Linia 285, czyli przez błoto do pociągu?

GN | Utworzono: 2021-09-08 12:13 | Zmodyfikowano: 2021-09-08 12:14
Linia 285, czyli przez błoto do pociągu? - fot. Aleksander Ogrodnik (zdjęcie ze stacji Marcinowice)
fot. Aleksander Ogrodnik (zdjęcie ze stacji Marcinowice)

Linia kolejowa 285 z Wrocławia do Świdnicy i Sobótki ruszyć ma pod koniec tego roku. Perony już stoją, a na torach trwają ostatnie szlify. W grudniu mieszkańcy zyskają dogodny i ekologiczny środek transportu, którym z łatwością dostaną się do szkół czy pracy. Łatwo może jednak nie być dostać się na same perony. Kolejarze wprawdzie zadbają o infrastrukturę okołokolejową, ale jak tłumaczy Radosław Śledziński z PKP PLK tylko w granicach terenów kolejowych:

“Będą między innymi wiaty, ławki i pochylnie, przewidziano także stojaki rowerowe. Ewentualna budowa dodatkowych chodników, dróg dojazdowych lub parkingów, poza terenem kolejowym, leży w gestii samorządów” - tłumaczy Radosław Śledziński.

Do peronów dojście więc będzie utrudnione, a zostawienie samochodu i przesiadka, przynajmniej do czasu budowy dróg i parkingów przez samorządy, niemożliwa.

“Wszystkim podróżnym, także osobom mającym trudności z poruszaniem się, zapewniony zostanie dogodne dojście do pociągów w obrębie rewitalizowanych przystanków. Dojścia do wszystkich przebudowanych peronów będą prowadzić do istniejących dróg lub do chodników publicznych, za utrzymanie których odpowiadają samorządy.” - przekonuje Śledziński.

W wielu miejscach niestety takie drogi lub chodniki są w bardzo złym stanie, a często nawet ich nie ma.


Komentarze (84)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Mieszkaniec Kobierzyc2021-10-10 17:31:41 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Mieszkańcy Kobierzyc i innych miejscowości na trasie linii 285 już nie mogą się doczekać uruchomienia połączeń do Wrocławia. To wspaniała możliwość na szybką komunikację z miastem. Natomiast to forum zdominowane jest przez wpisy jednej osoby tylko pod różnymi nikami, która najzwyczajniej w świecie nie ma pojęcia co pisze.
~Matka Marcinka2021-09-09 21:28:10 z adresu IP: (110.9.xxx.xxx)
Sens ma tylko reaktywacja linii do Lwówka, Karpacza i Kowar. Po jakichś Sobótkach, Jedlinach, Zagórzach i innych uStroniach nikt nie będzie jeździł pociągiem. Te linie zaorać a szyny sprzedać na złom. Nie chcemy najazdu wieśniaków z Ws iocławia!
~Matka Marcinka2021-09-09 21:27:53 z adresu IP: (110.9.xxx.xxx)
Strach myśleć co będzie się działo na przecięciu linii z ul. Zwycięską i ile razy dziennie pociąg będzie musiał awaryjnie hamować przez pojazdy stojące w korku do świateł na torach albo skręcające z Karkonoskiej w stronę Ołtaszyna. Do ilu niebezpiecznych sytuacji będzie dochodzić na Ołtaszyńskiej. Południowy Wrocław czeka kompletny paraliż komunikacyjny powodowany przez zamykanie przejazdów na tragicznie już zakorkowanych ul. Buforowej, ul. Zwycięskiej i ul. Borowskiej. Linia do Sobótki przy takiej rozbudowie osiedli w tej części miasta nie ma sensu - przed wojną były tam wyłącznie pola uprawne, działki i domki jednorodzinne, a dziś są tam jedne z najszybciej rozbudowujących się osiedli mieszkaniowych Wrocławia oraz główne trasy komunikacyjne dla podmiejskich sypialni typu Wysoka, Ślęza, Iwiny. Reaktywacja kolei do Sobótki to poroniony pomysł!
~Matka Marcinka2021-09-09 21:27:35 z adresu IP: (110.9.xxx.xxx)
Ktos usilnie próbuje robić z małego Wrocławia metropolie i na sile stworzyć z Wrocławia węzeł kolejowy i tzw linie metropolitalna gdzie może przez krótki czas będzie obliczenie pasażerów A potem prawdopodobnie kilka osób w pociagach
~Matka Marcinka2021-09-09 21:27:17 z adresu IP: (110.9.xxx.xxx)
Kolej na Sobótkę sparaliżuje już totalnie południe wroclawia. Ruch od A4 na buforowej zwężony na jeden pas przez de bilny buspas totalnie w tamtym miejscu niepotrzebny, nieudolnie przebudowana grota Roweckiego ( zwężona ze względu na brak pieniędzy na wykup działki pod jednym domem i barakiem BOLT - oficjalnie brak zgody na przebudowę wiaduktu przez PKP) do tego mistrzostwo świata czyli ulica zwycięska ( jeden pas z rondem na wysoką i biurowcami) zakorkowana nawet w niedzielę o 22. Na tych trzech ulicach co 20 min ma być zamykany dodatkowo przejazd. Jakże ważna ta linia Wrocław- Sobótka skoro dla przejazdu pół Wrocławia będzie sparaliżowane.
~Matka Marcinka2021-09-09 13:10:52 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
A nie wiecie, kiedy następne dożynki wiejskie we Lwówku?
~soutys Smrobudki2021-09-09 21:26:45 z adresu IP: (110.9.xxx.xxx)
W Sobótce natomiast mieszkańcy zbierają podpisy- ludzie chcą żeby rozebrać resztki tej linii bo wszyscy chcą asflatowej ścieżki rowerowej na Ślężę.
