Tiry rozjeżdżają ich miejscowość. "Służby już nie reagują na zgłoszenia"
fot. Aleksander Ogrodnik
Mieszkańcy mówią wprost: Jesteśmy bezradni, bo służby na zgłoszenia w zasadzie już nie reagują:
Mieszkańcy przekonują, że jedyny ratunek dla Sadkowa to budowa autostrady A4 w nowym śladzie - ale już wiadomo, że trasa będzie przebiegać w tym samym miejscu.
ZOBACZ KONIECZNIE: A4 nie zmieni swojego przebiegu. Wiemy, jaki wariant został wybrany
Po interwencji Radia Wrocław kontrole, jak zapewnia rzecznik ITD Mariusz Kaczmarz, mają się w Sadkowi pojawić:
Sprawie - dodaje Paweł Noga z Komendy Miejskiej Policji we Wrocławiu - przyjrzy się też drogówka. Jeżeli to nie pomoże, mieszkańcy zapowiadają protesty i blokadę drogi.
Komentarze (8)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Kret2021-09-22 14:51:54 z adresu IP: (78.11.xxx.xxx)
Odpowiedz
Znów ten Sadków , jak nie krowy to tiry....Pewnie to zmowa Hedro Farms z firmami transportowymi ;)
zgłoś do moderacji
~MpE2021-10-03 20:08:47 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Tak, znów Sadków.
Niestety będąc mieszkańcami tej miejscowości, w ostatnich dniach a nawet i tygodniach borykamy się z olbrzymim natężeniem ruchu na naszej wojewódzkiej 347. A to wypadek, a to prace drogowe. CODZIENNIE. Nie wyobrażam sobie przechodzić tej gehenny długimi latami. Tutaj nie są respektowane limity prędkości, tak samo jak tiry wjeżdżają mimo obowiązujących zakazów. Proszę przyjechać i się przekonać. A dowie się pan przez co przechodzimy.
~elCamrato2021-09-22 12:49:18 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Nie prawda, że A4 nie zmieni śladu, bo na tym odcinku decyzji jeszcze nie ma. Po co w kółko wypisujecie bzdury? Wprowadzacie tylko ludzi błąd.
~xx22021-09-21 19:07:01 z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
państwo teoretyczne. służby nie dzialaja. sady tez. wiec wszelkie łamanie prawa jest bezkarne.
~Alta2021-09-21 17:52:45 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
PRAWO CO DNIA
Rzeczpospolita 27-28 XI. 1999 ( 277)
Rewizja Nadzwyczajna Czy zakaz jest dozwolony
Nocne przejazdy Tirów przez Sochaczew
Rzecznik praw obywatelskich twierdzi, że Rada Miejska w Sochaczewie miała prawo zakazać przejazdów tirów nocami przez miasto. Zaskarżył rewizją nadzwyczajną wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego, który ocenił taki zakaz jako sprzeczny z prawem. Poprzedziły go głośne protesty mieszkańców przeciwko masowemu ruchowi ciężkich pojazdów przez centrum miasta.
Sochaczewianie żądają budowy obwodnicy, która wyprowadziłaby samochody poza miasto, a dopóki jej nie będzie - przynajmniej doraźnego ograniczenia ruchu, zwłaszcza Tirów jadących tędy tranzytem. W czerwcu minionego roku Rada Miejska podjęła uchwałę w sprawie ograniczenia w Sochaczewie ruchu pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 10 t w godzinach od 22.00 do 6.00. Miesiąc później uchwałę unieważnił wojewoda skierniewicki, zarzucając, że Radą przekroczyła swoje kompetencje. Należą bowiem do niej jedynie sprawy z zakresu organizacji ruchu na drogach gminnych, podczas gdy drogi, ,tranzytowe przebiegające, przez Sochaczew, są drogami krajowymi i zarządzanie ruchem na nich należy do wojewody.
Burmistrz Sochaczewa zaskarżył to rozstrzygnięcie do NSA. Jednakże w kwietniu tego roku NSA - Ośrodek Zamiejscowy w Łodzi oddalił skargę, gdyż uznał, że wojewoda trafnie ocenił, uchwałę jako sprzeczną z prawem i prawidłowo stwierdził jej nieważność.
Natomiast rzecznik praw obywatelskich dostrzegł w wyroku NSA „rażące naruszenie prawa, skutkujące negatywnie w sferze praw i wolności obywatelskich, gwarantowanych w konstytucji" Zgodnie z nią organa samorządu ustanawiają akty prawa miejscowego obowiązujące na obszarze ich działania. Również ustawa o ochronie i kształtowaniu środowiska przewiduje możliwość wprowadzenia na podstawie przepisów gminnych ograniczeń dla środków transportu i komunikacji, jeżeli stwarzają one uciążliwości dla środowiska powodując hałas i wibrację. Zdaniem prof. Adama Zielińskiego uchwała RM w Sochaczewie stanowi właśnie akt prawa miejscowego, a podstawę do jej podjęcia dała konstytucja oraz ustawa o ochronie środowiska. D.FR.
Obwodnica w Sochaczewie została zrealizowana
~Kasik2021-09-21 09:54:01 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
"Sluzby nie reaguja" bandyci sa zajeci sciganiem ludzi bez kagancow to dla nich latwy chleb dusza ludzi i dostaja nagrody
Kompromitacja to za malo powiedziane
~Leon2021-09-21 08:47:02 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Tiry na tory! Rozjeżdżają nasz kraj, niszcząc drogi, jadą z zachodu na wschód i z powrotem, płacą grosze, a w większości jadą po darmowych drogach. My mamy koleiny i smog a przewoźnicy zyski.
~Alta2021-09-21 19:46:21 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Przygotować się do wypełnienia zobowiązań unijnej strategii transportowej - z tzw. „Białej Księgi Transportu”. Zgodnie z nią, do 2030 roku 30% drogowego transportu towarów na odległościach większych niż 300 km należy przenieść na inne środki transportu, np. transport wodny lub kolej, zaś do 2050 r. powinno to być ponad 50% tego typu transportu. Ponadto zgodnie z tą strategią porty w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i w Świnoujściu powinny mieć połączenie ze swoim zapleczem poprzez transport śródlądowy. Tak jak mają je inne główne porty europejskie.
Zobacz także