe po macoszemu. Sutryk je rozbudowuje. Co jakiś czas powstaje kolejny trakt rowerowy. To dobrze! Przez to jest bezpieczniej dla rowerzystów i pieszych.
~Żenada2021-10-03 20:53:42 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Tylko dla rowerzytów napewno nie pieszych bo chodniki są zabierane pod budowę ścieżek rowerowych po któcych jeżdżą szybko roweżyści i hulajnogi. Czasami chodnik został tak zwężony że matka idąc za rączkę z dzieckiem nie mieści się na nim i musi iść ścieżką rowerową. Więć nie gadaj głupot że zwiększyło się bezpieczeństwo pieszych. Są jeszcze inni jak samochody którymi wciąż porusza się najwięcej wrocławian i komunikacja miejska a tu bezpieczeństwo się drastycznie zmniejszyło na skutek zwężania pasów czelem wydzielenia ścieżek rowerowcych. Zyskali tylko i wyłacznie młodzi i sprawni którzy jeżdżą rowerami i hulajnogami. Reszta ma przez nich przerypane.
~Wero2021-10-03 20:44:31 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Zwłaszcza Poniatowskiego i Jedności - zabrano pasy dla pojazdów samochodowych na rzecz 2 szerokich ścieżek rowerowych . Teraz samochody jeżdżą trasą tramwajową .Rowerzyści z przyzwyczajenia po chodniku i przystankach
~4++2021-10-03 15:58:33 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Jak dla mnie 4+ . Jeżdżę rowerem i samochodem. Klimat dobry, dróg coraz więcej. Rowerzyści korzystajcie ze ścieżek , bo to dla nas te drogi i bezpieczniej .
~Agap2021-10-03 15:45:11 z adresu IP: (188.47.xxx.xxx)
A mnie wkurza sytuacja gdy po jednej stronie ulicy jest ścieżka rowerowa. Zbudowana kosztem pasów zieleni, miejsc parkingowych , chodnika itp. a rowerzyści pomykają strona ulicy ta bez ścieżki! No to gdzie pieszy ma czuć się bezpiecznie?!
~wowka54r.2021-10-03 18:01:16 z adresu IP: (185.135.xxx.xxx)
A mnie wkurzyło jak obok mojego samochodu jechał cyklista a metr w prawo miał ścieżkę rowerową! To było w zeszłym tygodniu na ulicy Hubskiej.
~Wero2021-10-03 14:41:27 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
A dwója dla Ratusza i oficerów pieszych i rowerowych. Brakuje e-hulajnogowego , deskorolkowego, monocyklowego.
Jazda po ulicy wymaga inteligencji - widać nie jest wymagana , a skutki kolizji są opłakane a i tragiczne.
Jakoś Ratusz Wrocławia - nie bierze wzorców z miast europejskich.
~wowka54r.2021-10-04 06:19:52 z adresu IP: (185.135.xxx.xxx)
Wero rozwiązaniem jest bloczek mandatowy. No niestety.
~Wero2021-10-03 20:52:54 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ale Ratusz ma swoje służby miejskie odpowiedzialne za bezpieczeństwo. Widzą co się dzieje, liczne apele mieszkańców. Rowerzyści - zwłaszcza dostawcy rowerowi pizzy - jeżdżą jakby to był Bangladesz - jak tylko się da pojechać rowerem .Kurierzy rowerowi nie stosują się do żadnych zasad zdrowego rozsądku na ulicach, chodnikach, trawnikach, przejściach dla pieszych, skrzyżowaniach - nie uznają świateł - może daltoniści. E-hulajnogowcy to już inna kasta.
Więc kto ma wpływ na poprawę tej sytuacji?
~wowka54r.2021-10-03 17:58:48 z adresu IP: (185.135.xxx.xxx)
To nie ratusz a ludzie! Ludzie!!! 99,8% cyklistów przejeżdża przez przejścia dla pieszych bez kontroli sytuacji. Skoro kodeks i pouczanie nie odnosi skutku czas na karanie! Pytanie zasadnicze - czy nas uczą tylko kary finansowe?
Zobacz także