~Adolf Warski2021-09-09 11:59:42 z adresu IP: (223.132.xxx.xxx)
Ruch na Wrocławiu Głównym nie jest taki wcale wielki jak szermują zwłaszcza miłośnicy "kolejek", zwłaszcza KD, na portalu "infokolej. pl". Wczoraj przeprowadziłem zwiad taktyczny (przyjechałem w tym celu do Wrocka). I wygląda to następująco. Pociąg KD 13:35 do Krotoszyna wykazywał pewne zapełnienie ale nie więcej niż 5% (powiedzmy że to sukces w dzisiejszych czasach). PR 13:40 do Kędzierzyna pusty (wogóle ta relacja na Opole na wszystkich kursach wykazuje bardzo małe zapełnienie, co zwłaszcza mnie bardzo to dziwi). KD 13:43 do Lubania (Śląskiego - by nie mylić z Lublinem) zupełnie pusty, chyba że jakiś pacjent na gape schował się we WC... KD 13:47 do Trzebnicy Centralnej - j. w. KD 13:50 do Jelcza po orzechy laskowe - raptem paru pacjentów. Nie chciało mi się nawet podejść na słynny peron VI by sprawdzić rejs KD 15:36 do Bielawy Zach. gdyż uznałem że szkoda zelówek na ten odległy peron. PR 14:04 do Ścinawy - nawet nie zorientowałem się że wogóle jedzie, taki pusty. PR 14:04 do Kędzierzyna - znowu null. 14:17 KD "Chełmiec" do Jeleniej Góry - i tu zaskoczenie. Zabrakło nawet miejsc stojących w 45WE, czyli sukces! (a jeszcze było wielu spóznialskich i pojazd odjechał trochę po czasie). IC "Piast" 14:19 do Gdyni - o dziwo w jednym wagonie II klasy nawet 10% pacjentów, w sumie ok. 12 podróżnych. PR 14:19 do Międzylesia - puściutki. KD 14:24 do Lubina - oczekiwało na podstawienie składu ok. 5 osób. KD 14:27 do Rawicza .10%. PR 14:37 do Kluczborka - pacjentów z lupą szukać, nie wiem jak zarobili na prąd do Nadodrza a co dalej ??? KD 14:41 do Zgorzelca - nuuuda, odjechał z samą drużyną konduktorską na pokładzie. PR 14:44 do Jelcza - nuuuda. W tym momencie zrobiłem sobie dłuższą pauzę na kawkę by nie oglądać tego obrazu nędzy i rozpaczy. Dalej. KD 15:43 do Wałbrzycha Miasto - o dziwo na 31WE z Jelcza - prawie pełen oprócz jednego wolnego przedziału w tylnej części. I zamiast z peronu V to z nr II. A w tabeli przyjazdu figuruje jako przyjazd 15:10 z Jelcza nr 67859 na peron nr III a odjazd z peronu V jako nr 69281 więc z Jelcza przyjeżdża chyba jako pociąg - widmo. KD 15:59 do Trzebnicy Centralnej - centralnie pusto. PR 16:00 do Opola - po co to jedzie wogóle ??? PR 16:14 do Łodzi aż Kaliskiej - j.w. Tak więc reasumując, zanim coś się beknie o potrzebie, zwłaszcza reaktywacji kolejek powiatowych wokół Wrocławia czy wręcz wąsko - torowych, pobiegajcie troche po peronach bo inaczej z Was beka. Wasz Dobry Wujek Adolf
~hołota z Wrocławia2021-09-09 11:59:21 z adresu IP: (223.132.xxx.xxx)
Pociągów do Sobótki nawet sami mieszkańcy nie chcą, gdyż niszczą wszystko to co zrobiła firma budowlana podczas remontu torów. Wpiszcie w Google: "Kradną części maszyn i niszczą sprzęt. Złodzieje i wandale prawdziwą plagą dla remontujących linię kolejową" lub "Tak powstaje linia kolejowa Wrocław - Sobótka. Kiedy pojawią się tu pociągi?" i przeczytajcie w tekście akapit "Most nad Ślęza dopiero wyremontowany, a już zniszczony!". Szkoda publicznych pieniędzy na remont linii, która będzie stale niszczona przez wandali z Wrocławia i okolic.
~Głos z Biskupina2021-09-09 11:59:05 z adresu IP: (223.132.xxx.xxx)
Kolej na Sobótkę sparaliżuje już totalnie południe wroclawia. Ruch od A4 na buforowej zwężony na jeden pas przez de bilny buspas totalnie w tamtym miejscu niepotrzebny, nieudolnie przebudowana grota Roweckiego ( zwężona ze względu na brak pieniędzy na wykup działki pod jednym domem i barakiem BOLT - oficjalnie brak zgody na przebudowę wiaduktu przez PKP) do tego mistrzostwo świata czyli ulica zwycięska ( jeden pas z rondem na wysoką i biurowcami) zakorkowana nawet w niedzielę o 22. Na tych trzech ulicach co 20 min ma być zamykany dodatkowo przejazd. Jakże ważna ta linia Wrocław- Sobótka skoro dla przejazdu pół Wrocławia będzie sparaliżowane.
~bekacz z tramwaju2021-09-09 11:58:37 z adresu IP: (223.132.xxx.xxx)
Strach myśleć co będzie się działo na przecięciu linii z ul. Zwycięską i ile razy dziennie pociąg będzie musiał awaryjnie hamować przez pojazdy stojące w korku do świateł na torach albo skręcające z Karkonoskiej w stronę Ołtaszyna. Do ilu niebezpiecznych sytuacji będzie dochodzić na Ołtaszyńskiej. Południowy Wrocław czeka kompletny paraliż komunikacyjny powodowany przez zamykanie przejazdów na tragicznie już zakorkowanych ul. Buforowej, ul. Zwycięskiej i ul. Borowskiej. Linia do Sobótki przy takiej rozbudowie osiedli w tej części miasta nie ma sensu - przed wojną były tam wyłącznie pola uprawne, działki i domki jednorodzinne, a dziś są tam jedne z najszybciej rozbudowujących się osiedli mieszkaniowych Wrocławia oraz główne trasy komunikacyjne dla podmiejskich sypialni typu Wysoka, Ślęza, Iwiny. Reaktywacja kolei do Sobótki to poroniony pomysł!
~Wiesława z Sobótki2021-09-09 11:56:49 z adresu IP: (126.88.xxx.xxx)
Niestety w obecnym kształcie infrastruktury linia Wrocław - Sobótka to poroniony pomysł. Pociąg zablokuje zwycięska grota Roweckiego buforowa uniemożliwi wykonanie lini tramwajowej na jagodno a będzie nim jechać kilka osob dziennie. Ten beznadziejny pomysł w tym kształcie to pozostałość po byłym marszałku Michalaku jeśli się nie mylę
~Tomek Janiszewski2021-09-09 11:56:34 z adresu IP: (126.88.xxx.xxx)
Ja się pytam, jaki jest target pasażerski na linie kolejowa Wrocław-sobótka przez wojszyce oltaszyn buforowa ??? To nie będzie żadna alternatywa dla autobusu wjezdzajacego karkonowska. Ten pociąg zanim dojedzie z partynic na główny minie z 20 min. Czy mamy jakieś zakłady atrakcyjne miejsca pracy na tej trasie ??? Czy ten pociąg ma zebrać ludzi do pracy do Wrocławia obwożąc ich przez pół miasta ??? Grota już stoi zwycięska to bubel za który ktoś powinien siedzieć buforowa z dwoma pasami do skrętu na brochow z buspasem ( ta ulica jest dojazdem do Wrocław wschodni a4 i wow) czy wy wstydu nie macie ??? Jeszcze tu pusty pociag wstawiacie ???
~Adolf Warski2021-09-09 11:56:09 z adresu IP: (126.88.xxx.xxx)
czy oni sami będą płacić za utrzymanie tej linii do Sobótki czy zapłacimy my wszyscy ? bo jak ja mam płacić na kolej z której nie będę korzystał to się nie zgadzam - zrobić ścieżki rowerowe !! no chyba że oni chcą to wyremontować za państwowe nasze pieniądze a potem odkupić za przysłowiową złotówkę i odsprzedać niemcom za miliony euro - coś jest na rzeczy że pchają ten temat w mediach - coś chcą ugrać i chyba nie chodzi jak zwykle o pieniądze - może jacyś dziennikarze śledczy się temu przyglądną kto stoi za tymi ludźmi bo pasjonaci to oni raczej nie są ..
