Trója z plusem dla Wrocławia od cyklistów

Joanna Jaros, BM | Utworzono: 2021-10-03 10:10 | Zmodyfikowano: 2021-10-03 10:11
Trója z plusem dla Wrocławia od cyklistów - archiwum Radia Wrocław
archiwum Radia Wrocław

Najgorzej oceniono bezpieczeństwo cyklistów na drogach dzielonych razem z samochodami. Daniel Chojnacki, oficer rowerowy mówi że z tym akurat niewiele da się zrobić.

Mateusz Nowakowski z Akcji Miasto ma jednak radę:

Badanie klimatu rowerowego zostało przeprowadzone przez Europejską Federację Cyklistów.


Komentarze (12)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~fachowiec2021-10-03 22:50:55 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Żeby ci cykliści chociaż korzystali z infrastruktury którą się dla nich tworzy za grube miliony. Ścieżki rowerowe są praktycznie wszędzie a oni i tak wolą lecieć chodnikiem, w czym brylują kurierzy rozważący jedzenie.
~stopakcjomiastozie2021-10-03 20:44:00 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Pała dla redaktora za wybieranie do artykułu "eksperta" z akcji miasto. Brak wiedzy, brak edukacji, roszczeniowa postawa. Wrocław jest miastem w którym potrzeby rowerzystów są dobrze docenione a infrastruktura jest tworzona nadmiarowo i z brakiem poszanowania dla transportu szynowego oraz autobusów.
~pieszy2021-10-03 20:38:53 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Dutkiewicz traktował ścieżki rowerowe po macoszemu. Sutryk je rozbudowuje. Co jakiś czas powstaje kolejny trakt rowerowy. To dobrze! Przez to jest bezpieczniej dla rowerzystów i pieszych.
~Żenada2021-10-03 20:53:42 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Tylko dla rowerzytów napewno nie pieszych bo chodniki są zabierane pod budowę ścieżek rowerowych po któcych jeżdżą szybko roweżyści i hulajnogi. Czasami chodnik został tak zwężony że matka idąc za rączkę z dzieckiem nie mieści się na nim i musi iść ścieżką rowerową. Więć nie gadaj głupot że zwiększyło się bezpieczeństwo pieszych. Są jeszcze inni jak samochody którymi wciąż porusza się najwięcej wrocławian i komunikacja miejska a tu bezpieczeństwo się drastycznie zmniejszyło na skutek zwężania pasów czelem wydzielenia ścieżek rowerowcych. Zyskali tylko i wyłacznie młodzi i sprawni którzy jeżdżą rowerami i hulajnogami. Reszta ma przez nich przerypane.
~Wero2021-10-03 20:44:31 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Zwłaszcza Poniatowskiego i Jedności - zabrano pasy dla pojazdów samochodowych na rzecz 2 szerokich ścieżek rowerowych . Teraz samochody jeżdżą trasą tramwajową .Rowerzyści z przyzwyczajenia po chodniku i przystankach
~4++2021-10-03 15:58:33 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Jak dla mnie 4+ . Jeżdżę rowerem i samochodem. Klimat dobry, dróg coraz więcej. Rowerzyści korzystajcie ze ścieżek , bo to dla nas te drogi i bezpieczniej .
~Agap2021-10-03 15:45:11 z adresu IP: (188.47.xxx.xxx)
A mnie wkurza sytuacja gdy po jednej stronie ulicy jest ścieżka rowerowa. Zbudowana kosztem pasów zieleni, miejsc parkingowych , chodnika itp. a rowerzyści pomykają strona ulicy ta bez ścieżki! No to gdzie pieszy ma czuć się bezpiecznie?!
~wowka54r.2021-10-03 18:01:16 z adresu IP: (185.135.xxx.xxx)
A mnie wkurzyło jak obok mojego samochodu jechał cyklista a metr w prawo miał ścieżkę rowerową! To było w zeszłym tygodniu na ulicy Hubskiej.
~Wero2021-10-03 14:41:27 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
A dwója dla Ratusza i oficerów pieszych i rowerowych. Brakuje e-hulajnogowego , deskorolkowego, monocyklowego. Jazda po ulicy wymaga inteligencji - widać nie jest wymagana , a skutki kolizji są opłakane a i tragiczne. Jakoś Ratusz Wrocławia - nie bierze wzorców z miast europejskich.
~wowka54r.2021-10-04 06:19:52 z adresu IP: (185.135.xxx.xxx)
Wero rozwiązaniem jest bloczek mandatowy. No niestety.
~Wero2021-10-03 20:52:54 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ale Ratusz ma swoje służby miejskie odpowiedzialne za bezpieczeństwo. Widzą co się dzieje, liczne apele mieszkańców. Rowerzyści - zwłaszcza dostawcy rowerowi pizzy - jeżdżą jakby to był Bangladesz - jak tylko się da pojechać rowerem .Kurierzy rowerowi nie stosują się do żadnych zasad zdrowego rozsądku na ulicach, chodnikach, trawnikach, przejściach dla pieszych, skrzyżowaniach - nie uznają świateł - może daltoniści. E-hulajnogowcy to już inna kasta. Więc kto ma wpływ na poprawę tej sytuacji?
~wowka54r.2021-10-03 17:58:48 z adresu IP: (185.135.xxx.xxx)
To nie ratusz a ludzie! Ludzie!!! 99,8% cyklistów przejeżdża przez przejścia dla pieszych bez kontroli sytuacji. Skoro kodeks i pouczanie nie odnosi skutku czas na karanie! Pytanie zasadnicze - czy nas uczą tylko kary finansowe?