Budowa jednego z najdłuższych tuneli drogowych w Polsce już na półmetku [ZDJĘCIA]
Do tego drugi, 300-metrowy tunel jest już przekopany w całości. Jest wykonywany metodą odkrywkową.
Tunele będą częścią przygranicznego odcinka drogi S3. Nasz reporter Piotr Słowiński dotarł dziś na przodek północnej części powstającego tunelu:
Piotr Sarnowski, dyrektor regionu firmy PORR SA mówi, że prace od północnej strony idą kilkukrotnie wolniej niż zakładano. Zamiast sześciu-ośmiu metrów dziennie, bywa że tunel rośnie o ledwie metr. Najwięcej problemów sprawiają górnikom same Sudety:
Łupki z ordowiku i zlepieńce z karbonu dają się we znaki. Przy budowie tunelu pracują Polacy i austriaccy, doświadczeni górnicy. Na razie jednak, mimo trudności, prace przebiegają nieco szybciej niż zakładał harmonogram.
- Na przełomie tego i przyszłego roku drążone z dwóch stron tunele powinny się spotkać mówi - Piotr Sarnowski:
Po tym tunel będzie wyposażany w systemy podnoszące bezpieczeństwo. Będzie ich w sumie 14, w tym m.in. łączność komórkowa, sterowane cyfrowo systemy wentylacji, systemy ewakuacji - w tym tunele ucieczkowe. Po wyjeździe z tunelu kierowcy będą mogli podziwiać panoramy Sudetów Środkowych i Zachodnich, łącznie z widokiem na Śnieżkę.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.