~koza z Kozanowa2021-09-09 11:55:56 z adresu IP: (126.88.xxx.xxx)
Torów do Sobótki nie ma i długo nie będzie ale będzie nowy przystanek Bareja do kwadratu gdzie mózg i pisiory z kwiatami dla dudy, dno,
~Styt2021-10-16 18:40:08 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Ta kolej to projekt P0. Tylko nie było "piniędzy". Lemingu
~busiarz2021-09-09 11:54:34 z adresu IP: (138.64.xxx.xxx)
Torów na trasie do Sobótki, nie ma. Nie istnieją ! Fragmenty gdzie są, są nie zdatne dla pociągów, szybkich pociągów. a cenę budowy tej lini, kupię 4 autokary i będę woził ludzi z PKS i PKP bezpośrednio na Ślężę. Zarobi na tym jeszcze mój syn i jego syn.
~Wrocławianin2021-09-09 11:54:19 z adresu IP: (138.64.xxx.xxx)
Panie Sutryk - podaj sens ...wyliczenia , ekonomię tej inwestycji ! Nie porównuj Warszawy i tamtych tras kolejowych z naszym zapyziałym Wrocławiem. W tej cenie lepiej zbudować drogę do gór. Od Karpacza do Szklarskiej, rozładuje ruch a walory widokowe będą konkurować z Alpami. Kolej do Sobótki to idiotyzm. Trasy rowerowe tak, i autobus szybki z pominięciem wioch. Prostoz Wro do na Ślężę, dwa przytanki, BP i Orlen.
~Kamil Styrna2021-09-09 11:53:21 z adresu IP: (138.64.xxx.xxx)
To są te tory czy mają je i tak rozebrać. Jak napisałem, jutro przejadę autem po torowisku. Wątpię czy film się zmieści do zamieszczenia. Będę nagrywał fragmentami. To i tak nie zmieni mojego zdania. Kolej to Sobótki to marnotrawstwo pieniędzy podatników. ! Ciekawe ile wagonó zawróci na dworcu PKP w Sobótce ? Chyba cały skład Orient Ekspresu :D Żegnam do jutra, do relacji z trasy.
~Pasażer2021-09-09 11:52:36 z adresu IP: (138.64.xxx.xxx)
Przy tej ilości przystanków do Sobótki będzie się jechać pociągiem min. godzinę. Za długo, szybciej autobusem, samochodem.
~p0lak wszystko spartoli2021-09-09 11:22:03 z adresu IP: (195.254.xxx.xxx)
dzis widziałem jak beton lali na grota na peronie grucha po jednej stronie leja po drugiej, komedia. Koparka bierze na łyche beton jak zupe do chochli i torami zatrzymujac ruch przez grota i tak co 30sek wte i w te
~kto?2021-09-09 11:55:38 z adresu IP: (126.88.xxx.xxx)
Kto będzie do tego dokładał ? Zróbcie ścieżkę dla pieszych i rowerów do Sobótki. Sukces będzie większy niż kolej !
~rafka2021-09-09 11:13:29 z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
"Pociąg do SOBÓTKI to będzie wspaniała sprawa. Na pewno będziemy często korzystali. Lubimy spacery na Ślężę i wycieczki rowerowe w przepiękną Dolinę Bobru." Tyle, że Bóbr jest dobre kilkadziesiąt kilometrów na zachód o Ślęży. Nie chodzi przypadkiem o Dolinę Bystrzycy? A co do tezy, że linia do Sobótki to sztos - pełna zgoda.
~obręcz2021-09-09 11:52:16 z adresu IP: (138.64.xxx.xxx)
A czy miłośnicy poniosą konsekwencje kiedy okaże się że do jazdy tymi bzdurnymi pociągami do Sobótki nie będzie chętnych? Przypominam że busy i autobusy latają co kilkanaście minut w tych kierunkach, a przystanek w Sobótce jest na samym dole i potem i tak trzeba przesiadać się do busów jeżdżących dalej kompletna głupota i marnowanie pieniędzy. A ile osób dziennie skorzystało by z bezpiecznych ścieżek poprowadzonych po torowiskach. Niech miłośnicy wsiądą na rower i przejadą się DK5 do Sobótki zobaczą jakie to niebezpieczne.
~rafka2021-09-09 11:09:38 z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
Stawiam dolary przeciw orzechom, że na zdjęciu widać brak chodnika na terenie kolejowym, a nie gminnym. I to jest standardowa sytuacja, a nie ta, o której mówi rzecznik. Procedury kolejowe są takie, że jeśli gmina chce wybudować chodnik na terenie kolejowym, to ma nie tylko za niego zapłacić, ale jeszcze bezterminowo dzierżawić ten teren, bo dla PKP dojście od peronu nie jest "funkcją kolejową".
~obręcz2021-09-09 11:52:59 z adresu IP: (138.64.xxx.xxx)
A czy miłośnicy poniosą konsekwencje kiedy okaże się że do jazdy tymi bzdurnymi pociągami do Sobótki nie będzie chętnych? Przypominam że busy i autobusy latają co kilkanaście minut w tych kierunkach, a przystanek w Sobótce jest na samym dole i potem i tak trzeba przesiadać się do busów jeżdżących dalej kompletna głupota i marnowanie pieniędzy. A ile osób dziennie skorzystało by z bezpiecznych ścieżek poprowadzonych po torowiskach. Niech miłośnicy wsiądą na rower i przejadą się DK5 do Sobótki zobaczą jakie to niebezpieczne.
~Natalia Wrocław2021-09-09 07:25:22 z adresu IP: (5.62.xxx.xxx)
Pociąg do SOBÓTKI to będzie wspaniała sprawa. Na pewno będziemy często korzystali. Lubimy spacery na Ślężę i wycieczki rowerowe w przepiękną Dolinę Bobru.
~Zdzich z UMWD2021-09-09 11:53:56 z adresu IP: (138.64.xxx.xxx)
A czy miłośnicy poniosą konsekwencje kiedy okaże się że do jazdy tymi bzdurnymi pociągami do Sobótki nie będzie chętnych? Przypominam że busy i autobusy latają co kilkanaście minut w tych kierunkach, a przystanek w Sobótce jest na samym dole i potem i tak trzeba przesiadać się do busów jeżdżących dalej kompletna głupota i marnowanie pieniędzy. A ile osób dziennie skorzystało by z bezpiecznych ścieżek poprowadzonych po torowiskach. Niech miłośnicy wsiądą na rower i przejadą się DK5 do Sobótki zobaczą jakie to niebezpieczne.
~hołota z Wrocławia2021-09-09 04:14:38 z adresu IP: (223.132.xxx.xxx)
Pociągów do Sobótki nawet sami mieszkańcy nie chcą, gdyż niszczą wszystko to co zrobiła firma budowlana podczas remontu torów. Wpiszcie w Google: "Kradną części maszyn i niszczą sprzęt. Złodzieje i wandale prawdziwą plagą dla remontujących linię kolejową" lub "Tak powstaje linia kolejowa Wrocław - Sobótka. Kiedy pojawią się tu pociągi?" i przeczytajcie w tekście akapit "Most nad Ślęza dopiero wyremontowany, a już zniszczony!". Szkoda publicznych pieniędzy na remont linii, która będzie stale niszczona przez wandali z Wrocławia i okolic.
