Będzie jednak rewitalizacja linii kolejowej z Bogatyni do Zgorzelca?
- Podpisana dziś umowa pozwala nam wkroczyć w kolejny etap tej inwestycji. Następnym krokiem jest studium planistyczno-prognostyczne, które pozwoli określić zakres i koszty rewitalizacji oraz umożliwi otrzymanie dofinansowania z rządowego programu Kolej Plus - powiedział, cytowany w komunikacie, Cezary Przybylski.
Samorząd województwa przejął już 19 z planowanych 22 nieczynnych linii kolejowych. Projekt rewitalizacji linii kolejowej Zgorzelec - Bogatynia został zgłoszony w ubiegłym roku przez woj. dolnośląskie do Programu Kolej+. Koncepcja uzyskała pozytywną ocenę formalną i została zakwalifikowana do II etapu naboru w ramach Programu. Jednym z kluczowych elementów wniosku w ramach II etapu naboru jest przygotowanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego.
Jego sfinansowanie będzie możliwe dzięki współpracy samorządu województwa i samorządu Bogatyni. Koszt oszacowano na 1,4 mln zł i samorządy podzielą się nim po połowie. Z uwagi na brak woli współpracy ze strony większości lokalnych samorządów: Miasta Zgorzelec, Gminy Zgorzelec, Gminy Sulików oraz Powiatu Zgorzeleckiego przy projekcie rewitalizacji kolejowej realizacja dokumentacji dla II etapu naboru została czasowo wstrzymana.
- Jedynie Gmina Bogatynia od początku wyrażała zainteresowanie i wolę współpracy przy tym ważnym społeczne projekcie. Dzięki uchwale samorządu Bogatyni o zabezpieczeniu środków finansowych w wymaganej kwocie woj. dolnośląskie kontynuuje również kompletowanie dokumentacji dla tego projektu - napisano w komunikacie.
Ogłoszony został przetarg na wyłonienie wykonawcy, którego zadaniem będzie opracowanie wspomnianego studium dla tego projektu. Otwarcie ofert w przetargu planowane jest na 19 września tego roku.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.