Jest decyzja środowiskowa dla S8 między Łagiewnikami a Wrocławiem
Zaplanowana na tym odcinku inwestycja przewiduje budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach, z zapewnioną rezerwą terenu pod trzeci pas ruchu w pasie rozdziału. Trasa o długości 32,6 km zostanie poprowadzona nowym śladem po zachodniej stronie istniejącej drogi krajowej nr 8 i przebiegać będzie przez tereny gmin Łagiewniki, Jordanów Śląski, Sobótka, Kąty Wrocławskie i Kobierzyce.
W ramach zadania zaplanowano budowę pięciu węzłów drogowych:
- węzeł Łagiewniki - połączenie z drogą wojewódzką nr 384,
- węzeł Trzebnik - połączenie z drogami krajowymi nr 8 i 39,
- węzeł Jordanów Śląski - połączenie z drogą krajową nr 8 oraz drogami powiatowymi DP2075D oraz DP1989D,
- węzeł Owsianka - połączenie z drogą wojewódzką nr 346,
- węzeł Chrzanów - połączenie z drogą krajową nr 8 oraz z Autostradową Obwodnicą Wrocławia A8.
Droga ekspresowa S8 od Wrocławia do Kłodzka będzie liczyła ok 80 km. Realizacja trasy została podzielona na krótsze odcinki: Kłodzko - Ząbkowice Śląskie (pododcinek Kłodzko - Bardo i Bardo -Ząbkowice Śląskie), Ząbkowice Śląskie- Łagiewniki oraz Łagiewniki - Wrocław (Magnice).
Dla odcinka Łagiewniki - Ząbkowice Śląskie oraz dla pododcinka Ząbkowice Śląskie - Bardo zakończyły się już konsultacje społeczne prowadzone przez RDOŚ we Wrocławiu w ramach procedury wydawania decyzji środowiskowej. Uzyskanie decyzji środowiskowych dla tych odcinków planowane jest w czwartym kwartale tego roku. Natomiast kontynuacja prac projektowych dla pododcinka Bardo - Kłodzko będzie możliwa po analizie połączenia tego odcinka z planowaną obwodnicą Złotego Stoku w ciągu DK46.
Realizacja drogi ekspresowej S8 od Wrocławia do Barda planowana jest w systemie Projektuj i buduj w latach 2023-2027.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.