~klocławianka2021-09-09 04:13:57 z adresu IP: (223.132.xxx.xxx)
Niech wyremontują linie do Karpacza, Kowar, Lwówka. To są linie turystyczne na których można liczyć na duży ruch. Po co pociągi w wygwizdowach typu Sobótka czy Świeradów gdzie psy d... szczekają? Wydają publiczną kasę ale niech przy tym jeszcze myślą!
~Panicz z Warszawy2021-09-09 04:13:11 z adresu IP: (223.132.xxx.xxx)
Jakiemuś wrocławiaczkowi znów żal cztery litery ściska. Weście się barany ogarnijcie! Podniecacie się tym co było 1,5 wieku temu. Wrocław był wtedy wiochą. Nie możecie się pogodzić z tym że Lwówek stał się miastem dużo bardziej atrakcyjnym niż jakiś Wrocław, z którego wszyscy uciekają - wy tylko umiecie się historią zasłaniać i pisać durne komentarze a sam osobiście znam osoby które pouciekały z waszych wielkich metropoli...
~obsrany Wsiocław2021-09-09 04:12:26 z adresu IP: (223.132.xxx.xxx)
"Czzarrna Lissta Dolnośląskich Mikkoli" tam nazwisko wrocłaawskiego trrolla.
~Lwóweckie Koleje Konne2021-09-09 02:52:08 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Knysza lwówecka i filmik YouTube ,,pozdrowienia z lwówka’’
~obsrany Wsiocław2021-09-09 04:12:00 z adresu IP: (223.132.xxx.xxx)
"Czzarrna Lissta Dolnośląskich Mikkoli" tam twojje nazwisko wrocłaawski trrollu.
~wieśniak z Wsiocławia2021-09-09 00:28:23 z adresu IP: (178.69.xxx.xxx)
Kolej do Sobótki to kolejne miliony wrzucone w błoto, w mojej ocenie nietrafiony i kosztowny pomysł garstki osób. A może by tak wykorzystać skąd inąd piękną widokowo trasę na drogę rowerową i trasę biegową, na którą jest zapotrzebowanie. Sens mają, owszem, pociągi do Lwówka przez słynny most i do Karpacza, tam zawsze można liczyć na turystów a i mieszkańcy też pewnie skorzystają. Taki linie należy reaktywować. Pozdrawiam i życzę logiki w myśleniu i planowaniu iwestycji. Zapytajcie Państwo mieszkańców o potrzeby i oczekiwania, zamiast uszczęśliwiać na na siłę.
~pasożyty!2021-09-09 00:26:21 z adresu IP: (126.88.xxx.xxx)
Prawda jest taka, że Wrocław chce mieć kolejkę miejską praktycznie za friko. A konkretnie na koszt UMWD i pasażerów KD/PR spoza Wrocławia, którzy kupują bilety kolejowe. Kwota 18 mln zł jakiej od Wrocławia oczekują KD/PR to grosze w porównaniu z tym ile na transport kolejowy wydaje Warszawa (SKM, WKD, KM) ponad 300 mln zł. Sutryk na kolej żałuje, ale pieniądze na lewackie pi...ły oraz na gigantyczne pensje miejskich urzędników są. Irytuje mnie uległość KD/UMWD względem wrocławskiego Ratusza. Najpierw wzięli Sutryka do rady nadzorczej KD, płacąc mu za to kilka tysięcy zł miesięcznie. Teraz KD proponują, cytuję: "Miasto Wrocław uzyskuje uprawnienia współorganizatora kolei. Ma prawo współdecydowania o ilości przejazdów i zatrzymań na stacjach w obrębie miasta". Czyli to urzędnicy Sutryka mają decydować o tym, czy ja jadąc pociągiem KD ze Zgorzelca do Wrocławia będę mogła wysiąść w Leśnicy czy na Nowym Dworze. Absurd! Reszta Dolnoślązaków kupuje normalnie bilety w KD i Polregio mimo że też płaci podatki w dolnośląskim. I ta kasa wpływa do budżetu przewoźników. Wrocław chciałby, aby swoich mieszkańców Ci przewoźnicy wozili najlepiej za Free. Pasożytnictwo pierwszej wody. A prawda jest taka, ze w kasie Wrocławia pustki. Wrocław to największy pasożyt Dolnego Śląska!
~Qń z Pastuchowa2021-09-09 00:25:02 z adresu IP: (138.64.xxx.xxx)
Reszta Dolnoślązaków kupuje normalnie bilety w KD i Polregio mimo że też płaci podatki w dolnośląskim. I ta kasa wpływa do budżetu przewoźników. Wrocław chciałby, aby swoich mieszkańców Ci przewoźnicy wozili najlepiej za Free. Pasożytnictwo pierwszej wody. A prawda jest taka, ze w kasie Wrocławia pustki.
~świdniczanin2021-09-09 00:24:44 z adresu IP: (138.64.xxx.xxx)
Taaa, udało się od 'gupiej unii' wyrwać dotacje, to na siłe tworzy się przedsięwzięcia, by dać zarobić znajomym królika. Głupota totalna ta linia do Sobótki, po pierwszej fali euforii, składy będą jeździć - z braku pasażerów - coraz rzadziej. Nieopłacalna głupawka.
~ale wieś! Fuj!2021-09-09 00:22:16 z adresu IP: (14.3.xxx.xxx)
"Robią kupy na podłogę, kradną deski sedesowe. To przez nich toalety na dworcu zamknięto". Gdzie ten zafajdany dworzec? Oczywiście we Ws iocławiu! Zapraszam do ciekawej lektury. Takie są skutki sprzedaży knysz na dworcach, które przed podróżą trzeba wys rać. xD
~soutys Smrobudki2021-09-09 00:21:40 z adresu IP: (14.3.xxx.xxx)
Sens ma tylko reaktywacja linii do Lwówka, Karpacza i Kowar. Po jakichś Sobótkach, Jedlinach, Zagórzach i innych uStroniach nikt nie będzie jeździł pociągiem. Te linie zaorać a szyny sprzedać na złom. Nie chcemy najazdu wieśniaków z Ws iocławia!
~moose2021-09-09 00:21:26 z adresu IP: (14.3.xxx.xxx)
Oczywiście - to jest początek drogi do odbudowy linii ale te 200 mln zł to nie cała linia 285. Także to jakieś 20 km i to bez większych budowli inżynieryjnych po drodze, rzekłbym - ewidentnie przeszacowane. O tym jakie koszty w perspektywie 10 lat wiązałyby się z uruchomieniem sensownie ułożonego rozkładu (np. 12 par) i jego utrzymaniem mógłbym popełnić tu spory wykład, ale zostawiłbym sobie tę przyjemność na spotkanie przy piwku. Generalnie - nie wszystkie linie powinny być odtwarzane, takie mam zdanie. Kolej to cholernie droga zabawka. Tak to niestety zostało prawnie przez lobbystów i nieudaczników załatwione. Lepiej reaktywować linie do Kowar i Karpacza (duży ruch turystyczny).
~MacGyver_742021-09-09 00:24:12 z adresu IP: (138.64.xxx.xxx)
Taki właśnie odcinek miałem na myśli, co podałem. W artykule była jeszcze mowa o Jedlinie - może chodzi o dojazd do kamieniołomu? Dochodzi wtedy koszt remontu tunelu. Co do zasadności uruchamiania niektórych linii to w pełni się z tobą zgadzam.
