We Wrocławiu powstają kolejne parkingi park&ride, ale czy zdają egzamin?

MC | Utworzono: 2021-09-09 14:10 | Zmodyfikowano: 2021-09-09 14:11
We Wrocławiu powstają kolejne parkingi park&ride, ale czy zdają egzamin? - ot. archiwum RW
ot. archiwum RW

Wrocław chce ograniczyć ruch samochodowy w centrum miasta. Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji opowiada, że ku końcowi zmierzają prace z rozbudową parkingu w pobliżu stacji kolejowej Wrocław Psie Pole. Powstało kolejnych 38 miejsc parkingowych.

Kolejny parking powstaje także na Klecinie. Tam zaplanowano blisko 70 miejsc postojowych. Kolejny punkt stanie na Osobowicach, ale Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji tłumaczy, że to nie koniec.

Zapytaliśmy mieszkańców Wrocławia, czy według nich parkingi te zdają egzamin.

W przyszłości ma powstać także jeden z większych tego typu parkingów w mieście, przy planowanej pętli tramwajowej na Swojczycach.


Komentarze (8)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Janek2021-09-09 20:42:35 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Park and ride powinny być we wszystkich miejscowość gdzie jest kolej 30-40km od Wrocławia + do tego węzły przesiadkowe łączące autobus kolej i tramwaj. Ale do tego trzeba ludzi z wizją a nie mistrzów z magistratu i marszałka
~rafka2021-09-10 11:09:03 z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
Nie ma możliwości prawnych, aby gmina inwestowała poza swoim obszarem. Najsensowniej, gdyby robiło to PKP w ramach remontów stacji kolejowych, ponieważ zaróno są beneficjentami (zyskują klientów), jak i mają najczęściej teren. Poza tym, choć prawdą jest, że P&R największy sens mają poza granicami miasta, to wewnątrz też mają uzasadnienie. I dobrze, że są budowane przez miasto przy pętlach tramwajowych i stacjach kolejowych.
~fachowiec2021-09-09 19:37:24 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Na Świeradowskiej obłożenie parkingu P&R nigdy nie przekroczyło 30%. Zresztą nic dziwnego: najpierw i tak trzeba tam skądś dojechać i autem a potem trzeba jeszcze wjechać przez często zepsuty szlaban. Więc zamiast zostawiać auto, płacić za bilety i kwitnąć na przystanku można spokojnie dojechać tym autem do celu.
~Waldi2021-09-09 17:16:06 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Mało osób korzysta z park&ride i wcale się nie dziwię skoro taki autobus i tak tkwi w korkach identycznie jak samochód, autobusy w szczycie nie trzymają się rozkładów , ostatnio widziałem trzy 113 jeden za drugim, podobnie inne linie, po dwa trzy na raz jadą a wcześniej prawie godzinę nic, miasto ma w poważaniu głębokim tworzenie nowych dróg i udrażnianie istniejących, za to pozwalać deweloperom budować masowo i wszędzie to nie ma problemu. A później zdziwieni że ludzie z nowych budynków też chcą gdzieś dojechać zamiast siedzieć w swoim nabytku. Urzędnicy udają ślepych i powiem tak: lepiej już było, teraz będzie coraz gorzej. Władze i urzędnicy do wymiany moim zdaniem.
~rafka2021-09-10 11:03:35 z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
Wszystkie parkingi P&R we Wrocławiu budowane są przy pętlach tramwajowych lub stacjach kolejowych. Przy trasach autobusowych nie mają one sensu (chyba, że wydzielonych z ruchu ogólnego).
~Ściema2021-09-09 15:22:39 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Byłem ostatnio na takim parkingu na Kuźnikach. Wg danych ze strony miasta parking tylko dla posiadaczy urban card ze szlabanami. Pojachałem tam. Szlabany były otwarte. Parking zarośnięty. Mało samochodów. Mało miejsc parkingowych. Widać że mało osób z niego korzysta. Nikomu nie chce się przsaidać do komunikacji miejsckiej i tracić na to czasu. Miasto chce zmusić mieszkańców do czegoś czego oni nie chcą. Apropo na parkingu jest mało miejsc. Spokojnie możnaby sobić trzy razy tyle bo jest miejsce i nie stawiać szlabanów bo jak ktoś nie jeździ co dziennie komunikacją miejską to już nie może tam stanąć ? Totalny bez sens. Wszystkiego się w tym mieście zabrania. Niedługo nieda się tu żyć.
~rafka2021-09-10 11:01:51 z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
1) zrobienie większej liczby miejsc na tym parkingu wiązałoby się z wycinką drzew 2) skoro miejsca postojowe obecne nie są w tej lokalizacji wykorzystywane nie ma sensu wydawać pieniędzy na kolejne; dopiero po zapełnieniu tego parkingu można myśleć o kolejnej inwestycji
~Edi2021-09-09 15:50:54 z adresu IP: (89.73.xxx.xxx)
Kierowcy nie chcą lub nie potrafią zrozumieć, że za kółkiem w swoich puszkach są niemile widzianymi uczestnikami ruchu w mieście (persona non grata). "...Najistotniejszym celem na najbliższe lata jest przełamanie obecnej niekorzystnej wzrostowej tendencji udziału ruchu samochodów. Wskaźnik motoryzacji nie będzie stanowił podstawy wymiarowania i dostosowywania rozwiązań drogowych do rosnących potrzeb zmotoryzowanych. Przewiduje się ograniczanie roli samochodu, szczególnie w centrum miasta..." Więcej w chwale Nr XLVIII/1169/13 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 19 września 2013 r. w sprawie Wrocławskiej polityki mobilności.