Wrocławianie, to dopiero początek korków. W sobotę ruszają cztery inwestycje MPK
Prace u zbiegu ulic Kazimierza Wielkiego, Widok i Szewskiej MPK zacznie od wymiany skrzyżowania torów.
– To jedno z ważniejszych miejsc na naszej komunikacyjnej mapie, w bezpośrednim sąsiedztwie Rynku, przez które przebiegają bardzo popularne wśród mieszkańców i turystów linie tramwajowe łączące np. zachód ze wschodem Wrocławia. Dlatego jest to inwestycja tak ważna dla całego miasta – zwraca uwagę prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder.
W tym czasie tramwaje linii 6 i 7 w stronę pętli Kowale i Poświętne od Renomy pojadą przez Podwale, koło Narodowego Forum Muzyki i ul. Kazimierza Wielkiego do Szewskiej. Linia 15 do Poświętnego będzie kursowała przez pl. Legionów, ul. Sądową, Krupniczą, Kazimierza Wielkiego i Szewską, a linia 4 – w obie strony ulicą Piłsudskiego, Małachowskiego, Pułaskiego do pl. Społecznego. Pierwszy etap prac potrwa około miesiąca.
W listopadzie – po przerwie związanej z dniem Wszystkich Świętych i koniecznością zachowania pełnej przejezdności dla tramwajów dowożących wrocławian na cmentarze – torowcy zajmą się kolejnym etapem: wymianą rozjazdu i fragmentu torów na ul. Widok. Pozwala on skręcać tramwajom jadącym od opery w stronę przystanku „Świdnicka” lub jechać prosto w ul. Szewską.
MPK, w ramach całej inwestycji, oprócz szyn i rozjazdów wymieni także zabudowę i konstrukcję nawierzchni w miejscach, w których przez tory tramwajowe przejeżdżają auta.
W ciągu al. Hallera MPK rozpocznie aż trzy istotne inwestycje.
Pierwsza z nich to kontynuacja zielonego torowiska na odcinku od skrzyżowania z ul. Mielecką do ul. Powstańców Śląskich, o którego urządzenie w tym miejscu prosili mieszkańcy. Mowa o ponad 1500 metrach toru pojedynczego (około 750 metrów dwutorowej trasy).
– Wymienimy tam podkłady, szyny, wyremontujemy przejścia dla pieszych. Zielone torowisko będzie cichsze w eksploatacji niż dotychczasowe, wykonane w tradycyjny sposób – mówi prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder. Ponadto trawa na torach służy środowisku – gromadzi ona bowiem wodę i sprzyja walce z tzw. miejskimi wyspami ciepła.
W czasie prowadzonych prac tramwaje będą kursować objazdami – linie 20 i 70 od ul. Powstańców Śląskich do pętli Krzyki, a linia 74 od ul. Grabiszyńskiej do Oporowa. Wzdłuż alei Hallera uruchomiona zostanie autobusowa linia zastępcza 720.
Przewoźnik wykorzysta ten czas, aby zająć się jeszcze dwoma inwestycjami w tym miejscu: wymianą rozjazdów od strony ul. Powstańców Śląskich i od strony ul. Grabiszyńskiej. Będą one wyposażone w nowe, zdalnie sterowane zwrotnice z systemem ogrzewania i odwodnienia. Dzięki temu przewoźnik ograniczy ryzyko awarii i zwiększy niezawodność komunikacji tramwajowej w tej części miasta.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.