~taka prawda2021-09-09 00:21:05 z adresu IP: (14.3.xxx.xxx)
Pociągów do Sobótki nawet sami mieszkańcy nie chcą, gdyż niszczą wszystko to co zrobiła firma budowlana podczas remontu torów. Wpiszcie w Google: "Kradną części maszyn i niszczą sprzęt. Złodzieje i wandale prawdziwą plagą dla remontujących linię kolejową" lub "Tak powstaje linia kolejowa Wrocław - Sobótka. Kiedy pojawią się tu pociągi?" i przeczytajcie w tekście akapit "Most nad Ślęza dopiero wyremontowany, a już zniszczony!". Szkoda publicznych pieniędzy na remont linii, która będzie stale niszczona przez wandali z Wrocławia i okolic.
~hołota z Wrocławia2021-09-09 00:19:29 z adresu IP: (223.132.xxx.xxx)
do Sobótki to już raczej nie będzie linii , jest kompletnie zdemolowana przez miejscowych. Nadziei nie ma - nasi lokalni mieszkańcy w temacie kolei mają prosty plan działania , najpierw demolka a później rewitalizacja. Na samym końcu znowu kradzież i rozbiórka. Za nieboszczki II Rzeczypospolitej tak było za Bugiem i tak też pozostało u zabużańskich wsiurów we Wrocławiu i okolicach.
~mieszkaniec Wro2021-09-09 00:19:15 z adresu IP: (223.132.xxx.xxx)
Ktos usilnie próbuje robić z małego Wrocławia metropolie i na sile stworzyć z Wrocławia węzeł kolejowy i tzw linie metropolitalna gdzie może przez krótki czas będzie obliczenie pasażerów A potem prawdopodobnie kilka osób w pociagach
~Mateusz Lalka2021-09-09 00:18:59 z adresu IP: (223.132.xxx.xxx)
Kolej na Sobótkę sparaliżuje już totalnie południe wroclawia. Ruch od A4 na buforowej zwężony na jeden pas przez de bilny buspas totalnie w tamtym miejscu niepotrzebny, nieudolnie przebudowana grota Roweckiego ( zwężona ze względu na brak pieniędzy na wykup działki pod jednym domem i barakiem BOLT - oficjalnie brak zgody na przebudowę wiaduktu przez PKP) do tego mistrzostwo świata czyli ulica zwycięska ( jeden pas z rondem na wysoką i biurowcami) zakorkowana nawet w niedzielę o 22. Na tych trzech ulicach co 20 min ma być zamykany dodatkowo przejazd. Jakże ważna ta linia Wrocław- Sobótka skoro dla przejazdu pół Wrocławia będzie sparaliżowane.
~Kamil Cywicki2021-09-09 00:17:40 z adresu IP: (223.132.xxx.xxx)
Strach myśleć co będzie się działo na przecięciu linii z ul. Zwycięską i ile razy dziennie pociąg będzie musiał awaryjnie hamować przez pojazdy stojące w korku do świateł na torach albo skręcające z Karkonoskiej w stronę Ołtaszyna. Do ilu niebezpiecznych sytuacji będzie dochodzić na Ołtaszyńskiej. Południowy Wrocław czeka kompletny paraliż komunikacyjny powodowany przez zamykanie przejazdów na tragicznie już zakorkowanych ul. Buforowej, ul. Zwycięskiej i ul. Borowskiej. Linia do Sobótki przy takiej rozbudowie osiedli w tej części miasta nie ma sensu - przed wojną były tam wyłącznie pola uprawne, działki i domki jednorodzinne, a dziś są tam jedne z najszybciej rozbudowujących się osiedli mieszkaniowych Wrocławia oraz główne trasy komunikacyjne dla podmiejskich sypialni typu Wysoka, Ślęza, Iwiny. Reaktywacja kolei do Sobótki to poroniony pomysł!
~Adolf Warski2021-09-09 00:16:51 z adresu IP: (60.137.xxx.xxx)
Ruch na Wrocławiu Głównym nie jest taki wcale wielki jak szermują zwłaszcza miłośnicy "kolejek", zwłaszcza KD, na portalu "infokolej. pl". Wczoraj przeprowadziłem zwiad taktyczny (przyjechałem w tym celu do Wrocka). I wygląda to następująco. Pociąg KD 13:35 do Krotoszyna wykazywał pewne zapełnienie ale nie więcej niż 5% (powiedzmy że to sukces w dzisiejszych czasach). PR 13:40 do Kędzierzyna pusty (wogóle ta relacja na Opole na wszystkich kursach wykazuje bardzo małe zapełnienie, co zwłaszcza mnie bardzo to dziwi). KD 13:43 do Lubania (Śląskiego - by nie mylić z Lublinem) zupełnie pusty, chyba że jakiś pacjent na gape schował się we WC... KD 13:47 do Trzebnicy Centralnej - j. w. KD 13:50 do Jelcza po orzechy laskowe - raptem paru pacjentów. Nie chciało mi się nawet podejść na słynny peron VI by sprawdzić rejs KD 15:36 do Bielawy Zach. gdyż uznałem że szkoda zelówek na ten odległy peron. PR 14:04 do Ścinawy - nawet nie zorientowałem się że wogóle jedzie, taki pusty. PR 14:04 do Kędzierzyna - znowu null. 14:17 KD "Chełmiec" do Jeleniej Góry - i tu zaskoczenie. Zabrakło nawet miejsc stojących w 45WE, czyli sukces! (a jeszcze było wielu spóznialskich i pojazd odjechał trochę po czasie). IC "Piast" 14:19 do Gdyni - o dziwo w jednym wagonie II klasy nawet 10% pacjentów, w sumie ok. 12 podróżnych. PR 14:19 do Międzylesia - puściutki. KD 14:24 do Lubina - oczekiwało na podstawienie składu ok. 5 osób. KD 14:27 do Rawicza .10%. PR 14:37 do Kluczborka - pacjentów z lupą szukać, nie wiem jak zarobili na prąd do Nadodrza a co dalej ??? KD 14:41 do Zgorzelca - nuuuda, odjechał z samą drużyną konduktorską na pokładzie. PR 14:44 do Jelcza - nuuuda. W tym momencie zrobiłem sobie dłuższą pauzę na kawkę by nie oglądać tego obrazu nędzy i rozpaczy. Dalej. KD 15:43 do Wałbrzycha Miasto - o dziwo na 31WE z Jelcza - prawie pełen oprócz jednego wolnego przedziału w tylnej części. I zamiast z peronu V to z nr II. A w tabeli przyjazdu figuruje jako przyjazd 15:10 z Jelcza nr 67859 na peron nr III a odjazd z peronu V jako nr 69281 więc z Jelcza przyjeżdża chyba jako pociąg - widmo. KD 15:59 do Trzebnicy Centralnej - centralnie pusto. PR 16:00 do Opola - po co to jedzie wogóle ??? PR 16:14 do Łodzi aż Kaliskiej - j.w. Tak więc reasumując, zanim coś się beknie o potrzebie, zwłaszcza reaktywacji kolejek powiatowych wokół Wrocławia czy wręcz wąsko - torowych, pobiegajcie troche po peronach bo inaczej z Was beka. Wasz Dobry Wujek Adolf
~złomiarz z Grabi Szyna2021-09-09 00:16:30 z adresu IP: (60.137.xxx.xxx)
A w Sobótce praca wre, właśnie tory robią się. Jeden tor? Nie! Cztery tory!!! Do sołtysa wprost obory. U sołtysa bimber dają, wszystkie wsiury się zjeżdżają. Jest promocja za złotówkę, Super! Zostanie na wódkę.
