Kolejne miliony z wrocławskiego budżetu trafią na konto MPK

PP | Utworzono: 2021-09-16 07:30 | Zmodyfikowano: 2021-09-16 07:30
Kolejne miliony z wrocławskiego budżetu trafią na konto MPK - fot. Patrycja Dzwonkowska
fot. Patrycja Dzwonkowska

Prezes MPK Krzysztof Balawejder tłumaczy, że te pieniądze pozwolą na realizację ważnych inwestycji.

Spółka modernizuje nie tylko skody, ale także tramwaje marki Protram, a dokładniej chodzi o model Wras 205. W sumie 43 takie pojazdy odzyskają swój dawny blask. W ostatnich latach wymieniono także autobusy. Na ulicach Wrocławia jeździ już 200 nowych pojazdów.

Dokapitalizowanie spółki będzie możliwe, kiedy zgodę na to wyrażą dzisiaj miejscy radni. Skarbnik miasta Marcin Urban tłumaczy, dlaczego miasto chce przekazać spółce dodatkowe pieniądze.

Plany magistratu krytykuje opozycyjny radny Robert Grzechnik.

Spółka w najbliższych latach na zakup nowych tramwajów oraz modernizacje dwóch zajezdni planuje przeznaczyć blisko 500 mln zł. Pieniądze będą pochodziły z emisji obligacji.


Komentarze (10)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~rei2021-09-17 17:43:14 z adresu IP: (5.60.xxx.xxx)
Ciekawe opinie poniżej. Nie ma inwestycji - źle bo głośno itd. Są inwestycje źle bo wydawane pieniądze. Sensu brak. To jest komunikacja zbiorowa - trzeba się na nią zbiorowo składać by działała dobrze a jej brak bądź kiepskie działanie to zwiększenie magakorków w gigakorki i totalny paraliż miasta.
~Znowu ten Grzechnik!2021-09-16 15:52:51 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ale muszą w Sutrykowcy chłopa nie lubić. Za każdym razem jeździ po nich jak po łysej kobyle. I słusznie, Może coś im do głowy wejdzie w końcu.
~Skoro chcecie 2021-09-16 13:58:46 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
mieć wszystko nowoczesne to płaćcie, jak za zboże. Skoro uważacie, że to wstyd jeździć 10-letnimi tramwajami i autobusami to słono płaćcie. Po Krakowie mogą jeździć stare i zabytkowe tramwaje - we Wrocławiu nie. Więc mówi się trudno.
~Obligacje :-)2021-09-16 12:58:22 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
To miasto istnieje tylko teoretycznie, stosownie do poziomu zarządzania.
~Martinez 2021-09-16 12:24:25 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
To dla dobra pasazerów i mieszkańców. Ciekawe czemu Grzechnik krytykuje. On się tylko cieszy jak Kaczor o spółka zabierają samorządom.
~Wnikliwy obserwator2021-09-16 12:07:42 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Jakiś milion złotych jako prezes MPK zdążył już zarobić Krzysztof Balawejder, a zajął to stanowisko niecałe 2,5 roku temu.
~Wrocek2021-09-16 12:00:28 z adresu IP: (83.15.xxx.xxx)
Niech Pan Miłośnik Kotów znowu podniesie ceny biletów. Proponuję 20 zł za przejazd.
~Redol2021-09-16 09:00:34 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
A co z cichymi przejazdami tramwajów w mieście - tak jak jest na zachodzie? Tam tramwaje nie tarabanią kiepskimi podtorzami
~Tomek2021-09-16 08:38:32 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Sytuacja spółki MPK jest super tak samo jak MPWIK i innych spółek miejskich potrzebujemy tylko zastrzyku gotówki do podatników i wtedy będzie jeszcze lepsza. Proszę spróbować przejechać z Krzyków na Psie Pole lub ze wschodu na zachód komunikacją publiczną to wtedy Państwo zrozumieją dlaczego Wrocławianie nie jeżdżą MPK. Zamiast wykorzystać AOW do wożenia ludzi to co jest standardem w krajach zachodu na które Wrocław się powołuje to MPK w dalszym ciągu wszystkich pasażerów wozi przez środek miasta - gdzie tutaj logika?.
~Wrocek2021-09-16 12:06:15 z adresu IP: (83.15.xxx.xxx)
W MPWiK jest dobra sytuacja skoro ostatnio Miasto wypłaciło sobie 77 mln. zł dywidendy z naszych opłat za wodę, na których nie powinno zarabiać.