~Paweł z forum Sudety2021-09-09 00:16:12 z adresu IP: (60.137.xxx.xxx)
Niestety w obecnym kształcie infrastruktury linia Wrocław - Sobótka to poroniony pomysł. Pociąg zablokuje zwycięska grota Roweckiego buforowa uniemożliwi wykonanie lini tramwajowej na jagodno a będzie nim jechać kilka osob dziennie. Ten beznadziejny pomysł w tym kształcie to pozostałość po byłym marszałku Michalaku jeśli się nie mylę
~Wrocławianin2021-09-09 00:15:54 z adresu IP: (60.137.xxx.xxx)
Ja się pytam, jaki jest target pasażerski na linie kolejowa Wrocław-sobótka przez wojszyce oltaszyn buforowa ??? To nie będzie żadna alternatywa dla autobusu wjezdzajacego karkonowska. Ten pociąg zanim dojedzie z partynic na główny minie z 20 min. Czy mamy jakieś zakłady atrakcyjne miejsca pracy na tej trasie ??? Czy ten pociąg ma zebrać ludzi do pracy do Wrocławia obwożąc ich przez pół miasta ??? Grota już stoi zwycięska to bubel za który ktoś powinien siedzieć buforowa z dwoma pasami do skrętu na brochow z buspasem ( ta ulica jest dojazdem do Wrocław wschodni a4 i wow) czy wy wstydu nie macie ??? Jeszcze tu pusty pociag wstawiacie ???
~Alojzy Krzywonos2021-09-09 00:15:07 z adresu IP: (60.137.xxx.xxx)
czy oni sami będą płacić za utrzymanie tej linii do Sobótki czy zapłacimy my wszyscy ? bo jak ja mam płacić na kolej z której nie będę korzystał to się nie zgadzam - zrobić ścieżki rowerowe !! no chyba że oni chcą to wyremontować za państwowe nasze pieniądze a potem odkupić za przysłowiową złotówkę i odsprzedać niemcom za miliony euro - coś jest na rzeczy że pchają ten temat w mediach - coś chcą ugrać i chyba nie chodzi jak zwykle o pieniądze - może jacyś dziennikarze śledczy się temu przyglądną kto stoi za tymi ludźmi bo pasjonaci to oni raczej nie są ..
~Adolf Warski2021-09-09 00:13:58 z adresu IP: (60.137.xxx.xxx)
To są te tory czy mają je i tak rozebrać. Jak napisałem, jutro przejadę autem po torowisku. Wątpię czy film się zmieści do zamieszczenia. Będę nagrywał fragmentami. To i tak nie zmieni mojego zdania. Kolej to Sobótki to marnotrawstwo pieniędzy podatników. ! Ciekawe ile wagonó zawróci na dworcu PKP w Sobótce ? Chyba cały skład Orient Ekspresu :D Żegnam do jutra, do relacji z trasy.
~wieprz ze Świniar2021-09-09 00:09:39 z adresu IP: (118.104.xxx.xxx)
Tymczasem na Świniarach już budują nowoczesne centrum przesiadkowe. Mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.
~Głos z Jagodna2021-09-09 00:08:25 z adresu IP: (118.104.xxx.xxx)
Składy będą kilkanaście razy dziennie niemal ocierały się o pobliskie domy mieszkalne, których nabudowano, gdy tory rdzewiały nieużywane. Teraz pociągi do Sobótki stanowić będą ogromne niebezpieczeństwo dla zwierzyny, ale i ludności, w tym dzieci, np. chcącym przekraczać ul. Agrestową do szkoły. Szykuje się niezły horror.
~wasabi co smrodem wabi2021-09-09 00:08:08 z adresu IP: (118.104.xxx.xxx)
Priorytetem powinne być miejsca z twardymi danymi o potencjalnych pasażerach. Zarówno Lwówek jak i Park Krajobrazowy Doliny Bobru takie dane posiada. Poprzedni spis powszechny pokazał, że większość podróżnych ze Srebrnej Góry jeździ do Wałbrzycha. Krytykowanie władz za fakt dostosowania planów modernizacji do realnych udokumentowanych potrzeb a nie do schematów jest kuriozalne.
~Jacek Kaźmierczak2021-09-09 00:07:41 z adresu IP: (118.104.xxx.xxx)
U nas we Wrocławiu też nastąpiły duże zmiany w komunikacji miejskiej. W związku z licznymi głosami mieszkańców na wrocławskich portalach (głównie "Gazecie Wrocławskiej", ale nie tylko), że pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne, prezydent miasta Jacek Sutryk rozpoczął likwidację kolei miejskiej we Wrocławiu. Na początku zlikwidowano możliwość przejazdu pociągami na Urbancard ale to dopiero początek. To wspaniałe mieć takiego prezydenta, który wsłuch uje się w głosy mieszkańców i zgodnie z nimi działa. Super sprawa, i tak nikogo we Wrocławiu nie stać na bilety kolejowe a teraz będzie więcej taboru na linie regionalne (głównie w okolicach Jeleniej Góry, gdzie mieszkańcy bardzo chętnie jeżdżą pociągami i jest też mnóstwo turystów). A wrocławianie sobie poradzą, Zdzichu z Sołtysowic już pucuje konia i dryndę, a na Świniarach właśnie budują nowoczesne centrum przesiadkowe, na którym mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.
~Pan Wrocław2021-09-09 00:07:29 z adresu IP: (118.104.xxx.xxx)
Koniec końców - oczywiście w Warszawie kończą kolejną estakadę, gdzie indziej też się sporo dzieje, a we Wrocławiu cieszymy się z tego że po latach nie będzie błota na Świniarach...
~kolej STOP!2021-09-09 00:05:13 z adresu IP: (118.104.xxx.xxx)
Głąby chcieliście obniżek i wszystkiego za darmo to macie !!!!! Jest ścisk i duchota bez klimatyzacji bo jest mniej kursów i trzeba oszczędzać bo Wrocławianie chcieli za darmo. No to zamknąć mordy i jechać jak bydło w ciężarówce .
~Głos z Kobierzyc2021-09-09 00:03:26 z adresu IP: (182.20.xxx.xxx)
W Kobierzycach jest zdewastowany dworzec kolejowy który ciekawostka miał podziemne przejścia na perony.Gadanie i nic z tego nie będzie to wielka ściema. Na ciul wiadukt jak nie ma torowiska mosty kolejowe od dziesiątek lat nie konserwowane to będzie po trzeba dziesiątki milionów złotych. Gadanie dla frajerów, psu na budę potrzebna ta linia do Sobótki.
~Jakub Bartz2021-09-09 00:02:55 z adresu IP: (182.20.xxx.xxx)
A czy miłośnicy poniosą konsekwencje kiedy okaże się że do jazdy tymi bzdurnymi pociągami do Sobótki nie będzie chętnych? Przypominam że busy i autobusy latają co kilkanaście minut w tych kierunkach, a przystanek w Sobótce jest na samym dole i potem i tak trzeba przesiadać się do busów jeżdżących dalej kompletna głupota i marnowanie pieniędzy. A ile osób dziennie skorzystało by z bezpiecznych ścieżek poprowadzonych po torowiskach. Niech miłośnicy wsiądą na rower i przejadą się DK5 do Sobótki zobaczą jakie to niebezpieczne.
~Krzysztof Czarnecki2021-09-09 00:02:28 z adresu IP: (182.20.xxx.xxx)
Podobno w Sobótce znów zrobili wystawkę nowiutkich szyn i podkładów przy linii kolejowej. Zaprzegać chopy konie do wozów i jechać, bo inni wezmą!
~soutys Smrobudki2021-09-09 00:02:08 z adresu IP: (182.20.xxx.xxx)
Tylko czy lokalni ułani zza Buga wracający z plewienia buraków w swoich rydwanach ciągnionych przez wierzgające rumaki wyhamują na przejazdach kolejowych? W zetknięciu z żelaznym smokiem niejeden stracił już życie. A kto będzie pilnował dzieciaki bawiące się na torach? Przecież nie pójdą na plac zabaw bo tam łobuzy pilnują piaskownicy. Nie, takich niebezpieczeństw my w Sobótce nie chcemy!
~Wrocławianin2021-09-08 23:59:36 z adresu IP: (221.165.xxx.xxx)
Lepiej wyremontować linię do Lwówka, która jest uważana przez znawców za jedną z najpiękniejszych linii w Polsce! Tymczasem Koleje Dolnośląskie zlikwidowały na niej niedawno wszystkie pociągi. Podejście do kolei jest tu gorsze niż w Afryce Równikowej. Cała Polska kpi z Dolnego Śląska. Odwołać marszałka i prezesa Kolei Dolnośląskiego za niszczenie kolei na Dolnym Śląsku!
~vege burger2021-09-08 23:59:24 z adresu IP: (221.165.xxx.xxx)
W Kobierzycach jest zdewastowany dworzec kolejowy który ciekawostka miał podziemne przejścia na perony.Gadanie i nic z tego nie będzie to wielka ściema. Na ciul wiadukt jak nie ma torowiska mosty kolejowe od dziesiątek lat nie konserwowane to będzie po trzeba dziesiątki milionów złotych.Gadanie dla frajerów, psu na budę potrzebna ta linia do Sobótki.
~kolejowy Wrocław2021-09-08 23:59:12 z adresu IP: (221.165.xxx.xxx)
Kto będzie do tego dokładał ? Zróbcie ścieżkę dla pieszych i rowerów do Sobótki. Sukces będzie większy niż kolej !
~Jakub Adamczyk2021-09-08 23:58:59 z adresu IP: (221.165.xxx.xxx)
Torów do Sobótki nie ma i długo nie będzie ale będzie nowy przystanek Bareja do kwadratu gdzie mózg i pisiory z kwiatami dla dudy, dno,
~Marek Robert Hejduk2021-09-08 23:58:15 z adresu IP: (221.165.xxx.xxx)
Niestety w obecnym kształcie infrastruktury linia Wrocław - Sobótka to poroniony pomysł. Pociąg zablokuje zwycięska grota Roweckiego buforowa uniemożliwi wykonanie lini tramwajowej na jagodno a będzie nim jechać kilka osob dziennie. Ten beznadziejny pomysł w tym kształcie to pozostałość po byłym marszałku Michalaku jeśli się nie mylę
~Matka Marcinka2021-09-08 19:29:23 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
My mieszkańcy Wlenia i okolic bardzo popieramy wszelkie reaktywacje pociągów na Dolnym Śląsku. Osobiście jednak wolimy ścieżki rowerowe. To transport tani, ekologiczny i bezpieczny. Dlatego jednocześnie wyrażamy żal, że przywraca się do ruchu tyle linii kolejowych, a tam, gdzie mieszkańcy wolą inny rodzaj transportu, nie buduje się porządnych ścieżek rowerowych. Ja jestem matką 9-letniego Marcinka, który uwielbia jeździć rowerkiem. Tylko co z tego, jak nasze miasteczko zostało pominięte nawet na mapie Dolnośląskiej Cyklostrady. A przecież mamy świetne warunki do budowy porządnej ścieżki rowerowej. Są stare nasypy i mosty kolejowe, które tylko niszczeją, mamy też świetnie przygotowane podłoże, dosłownie wystarczy wylać asfalt. Jazda rowerem po pokładach kolejowych naprawdę do przyjemnych nie należy. Dlatego uważam, że to powinno iść w parze. Odbudowa jednej linii kolejowej i budowa jednej ścieżki rowerowej. Byłoby to najbardziej sprawiedliwe rozwiązanie. A tak wstyd mi nie tylko przed własnym synkiem, ale też przez turystami, którzy tak licznie przybywają wypoczywać w ciszy i spokoju na łonie niemal dziewiczej natury przepięknej Doliny Bobru i ciągle dopytują, kiedy wreszcie powstaną u nas porządne ścieżki rowerowe. Mogę dodać, że mój ukochany synek jest lekko upośledzony i jazda dla rowerku jest też dla niego świetną formą rekonwalescencji. Gdyby tylko powstała u nas porządna ścieżka rowerowa, jeździłby nawet do Jeleniej Góry.
~Jacek Kaźmierczak2021-09-08 23:58:42 z adresu IP: (221.165.xxx.xxx)
Jakiś ty prymitywny jesteś ws iocławski trollu - albo zasypujesz wątki kopiami swoich spamerskich postów, albo kopiujesz cudze posty - w tym przypadku mój - zmieniając tylko "trolla ws iocławskiego" na "lwóweckiego trolla". Ale to zrozumiałe, biorąc pod uwagę rozliczne dysfunkcje twojego mózgu. Neurony nie działają jak trzeba - to i działalność intelektualna jest mocno ograniczona. Klatka błaznów dla Wrocławia - atrakcją roku. Obejrzyj koniecznie!
~Natalka ze Lwówka2021-09-08 18:13:50 z adresu IP: (195.181.xxx.xxx)
LKK nie jest taka zła. Zwłaszcza od kiedy zmienili pojazd trakcyjny w kursie, który wraca z Jeleniej Góry punktualnie o godzinie 12:35. Dzięki LKK do naszego pięknego Kurortu przybywa coraz więcej bogatych turystów z Niemiec, którzy są zachwyceni naszymi ścieżkami rowerowymi i konnymi, jak również innymi atrakcjami. Np. podczas ostatnich dożynek wiejskich we Lwówku zorganizowaliśmy konkurs cięcia brzeszczotem szyny kolejowej na czas. Radości było co nie miara. Wy mieszczuchy tego nie znacie. Nawet naszej lokalnej kuchni nie zasmakujecie, a mamy np. przepyszną Knysze Lwówecką. Maszyniści LKK uwielbiają ją!
~obsrany Wsiocław2021-09-09 00:07:09 z adresu IP: (118.104.xxx.xxx)
Głąby z Wsiocławia chcieliście obniżek i wszystkiego za darmo to macie !!!!! Jest ścisk i duchota bez klimatyzacji bo jest mniej kursów i trzeba oszczędzać bo Wrocławianie chcieli za darmo. No to zamknąć mordy i jechać jak bydło w ciężarówce .
~xx22021-09-08 16:36:45 z adresu IP: (80.253.xxx.xxx)
Brak kompleksowego podejscia. Liczy sie tylko moj kawalek a nie ma koordynacji z reszta. Wystarczy spojrzec jaki syf sie zrobil na Grabiszynskiej-Pereca po wydluzeniu wiaduktu. Powstalo klepisko. Nikt nie pomyslal o tym zeby przesunac chodnik, poszerzyc go i wydluzyc lewoskret w Pereca.
~Kamil Cywicki2021-09-09 00:18:26 z adresu IP: (223.132.xxx.xxx)
Strach myśleć co będzie się działo na przecięciu linii z ul. Zwycięską i ile razy dziennie pociąg będzie musiał awaryjnie hamować przez pojazdy stojące w korku do świateł na torach albo skręcające z Karkonoskiej w stronę Ołtaszyna. Do ilu niebezpiecznych sytuacji będzie dochodzić na Ołtaszyńskiej. Południowy Wrocław czeka kompletny paraliż komunikacyjny powodowany przez zamykanie przejazdów na tragicznie już zakorkowanych ul. Buforowej, ul. Zwycięskiej i ul. Borowskiej. Linia do Sobótki przy takiej rozbudowie osiedli w tej części miasta nie ma sensu - przed wojną były tam wyłącznie pola uprawne, działki i domki jednorodzinne, a dziś są tam jedne z najszybciej rozbudowujących się osiedli mieszkaniowych Wrocławia oraz główne trasy komunikacyjne dla podmiejskich sypialni typu Wysoka, Ślęza, Iwiny. Reaktywacja kolei do Sobótki to poroniony pomysł!
~do www2021-09-09 00:03:51 z adresu IP: (182.20.xxx.xxx)
Ja ci dam pociąg! My w Sobótce żyjemy ekologicznie i z troską o klimat, nie zatruwamy środowiska naturalnego hałaśliwymi pociągami, dbamy o faunę i florę, nawet ptactwo domowe ma się u nas lepiej. Nasypy kolejowe przerobiliśmy na pastwiska, że aż zabużanie nam zazdroszczą.
~www2021-09-08 17:42:16 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Akurat jeśli chodzi o Pereca, to tam jest świetne miejsce na budowę węzła przesiadkowego i jeszcze mały park&ride by się zmieścił pod wiaduktem, ale aktywistyczna akcjomiastoza zablokowała pomysły na budowę takowych. W pełni się zgadzam, że brakuje kompleksowego podejścia. Prowadzi się w mieście cokolwiek rabunkową gospodarkę - buduje się na hurra drogi rowerowe i zwęża jezdnie zamiast promować transport zbiorowy poprzez rozbudowę infrastruktury pod to. Kolejny przykład to okolice FAT gdzie zamiast robienia zielonych torowisk mogłyby powstać wygodne dla mpk pasy autobusowo-tramwajowe. Dojście do stacji wrocław grabiszyn też do wygodnych nie należy (choć się poprawiło).
~Lwóweckie koleje konne2021-09-08 16:04:01 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
na trasie: skup złomu -> Biedronka
~wieprz ze Świniar2021-09-09 00:09:21 z adresu IP: (118.104.xxx.xxx)
Tymczasem na Świniarach już budują nowoczesne centrum przesiadkowe. Mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.
~Ania z Sobótki2021-09-08 15:29:30 z adresu IP: (77.234.xxx.xxx)
Dla nas to nie problem, ważne że znów będzie pociąg. Tylko pociąg zapewnia wygodny i szybki dojazd do Wrocławia. I bardzo się z tego cieszymy. Natomiast jakieś tam braki w infrastrukturze można łatwo nadrobić, przenosząc elementy zbędne z linii 283, gdzie tylko zajmują cenne miejsce pod ścieżkę rowerową, o którą od lat walczą społecznicy. Bo z pociągów Wrocław - Sobótka znów na pewno będą korzystali również turyści z Wrocławia, którzy lubią przyjeżdżać w nasze ślężańskie okolice, zwykłe rodziny z dziećmi, grupki młodych, seniorzy. Bo my w Sobótce żyjemy normalnie, jak zwykli ludzie.
~Adrian M. z Sobótki2021-09-09 00:14:33 z adresu IP: (60.137.xxx.xxx)
Torów na trasie do Sobótki, nie ma. Nie istnieją ! Fragmenty gdzie są, są nie zdatne dla pociągów, szybkich pociągów. a cenę budowy tej lini, kupię 4 autokary i będę woził ludzi z PKS i PKP bezpośrednio na Ślężę. Zarobi na tym jeszcze mój syn i jego syn.
~kolejowy Wrocław2021-09-08 12:24:20 z adresu IP: (62.67.xxx.xxx)
Samorządowe nieroby jak zwykle psują wysiłek kolejarzy. Podobnie jest na linii 283. Tam po atakach sołtysa Lwówka i prezydenta Marczowa, ludzie zaczęli po prostu rozkradać tory! Niesłychane, żeby w XXI wieku w Polsce ludzie wciąż bali się "stalowego potwora".
~Wrocławianin2021-09-09 00:15:39 z adresu IP: (60.137.xxx.xxx)
Ja się pytam, jaki jest target pasażerski na linie kolejowa Wrocław-sobótka przez wojszyce oltaszyn buforowa ??? To nie będzie żadna alternatywa dla autobusu wjezdzajacego karkonowska. Ten pociąg zanim dojedzie z partynic na główny minie z 20 min. Czy mamy jakieś zakłady atrakcyjne miejsca pracy na tej trasie ??? Czy ten pociąg ma zebrać ludzi do pracy do Wrocławia obwożąc ich przez pół miasta ??? Grota już stoi zwycięska to bubel za który ktoś powinien siedzieć buforowa z dwoma pasami do skrętu na brochow z buspasem ( ta ulica jest dojazdem do Wrocław wschodni a4 i wow) czy wy wstydu nie macie ??? Jeszcze tu pusty pociag wstawiacie ???
~Paweł Kukurowski2021-09-09 00:01:26 z adresu IP: (182.20.xxx.xxx)
Opowieść ilustrująca dysfunkcje mózgu trolla ws iocławskiego. Nikt by nie wiedział, że w necie działa jakiś gość o pseudonimie Bobertal, ale troll ws iocławski stale o nim wspomina. Potem ludzie czytają posty, dowiadują się, że niejaki troll ws iocławski podszywa się pod różnych ludzi (z imienia i nazwiska albo z pseudonimu) i stwierdzają - czemu władze Wrocławia nie zrobią porządku z takim szkodnikiem jak troll ws iocławski?
~O to to2021-09-08 17:35:31 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Dokładnie. Pseudo aktywiści miejscy boją się nie tylko tak dużych stalowych potworów jak pociąg ale i też panikują na widok małych potworów-samochodów. Parkingów przy dworcach/stacjach/przystankach kolejowych nie należy budować bo przyjadą stalowe potwory... i potem mamy rozjeżdżone błoto przy stacjach i duży ruch we Wrocławiu bo "nie ma gdzie zaparkować to pojadę do Wrocławia autem i gdzieś stanę"